Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Климатикът на Пунто не работи, компресорът не включва

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Климатикът на Пунто не работи, компресорът не включва

    Здравейте от скоро си взех Пунто Ван 1,7ТД 2000г. ,проблема е че климатика не работи пробвахме да го напълним с фреон не става а компресора не се включва изобщо ! Искам да ви попитам имали някакъв предпазител или реле на компресора на климатика и къде се намират ! Редактирано заглавие.Модераторски екип на Fiat-bg.org

    #2
    кола

    Смени майстора трябва да се види дали не излиза някъде като се надуекато се напълни тогава ще тръгне има 2 предпазителя с релета при двигателя в една кутия и под волана има маи един
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      Re: кола

      kluchar написа:
      Смени майстора трябва да се види дали не излиза някъде като се надуекато се напълни тогава ще тръгне има 2 предпазителя с релета при двигателя в една кутия и под волана има маи един
      На два сервиза ходих казаха че проблема е електрически дават налягане на фреонна но не ще да пълни Къде се намира тази кутия ?

      Коментар


        #4
        Електрическата част няма нищо общо с пълненето. Преди пълнене е добре да се надуе с азот системата на 22-25 атмосфери и да стои така поне 1 час и през това време гледаш на манометъра дали ще падне налягането. Ако го задържи значи няма пропуски. После машината за пълнене като я закачиш тя първо вакуумира системата и пак така стои под вакуум и чака 30 минути да види дали ще задържи вакуума. Ако теста мине после от самият вакуум се засмуква фреон колкото грама е дадено за колата, също машината пуска масло и оцветител. Едва след цялата процедура започвате с електрическата част - пресостат, съединител на компресора, релета, копчета, перки на радиатора...
        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

        Коментар


          #5
          ilko-gd написа:
          Електрическата част няма нищо общо с пълненето. Преди пълнене е добре да се надуе с азот системата на 22-25 атмосфери и да стои така поне 1 час и през това време гледаш на манометъра дали ще падне налягането. Ако го задържи значи няма пропуски. После машината за пълнене като я закачиш тя първо вакуумира системата и пак така стои под вакуум и чака 30 минути да види дали ще задържи вакуума. Ако теста мине после от самият вакуум се засмуква фреон колкото грама е дадено за колата, също машината пуска масло и оцветител. Едва след цялата процедура започвате с електрическата част - пресостат, съединител на компресора, релета, копчета, перки на радиатора...
          И с азот я надухне държи налягане и фреон пуснаха не ще и не ще да се пусне компресора

          Коментар


            #6
            Горе казваш, че не ще да пълни, за това ти описах как става. Това вече е друго. Започни от съединителя на компресора, подайте му директно ток и вижде дали ще щтракне, ако щтракне палиш и гледате манометрите дали работи компресора. Желателно е да пуснете принудително и перките на радиатора ако не тръгнат сами като завърти компресора. В случай, че перките не завъртят сами първото място, на което да гледате е пресостата.
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар


              #7
              ilko-gd написа:
              Горе казваш, че не ще да пълни, за това ти описах как става. Това вече е друго. Започни от съединителя на компресора, подайте му директно ток и вижде дали ще щтракне, ако щтракне палиш и гледате манометрите дали работи компресора. Желателно е да пуснете принудително и перките на радиатора ако не тръгнат сами като завърти компресора. В случай, че перките не завъртят сами първото място, на което да гледате е пресостата.
              Значи като натисна бутона от купето изобщо не щрака компресора което ме кара да мисля че е реле или бушон на самият компресор само че не знам при Пунтото къде са намират тези релета и бушони и колко амперови са

              Коментар


                #8
                Провери с мултицет или най-добре с пробна лампа като натиснеш копчето дали има ток на буксата на съединителя на компресора. Самото копче работи ли?
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар


                  #9
                  При описаните обстоятелства - най-лесно ще е да се измери релето и да се свърже накъсо буксата му. Това веднага показва дали проблемът е в силовата верига, или в релето, или във веригата за управление на релето.

                  Коментар


                    #10
                    ilko-gd написа:
                    Провери с мултицет или най-добре с пробна лампа като натиснеш копчето дали има ток на буксата на съединителя на компресора. Самото копче работи ли?
                    Копчето работи и като се натисне свети зелено ! Къде се намират релета и предпазителите на компресора?

                    Коментар


                      #11
                      Re: Климатик Пунто

                      ilia1984 написа:
                      Здравейте от скоро си взех Пунто Ван 1,7ТД 2000г.
                      Колега, какъв е тоя Ван, нещо не мога да вдена за модела?!.....
                      Fiat palio 1.7td

                      Коментар


                        #12
                        Това е товарното Пунто с решетка и без задни седалки. Както Маренгото - товарна Мареа.

                        Коментар


                          #13
                          кола

                          Кутията с бушони и релета е до акумулатора има бушон и долу под волана където са всички бушони има и една платка matsushita долу под вентилатора на парното
                          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                          Коментар


                            #14
                            ogi28b написа:
                            Това е товарното Пунто с решетка и без задни седалки. Както Маренгото - товарна Мареа.
                            Благодаря за инфото, Колега! :D Не знаех, че има такова изпълнение на Пунто, явно са редки бройки в БГ. :D
                            Fiat palio 1.7td

                            Коментар


                              #15
                              Re: кола

                              kluchar написа:
                              Кутията с бушони и релета е до акумулатора има бушон и долу под волана където са всички бушони има и една платка matsushita долу под вентилатора на парното
                              Благодаря колеги почвам едно по едно да оправям нещатата явно този сезон няма да пусна климата защото има и други неща за оправяне най вече заради лошата подръжка на предишният собственик !!! Не съм запален фен на фиат но наистина това пунто е много здрава машина Има всички екстри които ми трябват - климатик ,ел.стъкла ,халогенни,abs и т.н много съм доволен

                              Коментар

                              Working...
                              X