Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ръчна спирачка на Пунто

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ръчна спирачка на Пунто

    Фиат Пунто 1.1 - 1995г.Ръчната не държи много, а накладките и жилата са сравнително нови..... Днес я натегнах малко от самия механизъм на ръчната вътре в колата, но ефекта е почти никакъв.... Свалях и барабаните, но няма за натягане нищо или поне не видях. Въпроса ми е ръчната на това Пунто от барабаните може ли да се натяга или....

    #2
    само от рачната колега в купето
    Fiat Tipo 1.6

    Коментар


      #3
      Ако механизма е същия като на пунто 1,9 дизел 2000г. регулировката заводски е механично-автоматична. Една пластина върти зъбно колелце и разширява горе челюстите. Но на тези години това вече не работи добре, да не казвам, че на моята ги махнах , защото се изпочупиха. Натяга се ръчно с тънка права отверка като отворите пробити в барабана служат за това, както да донатагнеш така и да отпуснеш при направата на ръб и невъзможност да го извадиш този барабан. Проблема е, че докато не го видиш в положение на изваден барабан се обяснява трудно. Така че ако можеш да го свалиш се запознай с механизма.Иначе с въпросната отверка през дупката бъркаш и с малки прещраквания на зъбното колелце донатегни накладките. на къде да въртиш най-лесно ще се ориетираш по затягането на барабана и трудността да се върти. Ако всичко до тук се случва опита ми е следния: разхлаби ръчната от купето, защото от там се регулира после. След това натягаш барабана на едната гума до положение да усетиш, че опират челюстите, започва да се върти трудно. натискаш педала на спирачката няколко пъти ако трябва и със запален мотор заради усилвателя. Това е най-правилно и лесно да се извършва от двама, за да следиш силата на триене в барабана. идеята е наместването на челюстите. Ако след натискането барабана все още задържа започваш отпускане с отверката и колелцето. Работи се на интервали 2-3 зъбчета не обороти. Идеята е да си на границата на започването на триенето. Когато си готов с едното колело правиш същото и на другото. Накрая започваш натягане от купето. трябва на 2-3 зъб да имаш усещането за спиране.И най- важното след една такава регулировка се мяташ на колата и караш 1-2 км като не ползваш ръчна за спиране. Слизаш и пипаш внимателно джантите и ако не парят тогава пипаш барабаните за топлина. Трябва да са на практика студени или съвсем леко топли от последното спиране.
      Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!

      Коментар

      Working...
      X