Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с термостата?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с термостата?

    Така. Ще разкажа историята и вие ще кажете. Всяка сутрин си пала колата към 7 часа и отивам на работа с нея. Около 6-12 градуса е средно темепратурата. Докато стигна до работа средно отнема около 10-15 минути за 6км, понеже... Понеже доста хора работиме там и правиме 6км опашка. Накратко си играеш яко на 1-ва, 2-ра, 3-та и рядко 4-та и доста често на свободна. През половината от времето е свободна. Като средно се движиш с 25км. И накрая на тези 10-15 минути с цялата галимация, на мен чертата за температурата ми е на 2-рата чертичка от нулата. Това сега нормално ли е? И да, парното духа топло след 5 минути. И накратко минавам 90-100 км с 10 литра бензин + добавка в него в този ред. Ако термото е преебано, то това ми вдига и разхода. Все пак колата не може да загрее?
    Fiat Bravo 1.8 16V 96'

    #2
    Да.

    Коментар


      #3
      И на мен в самото начало след като беше купена колата, стрелката стоеше също на второто деление след началото. Тогава термостатът беше заседнал в отворено положение. Гореше повече тогава. След известно време пък заседна в затворено положение и дотам - и колата взе да прегрява. Тогава го смених. 120 лв. термостат, 50 лв. за труд.
      Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

      FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

      Коментар


        #4
        При дълъг път колата си вдига стрелката на средата. Не е като вечно да седи така. Просто това беше пример за сутрините как седят нещата вече 1 месец. Значи съм за смяна на термостата? Ще го имам в предвид.
        Fiat Bravo 1.8 16V 96'

        Коментар


          #5
          Дори и сутрините за 10-15 мин и 6 км, при изправен термостат стрелката трябва да отиде поне малко преди средата.За всеки случай направи тест на термостата, като провериш маркучите. По спомен - като застанеш срещу колата, наведи се и в долната дясна част (срещу шофъорското място) пъхни си ръката под бронята и пипни големия маркуч, който влиза в радиатора. Ако е студен и при идеално загряла кола, значи термостатът е забил в затворено положение. Ако е забил в отворено положение, този маркуч ще започне да се стопля постепенно веднага след стартиране на мотора, но колата ще загрява бавно (както в твоя случай).Виж и тази тема: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=21416 Може да ти е от полза.
          Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

          FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

          Коментар


            #6
            Щом е забил е за боклука, така ли да го разбирам? Да се отървам от него тогава. Каква марка термо да взема ?
            Fiat Bravo 1.8 16V 96'

            Коментар


              #7
              qnkov написа:
              Щом е забил е за боклука, така ли да го разбирам? Да се отървам от него тогава.
              Да.
              Stop giving directions, just say "Follow me."
              Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
              Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

              Коментар


                #8
                Каква марка да търся тогава и какви пари е средно?
                Fiat Bravo 1.8 16V 96'

                Коментар


                  #9
                  qnkov написа:
                  Каква марка да търся тогава и какви пари е средно?
                  Най-добри са BEHR. Даже мисля (но не съм сигурен), че това е оригиналният термостат, който се слага в завода. Този, който смених аз при закупуването на колата, беше BEHR, но не знам дали беше оригиналният. На мен преди 3 г майсторът ми взе 120 лв за BEHR. Ето тук има примерни цени: МОДЕРИРАНОНарушена т. 4.6. от правилата на форума.
                  Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

                  FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

                  Коментар


                    #10
                    Аз преди броени дни смених моя защото колата не загряваше както трябва, ако е натоварена загрява, ако я пусна без газ или с малко газ по-нанадолнище веднага изстива. Мислех че не затваря, но проблема е че уплътнението на самата клапа на термостата си заминава с времето и остават около милиметър, два не уплътнени. Другото което забелязах понеже го варих в тенджера с вода и термометър е че започва отваря на около 67 градуса което не знам дали е нормално или отваря много рано. Термостата който свалих беше BEHR, взех и сложих пак такъв и сега всичко е ок. Най- вероятно и твоя проблем е същия. Поздрави
                    Фиат Мареа 1,9 jtd

                    Коментар


                      #11
                      Я преди да си смениш термостата пусни една диагностика и си провери двата термодатчика и по скоро тоя на главата.
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар


                        #12
                        Много е бедно в моя град с тия диагностики. Вече ходих на една преди половин година. Общо взето ми каза, че няма програмата, която да показва всичко за колата, а по принцип само тоя човек се занимава с това. Сещаш се. Сега в продължение на 5 дена ще правя снимки на стрелката и ще ви ги покажа. Абе от как смениха времето, като че ли колата загрява по-добре. Хах. :0
                        Fiat Bravo 1.8 16V 96'

                        Коментар


                          #13
                          С малко закъснение. В топлите дни (тези, в които можеше само по фанелка да излезеш сутрин), които минаха, направих 5 снимки. Предимно стрелката за 15 минути по маршрута, който говоря + ПАРНО НА 3, седеше като на снимката. На някой снимки е с 1 черта по-надолу, а преди няколко дни, когато се спусна лек студец, стрелката стигна само до 3-тата черта. Всичко това е + парно, предполагам и заради него не може да вдигне градусите, та как ще е? Термостатче, а?
                          Fiat Bravo 1.8 16V 96'

                          Коментар


                            #14
                            Не бързай с термостата. На мен това, което си описал, и това, което е на снимката, ми изглежда нормално.Термостатът отваря, когато стрелката е на това положение (втората чертичка под средата).А направи ли теста с маркучите?
                            Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

                            FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

                            Коментар


                              #15
                              Аз правих диагностика по други причини, но отчетохме и температурата на антифриза. Компа показваше винаги с 5-10градуса повече от уреда на таблото. Аз съм с термостат от Рено на 86гр. Мислех, че колата не загрява до нормалното. Но след това се отказах да следя нещата, явно всичко си е наред. Сега е добре, добре върви и гори нормално - аз съм на бензин.
                              Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                              Коментар

                              Working...
                              X