Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За смяна на антифриз...?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    значи

    начи вчера- гледах, струвах, на моя модел няма пробки за оттичане... отделно може и да ви е смешно -ама не можах да си пъхна тивата отдолу (не че е толкова голяма) ама много ниско тва Пунто ве.. ... и за да не объркам нещо отидох при мастъра който ми сменя маслото бензиностанцията срещу Ескалибур(за Пловдив става въпрос) и за 6 лв човека я дигна горе - гледа я и каза че наистина няма ла пробка за оттичане.. махна скобата която се оказа метална, НО за еднократна употреба? после по реда си .>>.новия антифриз ->>обезвъздушаване (...има 2 пробки за тази цел..)и всичко ок.. работи добре - парното също.. за 10-15 мин цялата работа...доволен съм .. и мисля че за човек който не зане точно как и не го е правил това е по-добрия вариант...(сега поне вече знам как става ако се наложи)
    Punto 1.1 55S

    Коментар


      #32
      ре:Антифриз - Тосол или Тисол

      здравейте,искам да споделя и моя опит,карам Крома 2.0 ie,’91от три зимни сезона сипвам руски антифриз "Тосол" -65, който си го осигурявам от един приятел от фирма вносител.цената му мин. година беше 15-тина лева за 5л.,не съм имал никакви проблеми с помпа или друг агрегат.Исках да попитам колегата Esper дали е написал неточно "Тисол" или става въпрос за "Тосол",какъвто аз си слагам,защото видях сертификати и изпитания от приста на Тосол и всичките му показатели си бяха екстра.в общи линии марката няма значение стига да са постигнати точно пропорциите тетраборакс и етилен-гликол,не съм специалист в хим.пром.,но съм разговарял с по-осведомени и от тях така знам.мир и любов
      Коя е страната с най-красиви жени и най-бързи коли?
      Това е риторичен въпрос,не се напъвай.

      Коментар


        #33
        Аз съм слагал Руският Тосол и нямам грижи,Алфата си дойде с антифриз ма какъв е тя си знае веднъж доливах когато,смених термостата сложих руски и няма грижи.
        Аlfa Romeo 145 1.6 BOXER 103hp

        Коментар


          #34
          Може ли да се върнем на обезвъздушаването и да ви питам за моето типо къде е пробката за обезвъздушаване..... Смених антифриза, напълних си казанчето и след две карания се беше изпразнило и пак долях. От тогава си седи пълно казанчето, но за всеки случай ако има пробка за обезвъздушаване кажете
          Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
          Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
          Fiat Bravo 1.4 120k.с.

          Коментар


            #35
            Само на некои типовци има пробка/и. На мойто нямаше (беше със същия мотор) и си се обезвъздушаваше само. Имаше само една тапичка високо на радиатора (гледано отпред се пада вляво).
            FIAT Tipo 1,4mi - EX
            Alfa Romeo 146ti - EX
            Alfa Romeo 156 2,4JTD

            Коментар


              #36
              ...
              Ex: Fiat Tipo 1.4 карб. с АГУ
              Fiat Marea Weekend 1.9 JTD, 2000 г.-много вярна и послушна беше
              Citroen Xsara Picasso 1.6 16V, 109 HP, 2007 с ГИ-

              Коментар


                #37
                moko написа:
                Да се включа и аз направо от извора. Цената на Приста лонг лайф за туба 4 л. е 32,... лв. във фирмения магазин на завода, литъра го дават за около 8,... лв, а обикновенния антифриз е на цена 5,50 лв за литър в опаковка. Всички антифризи са на базата на етилен глюкола. Разликата е в присадките. Новите са вече синтетични и по-скъпи, съобразно и по-качествени. Основна роля играят точно антикорозионните съставки.Дано съм бил полезен.
                ахам аз точно от този дето струва 5.50 сложих на Пунтото
                Punto 1.1 55S

                Коментар


                  #38
                  LuckyMan написа:
                  Аз съм слагал Руският Тосол и нямам грижи,Алфата си дойде с антифриз ма какъв е тя си знае веднъж доливах когато,смених термостата сложих руски и няма грижи.
                  Тук има една добра статийка на тема тисол/антифриз. Казват че не трябва да се смесват...Аз самия имам лош опит с тисола - миналата година не знаех че не бива да се смесват, долях около 1/2 литър на една от служебните коли и сега има разход на течност. Останалите които източих нямат този проблем. Може и да е чиста случайност, въпреки че не ми се вярва да е така
                  I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                  Коментар


                    #39
                    Чакайте малко - ТОСОЛ не е ли търговска марка за антифриз. Все едно казахте НЕСКАФЕ не трябва да се смесва с кафе? Я някой да ми обясни ама много простичко - каква е разликата щото статията на руски не съм сигурен, че я разбирам добре.
                    Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                    Коментар


                      #40
                      Понеже съм "малко" маниак на тема оригинални резервни части и консумативи, вчера търси чрез мрежата къде продават антифриз PARAFLU - това е оригиналния антифриз за нашите коли /поне така пише на разширителния съд/. След дълго търсене открих - VANTOTRADE /fiat.sparts@vantotrade.bg/ - "Антифриз се предлага в разфасовка по 1л. на цена 10.91лв. ЗАПОВЯДАЙТЕ ВСЕКИ ДЕН ОТ 09.00 ДО 18.00h без сьбота и неделя" - това е цена за 1л. концентрат.Другата седмица съм там.А ето и един полезен линк - http://ford-sierra-club.hit.bg/antifris.html
                      BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                      Среден разход на газ

                      Коментар


                        #41
                        masterkar написа:
                        А ето и една статийка, която не си спомням откъде съм свалил, затова ще я постна /дано не досадя на някого/:
                        По принцип я има същата статия и тук, намира се в раздел FAQ.За колегата musikum - за тосол става въпрос, да. Руски антифриз продаван под тази търговска марка. Грешно съм го написал.За смесването на, ок, руски антифриз с друг - май няма официално становище по въпроса. Информацията идва от форуми като този, тоест мненията са субективни. Спора, ако може да се говори за такъв, придобива насока подобна на: дизел срещу бензин, Канон срещу Никон, Мозила срещу Експлодер, Селения срещу Кастрол... Сумати писаници без шанс за еднозначен за всички отговор!Но при положение че има дори минимална вероятност да има усложнения от смесването, не виждам поне за мен проблем да си промивам системата при смяна. Все пак не се прави всеки месец
                        I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                        Коментар


                          #42
                          Както беше написано по-горе всички антифризи са ЕТИЛЕНГЛИКОЛ плюс дестилирана или омекотена химически вода.Добавките против корозия и разпенване са като допълнение.Така че всички АНТИФРИЗИ могат да се смесват по между си.И една друга подробност.След 2 или 3 години намалява действието на присадките и се влошават само факторите които зависят от тях.Така че ПРОТИВОЗАМРЪЗВАЩАТА функция се запазва и след този срок.Затова закъснялата смяна не е фатална :D Дреме ми на мен че вътре ще има лека корозия и утайки :D То ние взехме да "ръждясваме" че чак пък толкова .Вземате проба от разширителния съд в шишенце и бум във фризера.На другия ден проверка на пробата и това е. :D
                          АЛ.ПЕТРОВ
                          FIAT PUNTO 1.2 8V

                          Коментар


                            #43
                            Археологическа тема.G11-син,G12- червен.Всички органични и неорганични антифризи на основа етилен гликоли или производни - моно ди.... са смесими по между си. G 11 е неорганичен антифриз и има вредни инхибитори за корозия относно алуминиевите двигатели и части на охладителната система. Не се препоръчва за автомобили с алум. детаили навлизащи през 1996,97 година.G12 и G12+ са органични съвременни антифризи със удължен експлоатационен пробег или известни като лонг лайф продукти. Приложими са ЗА ВСИЧКИ автомобили с течностно охлаждане. Разликата е че този с + има пробег не до 5 години а до 10 в определени модификациии автомобили- например новото МОндео.G11 е препоръчително да се сменя на 3 години или 30 хил. км.Карането с вода през лятото е толкова опасно колкото само с концентрат през зимата. Във втория случай инхибиторите за корозия разказват играта на охладителната система когато са в концентрирано състояние. Производителя дава пропорция за експлоатация, отбелязва се в сервизната книжка и или на опаковката на продукта.......В общи линиии това е основното.СИН G11 - за двигатели от 1989 до 1996ЧЕРВЕН G12 - за двигатели от 1996 до 2001ЛИЛАВ G12plus - за двигатели след 2001и ЖЪЛТ - най-стария и обикновен познат от татово времекато всичко това са препоръчителни спецификации на производителите и незначи че на по стар двигател неможе да се сложи по висок клас антифрийз
                            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                            Коментар


                              #44
                              Tornado, ти ме накефи на макс! Рече и отсече, ей така се прави
                              CSI in the CAR !!!
                              Mancuzo Fiat PUNTO 1.7DS 176B3.000,около (6,7л-11л /100)София.


                              ПО-ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "Дизел"

                              Коментар


                                #45
                                По принцип ако мерим антифриза с уред то уреда мери гъстотата, стар антифриз започва да няма гъстота, но това не значи, че ще замръзне. Всичките антифризи са направени да не замръзват, но евтините нямат добавките към тях. И да споделя опит от вчера, купуваме руски антифриз за -60*С и го мерим и наистина е толкова, след разреждане 1-1 става на -18*С Явно софийската вода е някакъв концентрат :D Не разчитайте само на това какво пише, след смяната си проверете дали наистина е така както трябва да бъде.При мен ланчията дойде с напълно прозрачен антифриз, всички си мислехме, че е с вода и при смяната на водната помпа се оказа, че си е антифриз. Едно време съм виждал напълно прозрачен антифриз точно като вода, беше в стъклени шишета но какъв е бил и т.н. си нямам и на идея. Знам само, че тогава много го хвалеха.

                                Коментар

                                Working...
                                X