А това е друга работа, в момента си изключил АБС-а и за това не ти потъва педала на спирачките, защото клапаните са спрели и не работят. Идеята на АБС-а е следната, когато датчика отчете блокиране на гумата подава инфо и към блока на АБС-а и клапаните заработват като пускат по малко течност през тръбичките именно за да не стане изведнъж голямо налягане и да не блокира гумата и да се качиш на шейната, в общи линии под блока има нещо като контейнер с 4 клапана с тръбички, ако някой от тях е останъл блокирал или има въздух се получава точно това пропадане на педала с малко. И между другото не съм всезнайко, и винаги гледам да помагам с каквото мога.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пулсиране на педала на спирачките
Collapse
X
-
Привет отново Днес реших да тествам и да сложа бушона на абс-а без да съм обезвъздушавал! Изненада до момента не е имало пулсиране от педала Да знам ще направя и обезвъздушаване, но само да стигна до сервиза, че в този студ няма да се навия да го направя аз.Но по изненадващато е, че спря да пулсира явно е имало въздух в помпата на абс-а и сега е или отишъл по към колелата или не знам ще наблюдавам пък то ще си покажеFiat Marea 2.4 JTD+
Fiat Marea 1.6 2000г. + ГИ
Peugeot 406 2.0hdi - once upon a time
Renault 19/1.7mi/ - crash
Коментар
-
Колеги малко и от мен по темата :1. Нови дискове Брембо2. Нови накладки Брембо3. Нови буталца на барабаните отзад4. Нови накладки отзад5. Нови мъркучета на спирачките отпред (имаше едно скъсано и смених и двете)6. Добре смазани със графитна смазка водачи на апаратите отпред и здрави маншони 7. Напълно сменена спирачна течност (казанчето беше празно, защото едно буталце отзад се беше прецакало вследствие на прекалено и зносените накладки и дори след като смених накладките и то се прибра пак течеше)8. Обезвъздушаване от апаратите (демек само на системата след помпата на АБС-а)Всичко това направено преди 1500 км. горе долу (демек всичко вече се е напаснало)ИМА ПУЛСИРАНЕ В ПЕДАЛА ----- РЕШЕНИЕ------ (поне при мен)Написах в гугъл "обезвъздушаване на спирачки с АБС"там ми излиза тема (мисля на хит-ко) кое как се прави има два начина 1. Бавен и мързелив и 2.Бърз, но малко по-сложенследвах процедурата и ВОАЛА няма тресене (тоест тъпата помпа на абс-а е била пълна с въздух)Какво се наблюдаваше като "дефект" преди обезвъздушаването:1. Педала беше "мек"2. Като напомпиш няколко пъти и педала става "твърд" и колата спира убийствено3. След напомпване хода на педала става доста по-къс (иначе потъва до долу, но след като напомпя става на 1/2), което е ясен признак, че някъде има въздух4. При почти всяко леко натискане на педала има доста силни пулсаций5. При намаляване от 120 до 80 има МНООООООГО силни пулсирания все едно са криви дискове (АМА МНОГО КРИВИ)... старите ги махнах именно заради това мислех, че са криви, а май нищо им е нямало (а си имаха доста живот в тях)Дано съм бил полезен на някой ...
Коментар
-
колега, аз нямам пулсации от 120-80, нито от 170-80,40... т.е. никакви при спиране, но от време на време се получава и то по често на ниски скорости 40-30 там някъде. и при натискане до сключване на абс се чуса малко по силен шум от дясното колело ама... да видим.сега имам др фиат с този еку на абс и не е така, та по ната ще ги рсзменя за пробаFiat Marea 2.4 JTD+
Fiat Marea 1.6 2000г. + ГИ
Peugeot 406 2.0hdi - once upon a time
Renault 19/1.7mi/ - crash
Коментар
-
Ако искаш да не разменяш само за опита пръсни с малко WD-40 водачите без да сваляш нищо и натисни педала до долу на запален двигател после пак пръсни и пак натисни ... Това е временно решение за около ден - два (понеже WD-то бързо "пада") иначе за там си има специален спрей с медна смазка (7-8 лв. струва) и тогава се свалят водачите пръска се обилно в дуката (и се гледа дали маншоните са здрави ... ако не са няма да кара много) ... после се пръска водача и пак се слага .Ако ти претриса при ниска скорост има голяма вероятност да не ти се "пързалят" достатъчно водачите на външните накладки и поради това апаратите да не "хващат" равномерно, затова пробвай първо със смазване на въпросните , че да не местиш модули като "алтав" за нема нищо.
Коментар
-
колега, не си чел цялата тема водачите смазани с графитна грес за над 1200градуса не е там проблема предполагам е в управляващият блок, но това може само да се гадае, но при положение, че почти всички дефектират и аз се съмнявам за проблем тамFiat Marea 2.4 JTD+
Fiat Marea 1.6 2000г. + ГИ
Peugeot 406 2.0hdi - once upon a time
Renault 19/1.7mi/ - crash
Коментар
-
Моля, да не се счита за спам ...Колега, спрея който аз си купих има показани спирачни апарати на етикета, отзад пише, че е точно за смазване на водачите на такива и, че трябва да се нанесе и на гърба на накладките (не виждам смисъл в това, но го пише). Освен това пише, че е МЕДНА грес, и че издържа на температури до 1200 градуса ... незнам дали те са сбъркали в описанието или ....Освен това аз споделям как е в моя слуяай в частност. Все пак е по-лесно да пробваш да напръскаш апарата със спрей за 7-8 лв. отколкото да тръгнеш да сменяш модули, помпи на абс, помпи на спирачки, сервота и т.н. То може да е от всяко едно от горепосочените ама май е по-добре да се почне от по-лесното и евтино. В крайна сметка все някой ден ще дойде време и това да се смаже, защо пък да не се започне от там.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар