Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с термостата?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Добре, разбрах, че имам проблем с термата. МОДЕРИРАНООт тук и 4-те термостата пише, че се използват от Fiat bravo като моето. Кой от тези да избера примерно? Чух, че трябва да е Behr, но пък той е по-евтин от другите и това черното ми прилича на някаква пластмаса по него? Проблем ли е термостат като Gates или Facet?
    Fiat Bravo 1.8 16V 96'

    Коментар


      #17
      Това че на таблото показва така не значи че двигателя не е загрял,датчиците са два един за таблото един за Екуто. Най добре се вижда на диагностика.

      Коментар


        #18
        По принцип топло парно имам след 5 минути, но ту показва, че е загряла добре, ту че не е загряла добре след толкова време каране, затова предполагам аз и други, че е термото. Някой път за 15-20 минути каране в смесена обстоновка, или е 2.5 черти, или 3, или 4. По-често под 4.5, а те са 6 малки черти преди средата..
        Fiat Bravo 1.8 16V 96'

        Коментар


          #19
          qnkov написа:
          По принцип топло парно имам след 5 минути
          Според мен това говори за изправен термостат. Така трябва да е, и при мен е така.
          qnkov написа:
          но ту показва, че е загряла добре, ту че не е загряла добре след толкова време каране, затова предполагам аз и други, че е термото. Някой път за 15-20 минути каране в смесена обстоновка, или е 2.5 черти, или 3, или 4. По-често под 4.5, а те са 6 малки черти преди средата.
          Виж по-горния пост на колегата kiriluz1. Хубаво е да провериш и датчиците.Иначе при мен термостата го хванаха, че не е изправен, при тест на маркучите. Не му е правена диагностика.Трябва да пробваш и ти. Отваряш предния капак и заставаш пред колата. Интересува те областта около термостата. В предната му част от него излизат два дебели маркуча и отиват към радиатора (вижда се на 1вата снимка). Доколкото си спомням се проверява долния маркуч, който отива към най-долната част на радиатора (на 2рата снимка се вижда само част от него). Ако термостатът е заседнал в затворено положение, когато моторът загрее, долният маркуч въобще няма да се нагрее, защото по него няма циркулира антифриза. Ако терм. е заседнал в отворено положение, долният маркуч ще започне да се нагрява бавно малко по малко още със запалването на мотора и колата ще загрява бавно. Най-лесен достъп до този маркуч има като си пъхнеш ръката под бронята.
          Прикачени файлове
          Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

          FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

          Коментар


            #20
            Еми днес ще пробвам. Ще запаля колата и ще видя кога ще започне да нагрява тоя долен маркуч, за който говориш. Само тоя датчик за таблото ако ми кажеш къде се намира и смяната евтината и лесна ли е?
            Fiat Bravo 1.8 16V 96'

            Коментар


              #21
              Току-що направих проверката с маркучите. Аз други маркучи не видях освен тия 2-та дето съм снимал и можех лесно да си ги пипам отгоре. Направих така. Запалих колата за 10 минути и отворих капака и се отправих към тия два маркуча на снимката; Долният маркуч след 3-тата минута започна да стопля и постепенно за 10 минути се стопли добре, а горният въобще не помръдна. Остана си студен. Нямам представа дали горният маркуч е на термостата или долния. То аз на снимката съм надписал кой е останал топъл и кой студен, ако ви обърквам с горен и долен. И след 10 минути температурата на таблото беше такава;Каква ще е диагнозата?
              Fiat Bravo 1.8 16V 96'

              Коментар


                #22
                При 1.8 е било доста по-различно, аз не мога да се ориентирам с маркучите, нека някой колега с 1.8 да каже.Иначе според мен за 10 мин. работа на място стрелката трябваше да се качи по-нагоре
                Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

                FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

                Коментар


                  #23
                  Еми чакам отговор.
                  Fiat Bravo 1.8 16V 96'

                  Коментар


                    #24
                    Оградения в червено маркуч идва от термостата. Него трябва да следиш кога ще загрее, трябва да става топъл когато стрелката стигне 5 чертички преди средата. Ако почне да става топъл веднага термостата ти е блокирал в отворено положеине и колата никога няма да достигне работната температура от 89гр. Съветвам те преди да започнеш да тестваш маркучите да си провериш термодатчиците какво съпротивление дават и да им напръскаш буксите с контактен спрей, датчиците са два единия е на самия термостат, другия е закачен на главата на 4-ти цилиндър. Задължително напръскай със спрей и буксите на таблото, много често от там идва проблема.
                    Прикачени файлове
                    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                    Коментар


                      #25
                      S_BANKOV написа:
                      трябва да става топъл когато стрелката стигне 5 чертички преди средата.
                      Да не си имал в предвид 5 чертички след началото? Т.е. втората чертичка преди средата.
                      Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

                      FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

                      Коментар


                        #26
                        S_BANKOV, аз за този маркуч в по-горния пост бях казал, че за 10 минути въобще не беше загрял? Имам и снимки на таблото колко е температурата за 10 минути. Това нормално ли е? Чак след 86 градуса ли трябва да започва да загрява този маркуч? Аз нямам проблем със стигането на стрелката до средата и включването на перката. Работата е там, че някак доста бавно се вдига стрелката за смесено каране, 15-20 минути, едва 3-4 черти. Еми, няма да бързам с нов термостат. Ще видя тия датчици. Този на термостата ли предимно да гледам дето е? Този на цилиндъра каква му е работата.
                        Fiat Bravo 1.8 16V 96'

                        Коментар


                          #27
                          Този на главата е за таблото, но имам едни съмнения че управлява и перката, ама все не се хващам да го проверя това нещо. иначе маркуча трябва да се затопли леко и изведнъж да стане горещ, ако не става горещ изобщо това значи че термостата ти е блокирал в затворено положение и ще береш ядове.
                          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                          Коментар


                            #28
                            Еми, то когато си стигне средата стрелката, въпреки в случаите, че го прави за 30 минути, перката се чува. Това означава, че маркуча, който сочиш, че трябва да загрее изведнъж - загрява. Поне такава логика имам аз.
                            Fiat Bravo 1.8 16V 96'

                            Коментар


                              #29
                              Фиат Браво 1.6 16в-проблем с термостата

                              qnkov написа:
                              С малко закъснение. В топлите дни (тези, в които можеше само по фанелка да излезеш сутрин), които минаха, направих 5 снимки. Предимно стрелката за 15 минути по маршрута, който говоря + ПАРНО НА 3, седеше като на снимката. На някой снимки е с 1 черта по-надолу, а преди няколко дни, когато се спусна лек студец, стрелката стигна само до 3-тата черта. Всичко това е + парно, предполагам и заради него не може да вдигне градусите, та как ще е? Термостатче, а?
                              Колеги на мен ми стой стрелката на същото положение,но при мен парното духа по хладко.Не е както трябва.До няколко дни ще сменям термостата и ще видя дали ще има разлика.Но аз мисля че това е проблема при мен.Запекъл е на отворено положение.

                              Коментар


                                #30
                                Да не кажа че понякога като съм в движение и пада още,но пък на място температурата се двига

                                Коментар

                                Working...
                                X