Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

9.1мм спирачен диск... Проблем ли е?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    9.1мм спирачен диск... Проблем ли е?

    Колеги днес ми минаха спирачните дискове и единия падна до 9.1мм дебелина. Сега погледнах обаче, че минималната допустима дебелина е 10.2мм. Да ги слагам ли тези дискове въобще или да не си играя? Реших да ги струговам, защото въпреки тази дебелина пак са по-дебели от сегашните, с които карам. Аз ако не сложа престърганите няма да сменявам за сега дискове, защото съм започнал вече друго по колата и финансите са предназначени вече...

    #2
    Под минимума не се слиза.Няма дебели, няма тънки. Имаш минимална дебелина. Падне ли под нея, отива за претопяване.

    Коментар


      #3
      За 1 мм не е фатално въобще. Имай предвид обаче ,че като е тънък диска понася по-малко спирания преди да прегрее.
      Фиат Крома 1.9 16v+
      Фиат Браво 1.6 16v
      Фиат Мареа 1.6 16v

      Коментар


        #4
        За да е 10,2 минимума, този диск фабрично излиза на около 12. Плюс минус нещо, вече според диаметъра, но правилото е 0,8-1 мм от всяка страна максимално допустимо износване.Тези са слезли до 9,1.Това е 1.1 под минимума и някъде около 3 под фабричния размер.С други думи, ако се сравни този диск с един нов, от всяка страна ще има 1.5 мм ръб.Забравете я тая работа, няма такъв филм. Тоя диск или се хвърля, или шофьора рискува разходка до Орландовци...по гръб...Ако се прегрее и пак се изкриви, е добрия вариант. Тогава и сам ще ги изхвърли. А ако се счупи какво правим?

        Коментар


          #5
          Ти виждал ли си такъв диск счупен? Аз съм виждал но дебелината беше 3мм , не 9мм. Съгласен съм че не е като чисто нов и е най-хубаво да се купят нови, но далеч не е опасно с 9мм диск ако не си изявен състезател.
          Фиат Крома 1.9 16v+
          Фиат Браво 1.6 16v
          Фиат Мареа 1.6 16v

          Коментар


            #6
            Да, виждал съм. Чу се един трясък и колата пред мен се заби челно в стълба със светофара. Като слязохме да видим какво става- на пътя имаше само парчета от диск.Оказа се преден десен. Като погледнеш парчето- има метал колкото искаш.Но и ръб някъде в тоя порядък-над милиметър. Ръб на диск, като започнеш да го усещаш ясно при пипане с ръка, значи е време да се мисли за нов. Факт е, че кривенето и износването не винаги са свързани и може да се изкриви съвсем нов диск, както и да се стигне до брутално износване, без никаква кривина. Не е нужно да си състезател, за да си докараш беля на главата-трябва ти едно по-рязко спиране. На пътя...куче, котка, пиян циганин с каруца...не е да няма рискови фактори. Това не са неща, дето стават постепенно и могат да ти късат нервите 10 хил. км, преди да ги смениш.

            Коментар


              #7
              За чупенето на дискове може да се говори много , ако става въпрос съм виждал счупен диск на камион , а там дебелината каква е няма да си говорим. Също така съм виждал вентилирани дискове който са карани до такава степен че едната им страна + ребрата са износени и е останал един невентилиран диск който НЕ беше счупен, а шофьора е малоумник от класа. Та общо взето не е толкова опасно колкото ти казват някой , вярно че има риск , но то и с новите дискове пак си има риск като ги знам какви ментета са е по опасно с тях от колкото с един престърган под минимума. Според мен няма никакъв проблем да си караш и така , няма да си първия нито последния , лично аз тази седмица ще престъргвам моите задните и ще сменям накладки пък даже и не мисля да ги меря.

              Коментар


                #8
                На качествен диск още милиметър под минимума не е никакъв проблем. Достатъчно съм се разправял с гадни дискове , затова ако е около минимума и не е крив диска е за предпочитане пред тези новите по 30лв бройката. Гаранция никой не може да даде за чисто нови части, та за старите обсъждаме- то ако има да става беля ще става. Има и накладки които просто в един момент им изпада феродото ,все има нещо дето може да стане ,може и да не стане -карайте умната и не дръжте на това че дисковете са чисто нови или накладките са еди какви си.
                Фиат Крома 1.9 16v+
                Фиат Браво 1.6 16v
                Фиат Мареа 1.6 16v

                Коментар


                  #9
                  А на какво се дължи чупенето на дисковете? Тези, с които карах не съм го поглеждал от както съм купил колата (изминато 40 000км) и не съм имал птоблеми с тях. Снощи качих престърганите и за сега всичко е наред. Спират както си трябва, няма тресене във волана, абе всичко е както трябва. Не знам до колко са качествени новите дискове и каква марка да търся иначе мога да помисля за нови. Изкажете мнение за новите... Благодсаря ви предварително

                  Коментар


                    #10
                    Доста пъти съм сменял дискове на коли. В интерес на истината- само веднъж беше заради пукнатина в диска. И то я намерих случайно, като сменях гуми една пролет. Вероятно цяла зима съм карал с пукнат диск, без да разбера. Нямаше никакви симптоми. Другите са били криви или износени.Марки...освен на Текстар и Брембо, други не съм купувал. Оригиналните на Фиат не знам какви са...Валео сигурно.

                    Коментар


                      #11
                      Оригиналните нямам идея какви са и аз. Афтърмаркет Текстар както е казал колегата и АТЕ , някои други също може би не са лоши но нямам впечатления. Едни Феродо се кривиха 3-4 пъти и такива няма да сложа никога повече.
                      Фиат Крома 1.9 16v+
                      Фиат Браво 1.6 16v
                      Фиат Мареа 1.6 16v

                      Коментар


                        #12
                        Карам вече около 1000 км с дискове Metelli и накладки Raicam и засега мога да кажа само хубави работи, но със сигурност ще мога да кажа след още 9-10 хиляди км поне.

                        Коментар


                          #13
                          Ами аз какво да кажа 5.7 - 6 мм Другия 8 и нещо. Тоя тънкия накрая беше без ръб, щото накладката беше свършила и желязото го обрало Принципно аз ако съм ще ги карам 9.1 Въпроса е че тия с които съм сега OMC, струват 62 лв комплекта от ЕВРО 07. И на тях пише "MIN 10mm". Пък и нещо за 300-400 км не щат да стават лъскави седят си заводските бразди от струговането. Железни. Та 62 лв са си 62 лв не знам за колко пари си ги взел колега тия старите че и да ти ги струговат и пак да не са като нови. Аз като не знаех колко лесно се сменят и че са толкова евтини щях да съм ги сменил много отдавна.
                          FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
                          FIAT Punto sx 75 '94

                          Коментар


                            #14
                            Пари не съм давал нито за дисковете, ноти за струговането и затова реших да пробвам дали ще стане номера. За сега нямам проблеми

                            Коментар


                              #15
                              Като всяко нещо и там си има запас. Не мисля че е голяма разликата, няма точна граница. Няма точни формули колко намалява надежността. Препоръчвам ти все пак да ги смениш при първа възможност, защото вече е на твоя отговорност.
                              FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
                              FIAT Punto sx 75 '94

                              Коментар

                              Working...
                              X