Добър ден.Наскоро усетих, че май водния радиатор се е позапушил и май ще трябва да се сменя.Колата е Punto 1.2 75 коня с климатик! (95-та година)Към момента е с радиатора от първата снимка.Може ли да се сложи радиатора от втората снимка и ще трябва ли да се преправя нещо? :Някой правил ли е тази магария и дали въобще е възможно?Т.е. да се занимавам ли, или просто да си намеря като сегашния радиатор?EDIT: тааа... вторият радиатор (който не е като моя) е към 120лв нов .... а моя го намерих най евтино (като не е сигурно че го имат) за 260лв ... даже на едно место са го обявили за 448лв
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Съвместимост на воден радиатор (Пунто)?
Collapse
X
-
Забрави за тоя вариант, най малкото няма да можеш да окрепиш като хората и ще тече от тръбите, а и идеята на по големия радиатор не да запълни отпред мястото а да осигури достатъчно охлаждане на антифризаКара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
-
Ясно ми е, че е по-голям, защото:1. Радиатора на климатика спира част от въздушния поток + като е включен климатика идва още по-топъл въздух....2. Хората са го смятали, че трябва да си е толкова голям....но, защо по дяволите има толкова голяма разлика спрямо другите модели?това за 260лв - не е баш моя ... оказа се, че цените почват от 330лв нагоре.То човек, като няма излишни парички, и 50лв са много, но 330-400 за радиатор на кола 95-та година.... ужас! Видяло се е, че сега ще се опитам да сваля моя и да го отпушвам.Като цяло, има си поток през него, но явно е недостатъчен. При загрял двигател на обороти, водата в казанчето си циркулира добре, но като се пусне перката се усеща, че не взима достатъчно от топлината на самия радиатор.Мерси за бързия отговор!Fiat Punto 75 SX - 1995, 4 врати
Коментар
-
S_BANKOV написа:Забрави за тоя вариант, най малкото няма да можеш да окрепиш като хората и ще тече от тръбите, а и идеята на по големия радиатор не да запълни отпред мястото а да осигури достатъчно охлаждане на антифризаOpel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
Chevrolet Aveo
Коментар
-
Да, колега, с отделно разширително казанче съм. Стой закрепено на самият радиатор, но хоризонтално и е най-висока точка.Сега минах през един магазин .... 390лв нормална цена на радиатора. Ще се сваля и ще се опитам да го промия. Все пак ми се струва, че е леко запушен а не чак задръстен.Водата си циркулира, но явно не през всички тръбички... и точно това води до леко прегряване спрямо работната му температура.Fiat Punto 75 SX - 1995, 4 врати
Коментар
-
Обикновен ябълков оцет? Става ли? П.П. Сега бях в една автоморга да си взема реле (12в / 50А) за перката на радиатора, че както писах в друга тема, моето ново пръщи и пука и не иска да държи затворена веригата.С човека от моргата останахме доста учудени като установихме, че и с 2 други негови релета е същото. Стигнахме до извода, че не е от релето а май е от перката...Сега трябва и нея да я карам на "доктор" да я види дали ще живне. Май претоварва веригата. Ще я пробвам на директни кабели от акумулатора през един предпазител и ще я замеря колко ток дърпа.Правилно ли съм се насочил?Колко трябва да е максималната консумация на "здрава" перка?Моят модел е като този от схемата с място за реостат на корпуса.Fiat Punto 75 SX - 1995, 4 врати
Коментар
-
Малко развитие.... ако може така да се каже Днес имах свободно време и бях твърдо решен да сваля радиатора и да го изчистя.Какво направих:1. свалих всички маркучи и разширителното казанче2. свалих фаровете и мигачите3. махнах кабелите за перката и датчика за температура и свалих и самата перка4. отвих горните болтове които държат охладителния към климатичния радиатор5.... оказа се, че долните болтове се отвиват от към бронята а не от към двигателя - единственото което ми дойде на ум е да сваля и проклетата броня6.... оказа се, че и бронята е с 4 "скрити" болта в калниците - не можах да я сваля 7. поразчекнах до колкото можах двата радиатора един от друг и яко пръскане с маркуча (добра струя си беше)8. натиквах маркуча във всички изходи на радиатора и гледах как излиза водата от другите отвори - ами добре си минаваше водата през радиатора....Сглобих всичко, напълних с вода и запалих да позагрее (обезвъздуших).Загря до първата чертичка и термостата отвори (маааалко парна температурата и се застоя милиметър по първата черта).После бавно и славно започна да се покачва, като преди средата му пуснах перката ръчно (трябва да си сменя реостата на перката)... и УЖ се позакрепи температурата (това ще да е към 95 градуса).Явно след като сменя капачката на разширителя + реостата, ще мога да кажа дали има ефект. За сега ми се струва, че радиатора не е запушен - а дано!Как мога да проверя помпата? ... уж дори и на обороти си хвърля течност в казанчето, но дали е достатъчен дебита и?Fiat Punto 75 SX - 1995, 4 врати
Коментар
-
радятор
И аз съм на твоето положение значи от долу се развива някъде отвътре в бронята иначе от горе се вижда Христо кача че при такива положения трябва да се смени сега от НИКОЛАИ съм намерил едни за 70 80 лв Махах и термостат и пак не охлажда При мен трябва да е малко под сретата нагоре вече е извряла водатаС Марто преди малко свалихме радятора ЗАПУШЕН поне 3/4 от него е неизползваем Утре ще сложа друг и да видим какво ще стане иначе на промивки нищо нямаше Вътре има котлен камък кафяво което и с търкане трудно излиза
Коментар
-
Точно... качи ли температурата малко над средата и извира водата - това е направо безумие! Мислех си, че е нормално да е ако стигне 3/4 от деленията ....Т.е. да разбирам, че въпреки че минава голямо количество вода през радиатора - то това не значи че не е запушен ли?Ти за кое казваш, че трябва да се смени... радиатора или водната помпа?Fiat Punto 75 SX - 1995, 4 врати
Коментар
-
в момента правя ремонт на същия мотор.човека казва че колата греела.качвам се и какво да видя-колата загрява бавно(избушен и е термостата),но когато загрее до 80гр,видимо се движи стрелката нагоре и колата грее,в същото време парното изчезва и перката не се включва(няма и как,защото долу е студено от въздушната възглавница).духнала гарнитура и е карана така доста.като я отворих,какво да видя-гарнитурата на два цилиндъра духната,сегментите страшно износени(ключ 1,2мм),биелните лагери 2 от тях задрали.вече я събирам,само чакам днес главата,но мисълта ми е друга-тези мотори са капризни на прегряване,така че внимавай
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар