След дълго четене на теми за охладителната сиситема се обърках тотално кое се отнася за дизеловите агрегати и в частност за JTD.Интересува ме главно управлението на перките за охлаждане и техните две степени.При JTD те се командват от 3 релета до акумулатора и тернодатчика на термостата.Има ли други ел. елементи от който зависи тяхната работа.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
JTD охладителна система.
Collapse
X
-
Re: JTD охладителна система.
nemobg написа:След дълго четене на теми за охладителната сиситема се обърках тотално кое се отнася за дизеловите агрегати и в частност за JTD.Интересува ме главно управлението на перките за охлаждане и техните две степени.При JTD те се командват от 3 релета до акумулатора и тернодатчика на термостата.Има ли други ел. елементи от който зависи тяхната работа.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
-
Да ясно е за него.Той е шеф диригента на цялата кола.Мисълт амие при една профилактика за да се прецени дали всичко е наред с перките освен тези ел.възли релетата и термодатчика имали други ел. неща реостати и др.А и онзи ден се возих на TD Brava при която след загряване и пускане на перките ако се изключи колата и се зивади ключа перките продължават да бачкат.Такова нещо незнам дали има при JTD.Fiat Brava 1.9 JTD
Коментар
-
Компа ти контролира перките от данните на датчика на термостата,така,че като угасиш мотора и те спират.При другия вариант няма циркулация на водата в мотора и перките охлаждат само радиатора а не и загасения мотор,така,че полза от работата на перката след гасене на мотора не е голяма.Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP
Коментар
-
При JTD бобините на релетата се захранват с плюс от контактния ключ, а ECU подава маса, в зависимост от температурата, която връща датчика на термостата. При ТД100 (преди 98-ма) - бобините на релетата се управляват от термодатчика на радиатора и не зависи от това дали колата е на контакт или не. Зависи само дали датчикът се е нагорещил и е затворил веригата на релетата или не. Затова е съвсем нормално (и не само на ТД100, а също и на всички Браво/а преди 98-ма, които са със стария тип охл. система) перката да работи дори и след като загасиш колата.Ето така работи системата на JTD-то, най-общ поглед. Спестил съм подробностите: (картинка)Виждаш това, което пише по-горе. Когато стане време - температурата на датчика стане висока, или пък климатикът иска охлаждане - ECU подава маса на най-долното реле. То затваря една верига, при която двата вентилатора са свързани последователно през най-горното реле. Това е бавната степен. Когато се сгорещи още повече или климатикът вдигне по-голямо налягане - тогава ECU Подава маса на другите две релета едновременно (те са свързани заедно към ECU), те превключват и най-горното реле връзва първия вентилатор, който е постоянно захранен с +12, към маса, а средното реле подава +12 на втория вентилатор, който пък е постянно свързан към маса. Това е.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар