Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Парното не топли - Marea 1.9 JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Ако нямаш свещи за отопление в антифриза, при около 0 градуса външна температура, без никакви консуматори и с изключено отопление в купето, стрелката стига средата за около 25 минути. Не сменяй лявата и дясната посока като обясняваш, защото така някой ще се обърка и ще те прати за гъби. Маркучът, който казваш, че се нагорещява, е откъм водната помпа. Този маркуч е десен, без значение дали си пред или зад колата, или лежиш под нея. Както са дясна гума, дясна врата, дясно огледало, десен носач и други десни неща. Все са десни, без значение как гледаш колата. Ако термостатът ти затваря хубаво и плътно, левият маркуч остава студен дори и след като стрелката застане на средата. По някое време започва леко да се затопля не от движението на течност в него, а от топлината на двигателя и на термостатното тяло, което влиза в него и се е нагорещило от течността. В това студено време - дори и на най-ниската степен да е пуснато отоплението на купето, е достатъчно да държи течността хладна и да не отваря към големия кръг, ако в малкия всичко е наред. Ако колата стои на място и просто си работи, дори и без никакво отопление - 93-95 градуса е максималната температура, която ще успее да вдигне. Това е JTD все пак, не е бензинов двигател.Нищо странно няма в начина на загряване и поведението на стрелката. Ако има проблем, свързан с това, че маркучът остава студен, значи термостатът не се отваря, значи ако не ползваш отопление в купето - течността ще стигне над 100 градуса, стрелката ще иде нагоре, вентилаторите ще въртят с висока скорост, и ще се чуват съвсем ясно, а радиаторът ти ще е студен. За проблемът с отоплението - ако усилиш на 4, струята въздух нали е силна, но студена/хладка? Да не би да духа слабо и затова да ти се струва, че не е топло? Ако вентилаторът е наред, на 4 в купето се чува като работещ сешоар в ръката ти, дори и при запален двигател и включено радио. Имаш ли термометър, с който да измериш температурата на излизащия въздух от клапите? Може да ползваш и термодвойка от мултицет.

    Коментар


      #17
      Имам отопление на антифриза с вързани директно кабели на свещите. Дали идва ток до тях, не съм мерил.Термостата е ок, левия маркуч си стои студен при стрелка в центъра на терена.Притеснява ме десният - той се загрява доста, може би с температурата на антифриза, не е от допир с двигателя или друго. Радиатора е студен.Той трябва да спада към големият кръг, защо тогава се загрява?!Всички степени на вентилатора си работят коректно.Заслушвах се в смесителната клапа - чува се как се движи и ясно се усеща как обръща към топло и студено, въпроса е, че топлото не е достатъчно топло.При възможност ще премеря каква температура излиза от духалките на 1-ва и 4-та степен при различни обороти на двигателя.Надявам се да е от радиаторчето, както и Слави предположи, защото не намирам друго обяснение на това, че духа по-топло при по-високи обороти и работеща клапа.
      "Без сърца, сме просто машини"
      Toyota Prius 1.5 Hybrid
      EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

      Коментар


        #18
        M5kov написа:
        Той трябва да спада към големият кръг, защо тогава се загрява?!
        Ако си в панелка с ТЕЦ - когато е спрян един радиатор - тръбите, които го захранват са толкова по-топли, колкото са по-близо до централните тръби. Това е защото нищо не пречи на водата да навлиза в тях, въпреки, че не тече. И в двигателя така - при десния маркуч нищо не пречи на водата от силата на циркулацията част от нея малко да навлиза към радиатора и маркучът да се нагорещи. Но понеже в другия край водата няма накъде да иде, там остава студена защото е доста далече от мястото, на което топлата и студената се допиртат и обменят.Виждаш и защо усещаш някакво топло в купето, но то е малко. Защото има някаква минимална циркулация през него. Затова двете тръби са горещи. Ако радиаторът не е запушен, би трябвало изходящата да е малко по-хладна от входящата.
        Прикачени файлове

        Коментар


          #19
          Мисля, че това обяснява чуденката ми. Yellow_Flash_Colorz_PDT_20 Поздравления за старанието, което си вложил в схемата, оценявам го!
          "Без сърца, сме просто машини"
          Toyota Prius 1.5 Hybrid
          EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

          Коментар

          Working...
          X