Имах подобен проблем и го разреших със смяна на радиатора. Стигнах до този момент след смяна на два термостата, датчици, промивка. Оказа се, че вътре радиатора е с натрупан котлен камък и охл. течност не може да циркулира нормално. Новият събра 700 мл. антифриз повече. Смяната не е философия, но си е зор от гледна точка на едни завряни болтове, държащи климатичния за водния радиатор. Нов радиатор под 200 лв. трудно ще намериш, при втора употреба нямаш гаранция, че нещата ще се променят. Надявам се да съм бил полезен. Успех!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Сваляне на воден радиатор Фиат Браво ХГТ
Collapse
X
-
u_bo
tipaj написа:Имах подобен проблем и го разреших със смяна на радиатора. Стигнах до този момент след смяна на два термостата, датчици, промивка. Оказа се, че вътре радиатора е с натрупан котлен камък и охл. течност не може да циркулира нормално. Новият събра 700 мл. антифриз повече. Смяната не е философия, но си е зор от гледна точка на едни завряни болтове, държащи климатичния за водния радиатор. Нов радиатор под 200 лв. трудно ще намериш, при втора употреба нямаш гаранция, че нещата ще се променят. Надявам се да съм бил полезен. Успех!u_bo написа:нов воден радиатор ти е около 120 лв....
Коментар
-
Колега, първо си смени термостата!!!Защото , наскоро бих тоя тъпан, именно промиване на радиатор и даже с изкормване на термостата.Но, Но грешката е , че всички термостати, които са на главата монтирани, са двустранно действие/ двукръгови/,демек когато отвори, затваря малкия кръг който циркулацитята става само през металната тръба , и именно двустранния термостат насочва цялата течност към радиатора.Ако ти е блокирал в леко отворено положение, и не се отваря докрай, то също помага за загравянето.Долу съм качил две снимки на два термостата, единия познат в форума от рено5 а другия който е примерен е от голф3.Разликата е ,че при двустранния е с два затапващи елемента/тапи/на снимката с 1 и2 отбелязал затапващите елементи, а другия от рено ,който е с един.Не случайно като идем при майстор, първата работа за което се захващат е, дали съм сменил термостата.Аз така ходих при трима,защото се съмнявах за надуване на главата, и карах от рено5 в мъркуча.Всичките казваха че не е редно, с изключения на последния,който бе по в час.Именно Той ми каза директно,че съм сгрешил ,и ми обясни действието на корпусните термостати с двустранно действие при нашите италиянски каруци.Затова те съветвам,е да си провериш добре термостата, защото така са контруирали,че не може без тоя елемент,дори и да изкормниш от корпуса. :DFiat palio 1.7td
Коментар
-
ogi28b написа:Като отвори големия и затвори малкия - откъде ти идва парното?Fiat palio 1.7td
Коментар
-
Т. е. има голям кръг, малък кръг и парно-кръг? 3 кръга.phoenix написа:Реших и тук да си сложа мнението. Евала за решението с евтиния термостат въпреки всичко голямо чудене пада.....Баси, като чета, и гледам какво обсъждаме направо падам....1. май май никой не чете какво е описано, 2. Май никой досега не е карал зимата извънградско 3. Или 96% от хората карат коли с не работещи термостати, или никога не са карали кола с работещ такъв4. Или никой не си следи уредите докато кара Прилагам тука една снимка с някой обяснения въпреки че не съм ВО или някой който разбира..... и се надявам някак си всеки да си обясни как работи таз пуста охл. система, какво е термостат, и за какво е сложен, както и кой маркуч се пипа за да се провери дали ви работи прословутия термостат. И мотора може да се охлади при продължително спускане независимо дали е работещ или не термостата, поради факта, че като се движи с голяма скорост, а мотора работи на празен ход, е все едно вентилатора духа с пълна сила включен не на 2 ами на 5 . Това важи с голяма сила в зимните месеци, но също така и лятото, понеже околната температура в най добрия случай е 40 градуса, а работната температура на двигателя е около 90, което е достатъчно и в най голямата жега при продължително спускане да се охлади много системата, както и стрелката на таблото ви да мръдне, не само 1мм, ами направо да си спадне до-долу.......Айде стига писах че темата взе да ме нервира. А вие ако не ми вярвате, или си мислите че ви гъбаркам нещо, и трябва някой друг да ви го каже, поне пробвайте и осмислете което съм си играл да нарисувам и опиша. Все пак това е нещо толкова елементарно, че чак не вярвам че го обсъждаме вече толкова много страници. Сега се чудя....дали да обяснявам защо дизела загрява по-бавно......, но ще дам един жокерМоже би е свързано че мотора работи на сравнително по-бавни обороти, може би и дизеловия мотор е изработен с някой по-масивни метални детайли, които поемат по-голямо количество енергия(разбирайте топлина) в следствие на което, по дълго време тази енергия(топлина) се усвоява от самия агрегат(мотор или двигател), и термостата докато дотигне температурата си на отваряне.....минава повечко време. Което не значи, че колата загрява страшно бавно, просто по-късно във времето се налага да се отвори големия кръг(през радиатора).
Коментар
-
Добре, да видим какво съм разбрал. За да видя дали термостатът ми отваря: когато колата е студена да я запаля и да пипам маркуча след термостата, когато достигне средата и термостата отвори трябва да стане горещ? За самия термостат: Прочетох за присаждането на термостат от рено 5 и гледам, че се слага в гумената тръба след моя термостат, но се питам: Ако моят термостат не отваря, как водата ще достигне до 2-рия, за да отвори той? Към колегата питащ за цени: Днес говорих с един приятел, който бе закупил блокирал Фиат Браво 1,8 и си го прави сам, каза ми за една автоморга в едно село, чийто собственик бил много ограничен и неорентиран човек и частите се взимали евтино. Същия приятел си взел преден капак, калници и предна броня всичко общо за 100 лева и обслужена глава за 50. Каза, че най много да ми иска 20-30 лв за радиатор. За сега планът е такъв: Петък/Събота свалям моя радиатор, промивам го, ако проблемите не спрат - взимам нов, при условие, че ако е спукан/запушен/не работещ или с някакви проблеми го връщам. При слагането на 2-рия радиатор ще сваля и тествам термостата. Ако и в него е проблема взимам "нов от моргата " при същите условия. Ако проблемите не прилючат = инвестирам 200-300 лева и си взимам всичко от магазина.Едит: Не ме съдете, че взимам части от моргата. Просто не мога да си позволя да дам толкова много пари наведнъж.Fiat Bravo HGT 1997, 147 h.p. - LPG BRC - My first love <3
Коментар
-
янко написа:Парното си е отделен кръг и не се влияе от термостата,в момента съм с термостат от опел на 92 градуса със затапен малък кръг,за такъв използвам парнотоFiat palio 1.7td
Коментар
-
Моя термостат не е капсалован и се отваря.Има тема как се прави от фолксваген,аз започнах по нея но счупих термостата а имах такъв от опел и сложих него.На опела и на рено 5 термостата контролира само един кръг ,а на фиат два,затова трябва да се затапи малкия кръг.На моя дупката за малкия кръг се вижда под една пробка ,аз го затапих като направих по дълга пробка така че да закрие дупката.По лесен начин е от рено,но трябва да сте сигурни че стария термостат работи или е блокирал в отворено положение,иначе може да има неприятни изненади,или затапваш малкия кръг ,изтърбушваш стария и тъпчеш нов от рено в маркучаFIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99
Коментар
-
янко написа:Моя термостат не е капсалован и се отваря.Има тема как се прави от фолксваген,аз започнах по нея но счупих термостата а имах такъв от опел и сложих него.На опела и на рено 5 термостата контролира само един кръг ,а на фиат два,затова трябва да се затапи малкия кръг.На моя дупката за малкия кръг се вижда под една пробка ,аз го затапих като направих по дълга пробка така че да закрие дупката.По лесен начин е от рено,но трябва да сте сигурни че стария термостат работи или е блокирал в отворено положение,иначе може да има неприятни изненади,или затапваш малкия кръг ,изтърбушваш стария и тъпчеш нов от рено в маркучаFiat palio 1.7td
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар