Така. Ще разкажа историята и вие ще кажете. Всяка сутрин си пала колата към 7 часа и отивам на работа с нея. Около 6-12 градуса е средно темепратурата. Докато стигна до работа средно отнема около 10-15 минути за 6км, понеже... Понеже доста хора работиме там и правиме 6км опашка. Накратко си играеш яко на 1-ва, 2-ра, 3-та и рядко 4-та и доста често на свободна. През половината от времето е свободна. Като средно се движиш с 25км. И накрая на тези 10-15 минути с цялата галимация, на мен чертата за температурата ми е на 2-рата чертичка от нулата. Това сега нормално ли е? И да, парното духа топло след 5 минути. И накратко минавам 90-100 км с 10 литра бензин + добавка в него в този ред. Ако термото е преебано, то това ми вдига и разхода. Все пак колата не може да загрее?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с термостата?
Collapse
X
-
И на мен в самото начало след като беше купена колата, стрелката стоеше също на второто деление след началото. Тогава термостатът беше заседнал в отворено положение. Гореше повече тогава. След известно време пък заседна в затворено положение и дотам - и колата взе да прегрява. Тогава го смених. 120 лв. термостат, 50 лв. за труд.Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!
FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO
Коментар
-
Дори и сутрините за 10-15 мин и 6 км, при изправен термостат стрелката трябва да отиде поне малко преди средата.За всеки случай направи тест на термостата, като провериш маркучите. По спомен - като застанеш срещу колата, наведи се и в долната дясна част (срещу шофъорското място) пъхни си ръката под бронята и пипни големия маркуч, който влиза в радиатора. Ако е студен и при идеално загряла кола, значи термостатът е забил в затворено положение. Ако е забил в отворено положение, този маркуч ще започне да се стопля постепенно веднага след стартиране на мотора, но колата ще загрява бавно (както в твоя случай).Виж и тази тема: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=21416 Може да ти е от полза.Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!
FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO
Коментар
-
qnkov написа:Каква марка да търся тогава и какви пари е средно?Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!
FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO
Коментар
-
Аз преди броени дни смених моя защото колата не загряваше както трябва, ако е натоварена загрява, ако я пусна без газ или с малко газ по-нанадолнище веднага изстива. Мислех че не затваря, но проблема е че уплътнението на самата клапа на термостата си заминава с времето и остават около милиметър, два не уплътнени. Другото което забелязах понеже го варих в тенджера с вода и термометър е че започва отваря на около 67 градуса което не знам дали е нормално или отваря много рано. Термостата който свалих беше BEHR, взех и сложих пак такъв и сега всичко е ок. Най- вероятно и твоя проблем е същия. ПоздравиФиат Мареа 1,9 jtd
Коментар
-
Много е бедно в моя град с тия диагностики. Вече ходих на една преди половин година. Общо взето ми каза, че няма програмата, която да показва всичко за колата, а по принцип само тоя човек се занимава с това. Сещаш се. Сега в продължение на 5 дена ще правя снимки на стрелката и ще ви ги покажа. Абе от как смениха времето, като че ли колата загрява по-добре. Хах. :0Fiat Bravo 1.8 16V 96'
Коментар
-
С малко закъснение. В топлите дни (тези, в които можеше само по фанелка да излезеш сутрин), които минаха, направих 5 снимки. Предимно стрелката за 15 минути по маршрута, който говоря + ПАРНО НА 3, седеше като на снимката. На някой снимки е с 1 черта по-надолу, а преди няколко дни, когато се спусна лек студец, стрелката стигна само до 3-тата черта. Всичко това е + парно, предполагам и заради него не може да вдигне градусите, та как ще е? Термостатче, а?Fiat Bravo 1.8 16V 96'
Коментар
-
Не бързай с термостата. На мен това, което си описал, и това, което е на снимката, ми изглежда нормално.Термостатът отваря, когато стрелката е на това положение (втората чертичка под средата).А направи ли теста с маркучите?Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!
FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO
Коментар
-
Аз правих диагностика по други причини, но отчетохме и температурата на антифриза. Компа показваше винаги с 5-10градуса повече от уреда на таблото. Аз съм с термостат от Рено на 86гр. Мислех, че колата не загрява до нормалното. Но след това се отказах да следя нещата, явно всичко си е наред. Сега е добре, добре върви и гори нормално - аз съм на бензин.Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар