От известно време (може би стана година и повече) при неравности в пътя (легнали полицаи, пропадания на асфалта, дупки) чувам някакво тъпо тропане, но не мога да установя от какво. Ако хвана лайсните на покрива и почна да я клатя здраво напред-назад се чува същият тропот някъде от пред.Когато бях на технически преглед им казах за въпросното тропане, те вдигнаха колата на стенд, почнаха да разглеждат, да клатят гумите, но ми казаха че всичко е ОК.Отидох при друг майстор, оплаках му се - той пак я вдигна на стенд и почна да клати гумите напред-назад настрани и ми каза да сменя един тампон само.Смених тампона, но тропането си остана и вече е изключително дразнещо.Почти съм убеден, че проблемът е в накрайниците, но зная как мога да проверя. Преди време проверих в един магазин и ми сервираха цена от 100лв за два, което ми се струва много.ще се поразтърся и на други места, но трябва да съм сигурен, че проблемът е в тях. Като цяло при висока скорост усещам колата малко нестабилна и воланът много лек. При сменени предни дискове и накладки + спирачна помпа, при рязко намаляване от 100 на 50 примерно, колата стремглаво тръгва на дясно (а всичко по спирачната система е ОК, гумите са чисто нови, равномерно напомпани, джантите са прави). Като карам по прав участък и пусна волана, колата не тръгва на никъде (може би съвсем, съвсем малко бие на дясно)Дали това са признаци, че старите накрайници са издали багажа?Откакто смених тампона (или може би съм си втълпил), когато колелата са изправени право напред, воланът стои малко настрани. Мисля да ми регулират предницата, но ако имам проблем с накрайниците, въпросното регулиране ще бъде напразно.Какво можете да ми предложите
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Странно тропане при Marea - не мога да открия проблема.
Collapse
X
-
кола
Трябва да е накрайниците на рейка Те са до 25 лв Смени майсторите и магазина Къде си търсил та са ти казали такива цени ето едни примерни цени за ремонт http://www.diagonalavto.com/bg/ценоразпис
-
veselin10 написа:Аз имах такова тропане от тампоните на стабилизиращата щанга.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Моя грешка - цената на накрайник беше по 35лв. 100лв комплект с два биалета.Сега на канала установих, че тропането идва не от накрайниците, а от тампоните на стабилизиращата щанга.Преди две години нещо почна да скърца, преди година скърцането спря и се появи леко тропане, сега тропането е нетърпимо.Тампоните са заминали и ще се наложи да запретна ръкави и да ги сменя. До последно мислех, че въпросното - топур-топур идва от накрайниците, но не.Добре че обърнах внимание, защото само щях да си дам парите за регулиране на предницата и пак щяха да ми кажат - не можем да открием от къде тропа ...
Коментар
-
При мен се появи такова тропане преди време, оказа се от разбити тампони на носачите. На ГТП ми дрънкаха глупости за кормилните накрайници - оказаха се в перфектно състояние при проверката ( лично от мен ), а няколко пъти ги питах ония разбирачи, как са носачите и шарнирите. Отговор - "перфектни". Колега, вдигни предницата на колата ( и двете гуми да са във въздуха ) и хвани някой да врътка волана. Ти гледай дали ще мърдат носачите при това положение. С клатене на гуми и други подобни "жигулски" диагностики нищо няма да разбереш. Докато е вдигната предницата, провери с ръка дали се връткат биалетите - трябва да стоят стегнато. Провери дали не се е изместила стабилизиращата щанга странично, защото може болт на биалета да удря по болт за закрепване на предния мост към купето. Провери за луфтове в кормилните накрайници. Всички тези неща остават свободни при вдигната предмица, а не напънати.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Преслав написа:И аз имам абсолютно същия проблем. Като разклатя колата силно от лайсните на покрива и при мен се чува това тропане също и при неравности. Носачите са нови биалтите здрави, тампоните на стабилизиращата щанга и двата ще ги сменям скороFiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power
Коментар
-
Въпреки лошото качество, мисля че се чува и се вижда къде беше проблемътhttp://www.youtube.com/watch?v=PPvZJ...ature=youtu.beНе се разкачат никакви магарета и прочие, както четох някъде из темите тук.Щангата се разкача от биалетките и черупката с тампоните се развива от двата болта 13 които я държат фиксирана. Износените тампони, заедно с черупката се приплъзват по щангата към периферията. Под щангата с черупката и тампона се слага едно трупче и със секач черупката се разделя. Тампоните се заменят, черупката се връща на щангата.Тъй като вече е разтворена, а и новите тампони често са с няколко милиметра по дебели, може да бъде събрана с двата болта 13, още докато не е върната на мястото, и така събрана да бъде стисната с тел, за да не се разтваря. Болтовете се махат, телта държи черупката затворена заедно с тампона се приплъзва до мястото, където трябва да стои. Завъртате се двата болта 13, които държат черупката, а телта може да бъде срязана с конски клещи, обикновени клещи, секач или да си стои на черупката ако не опира никъде и не пречи.Звучи лесно, но дори и при наличието на канал и е бая разправя. Трупането изчезна, вече ми е неестесвено липсата му, при положение, че в продължение на 2 години чувах въпросното характерно, дразнещо - потроп-потроп на всяка неравност. :D
Коментар
-
dobrujanetza написа:Преслав написа:И аз имам абсолютно същия проблем. Като разклатя колата силно от лайсните на покрива и при мен се чува това тропане също и при неравности. Носачите са нови биалтите здрави, тампоните на стабилизиращата щанга и двата ще ги сменям скоро
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар