Здравейте,От известно време забелязвам, че при движение извъградско, първоначално колата (от подписа) вдига температурата бързо, стрелката стига м/у средата и по-долната чертичка (червената на снимката) и после рязко спада на цяло деление почти надолу за около 20-30 сек. (онзи ден при -4 градуса с около 60-70 км/ч - зелената чертичка). В повечето случаи си остава там или съвсем бавно се покачва малко по-нагоре. Днес на паркинга я оставих да загрее на място и пипах горния маркуч, да видя кога ще отвори термостата. Стана точно на мястото където е червената черта. После без да е в движение колата за 10-15 секунди се смъкна с половин деление надолу и остана там (м/у зелената и червената). Намяше как да рабера, дали е затворил термостата, понеже тръбата се беше вече нагряла. Възможно ли е термостата да отваря първоначално както трябва (86-88 градуса), а после да поддържа по-ниска температура? Онзи ден не беше на повече от 75 градуса (ако стойностите на скалата са верни на снимката - намерих я във формура). Или датчика на блока ми играе някакви номера. Пръсках го с контактен спрей и почиствах, но без ефект. Може нещо и в таблото да е, но при всички случаи е странно. Термостата е BEHR на около 5 години. И понеже не ми се дават 100 лв за нов, без да съм сигурен - питам какво ви е мнението по въпроса. Като краен вариант виждам да отида на диагностика да се види каква темп. отчита компа, но и там ще са едни 20-30 лв сигурно .
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Странно движение на температурата на двигателя
Collapse
X
-
:D Тия номера дето ги описваш и при мен се наблюдават. Според мен термостата вече не работи коректно, явно не успява да затвори плътно, не знам. Ще наблюдавам темата, че аз съм се засилил да го сменям. Верно са си едни 100лв, ама не ми се мръзне. Отопление има, но при коректно работещ термостат топлото иде по-бързо и си е по-топло. Това, което мен ме притеснява повече е, че е много вероятно да си купиш нов термостат, който да се скапе доста бързо. Моя го смених преди около 3 години(Behr). Отначало работеше и на 3-я 4-я месец почна да прави номерата дето описваш.
Коментар
-
Точно тази възможност ме навежда на мисълта дали да не пробвам варианта с термостат от Рено 5, въпреки че като цяло съм против такова "побългаряване". Интересно ми е дали ще има проблем, да добавя другия термостат при условия, че стария си работи малко или много... не е запънал на отворено, както беше тоя, с който купих колата.
Коментар
-
Първо да питам сменял ли си бронята на колата с такава от дизел? Второ пръскал ли си буксите на таблото с контактен спрей и проверявал ли си скороста на таблото с гпс? обикновенно проблема е в таблото, но за по сигурно си провери температурата с ФЕС.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Буксите ги пръсках всички преди 5 години като вземах колата, че имах проблем с скоростомера, но се оказа прецакан датчик на скоростната кутия. Брони не съм сменял. С GPS също не съм мерил, но мисля че си ми показва вярно. Примерно лятото по дългата магистрала до морето имаше супер малка ралика от зелените табелки с КМ покрай пътя. Примерно за 200 км някаде 2-3 км повече ми показа на мен. Така че най-вероятно ще я закарам на проверка тея дни. Пък после ще видим.
Коментар
-
Тези дни си поиграх с проблема. Първо премерих какво съпротивление дават 2-та датчика - на блока за стрелката и на термостата за компютъра. Оказа, че разликата е пренебрежимо малка. При вече поизстинала кола този на блока даде 780 ОМ, а другия - 770 ОМ. Варианта за скапан датчик отпадна. Намерих във форума линк до един файл, в който има табличка на колко градуса, какво съпротивление на датчика съответства. Загледах, че 780 ОМ са малко под 60 градуса, а стрелката ми стои на първото дебело деление, където е С. А там са 50 градуса. Намерих един потенциометър и го настроих на 288 ОМ (по точно до 280 не успях). Това отговаря точно на 90 градуса. Закачих за него клемата на датчика за таблото и другия край на минус на акумулатора. Стрелата стигна малко под втората черта над С, т.е. една черта под средата. Което отговаря на около 80-82 градуса, на същото място, на което си стои по принцип (снимката в първия пост). Т.е. най-вероятно имам лоша връзка някъде м/у датчика и таблото, което му увеличава съпротивлението. Т.е. колата си поддържа - 85-90 градуса. Така, че не мисля повече да се занимавам с проблема. Добре, че не смених термостата
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар