Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвместимост на воден радиатор (Пунто)?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Съвместимост на воден радиатор (Пунто)?

    Добър ден.Наскоро усетих, че май водния радиатор се е позапушил и май ще трябва да се сменя.Колата е Punto 1.2 75 коня с климатик! (95-та година)Към момента е с радиатора от първата снимка.Може ли да се сложи радиатора от втората снимка и ще трябва ли да се преправя нещо? :Някой правил ли е тази магария и дали въобще е възможно?Т.е. да се занимавам ли, или просто да си намеря като сегашния радиатор?EDIT: тааа... вторият радиатор (който не е като моя) е към 120лв нов .... а моя го намерих най евтино (като не е сигурно че го имат) за 260лв ... даже на едно место са го обявили за 448лв
    Прикачени файлове
    Fiat Punto 75 SX - 1995, 4 врати

    #2
    Забрави за тоя вариант, най малкото няма да можеш да окрепиш като хората и ще тече от тръбите, а и идеята на по големия радиатор не да запълни отпред мястото а да осигури достатъчно охлаждане на антифриза
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #3
      Ясно ми е, че е по-голям, защото:1. Радиатора на климатика спира част от въздушния поток + като е включен климатика идва още по-топъл въздух....2. Хората са го смятали, че трябва да си е толкова голям....но, защо по дяволите има толкова голяма разлика спрямо другите модели?това за 260лв - не е баш моя ... оказа се, че цените почват от 330лв нагоре.То човек, като няма излишни парички, и 50лв са много, но 330-400 за радиатор на кола 95-та година.... ужас! Видяло се е, че сега ще се опитам да сваля моя и да го отпушвам.Като цяло, има си поток през него, но явно е недостатъчен. При загрял двигател на обороти, водата в казанчето си циркулира добре, но като се пусне перката се усеща, че не взима достатъчно от топлината на самия радиатор.Мерси за бързия отговор!
      Fiat Punto 75 SX - 1995, 4 врати

      Коментар


        #4
        S_BANKOV написа:
        Забрави за тоя вариант, най малкото няма да можеш да окрепиш като хората и ще тече от тръбите, а и идеята на по големия радиатор не да запълни отпред мястото а да осигури достатъчно охлаждане на антифриза
        Абе не знам как е при Пунто, но на Ланчиа Ипсилон като сменях водния радиатор ако знаеш в какъв филм влезнах с намирането му. По каталози и Епер радиатора коренно различен от този който е монтиран. В крайна сметка се оказа че моя радиатор е от Пунто 1.4ГТ. Просто колата е от последните произведени и вероятно много от частите са били сбирщайн. Като го свалих видях на гредата множество отвори за различни дължини радиатори.Колега bummer търси си радиатор от Пунто, Ипсилон с климатик и виж дали пасва на гредите отдолу, отгоре винаги може да се укрепи. Обаче ми се струва че ако сложиш радиатор с разширителен съд ще трябва да променяш изцяло охладителната система, защото ти вероятно си с отделно разширително казанче.
        Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
        Chevrolet Aveo

        Коментар


          #5
          Да, колега, с отделно разширително казанче съм. Стой закрепено на самият радиатор, но хоризонтално и е най-висока точка.Сега минах през един магазин .... 390лв нормална цена на радиатора. Ще се сваля и ще се опитам да го промия. Все пак ми се струва, че е леко запушен а не чак задръстен.Водата си циркулира, но явно не през всички тръбички... и точно това води до леко прегряване спрямо работната му температура.
          Fiat Punto 75 SX - 1995, 4 врати

          Коментар


            #6
            Ако ще го миеш гледай да е с оцет примерно, и да няма ПАВ че е агресивен към Ал. ако си железен стреляй с квот се сетиш.
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #7
              Обикновен ябълков оцет? Става ли? П.П. Сега бях в една автоморга да си взема реле (12в / 50А) за перката на радиатора, че както писах в друга тема, моето ново пръщи и пука и не иска да държи затворена веригата.С човека от моргата останахме доста учудени като установихме, че и с 2 други негови релета е същото. Стигнахме до извода, че не е от релето а май е от перката...Сега трябва и нея да я карам на "доктор" да я види дали ще живне. Май претоварва веригата. Ще я пробвам на директни кабели от акумулатора през един предпазител и ще я замеря колко ток дърпа.Правилно ли съм се насочил?Колко трябва да е максималната консумация на "здрава" перка?Моят модел е като този от схемата с място за реостат на корпуса.
              Прикачени файлове
              Fiat Punto 75 SX - 1995, 4 врати

              Коментар


                #8
                Малко развитие.... ако може така да се каже Днес имах свободно време и бях твърдо решен да сваля радиатора и да го изчистя.Какво направих:1. свалих всички маркучи и разширителното казанче2. свалих фаровете и мигачите3. махнах кабелите за перката и датчика за температура и свалих и самата перка4. отвих горните болтове които държат охладителния към климатичния радиатор5.... оказа се, че долните болтове се отвиват от към бронята а не от към двигателя - единственото което ми дойде на ум е да сваля и проклетата броня6.... оказа се, че и бронята е с 4 "скрити" болта в калниците - не можах да я сваля 7. поразчекнах до колкото можах двата радиатора един от друг и яко пръскане с маркуча (добра струя си беше)8. натиквах маркуча във всички изходи на радиатора и гледах как излиза водата от другите отвори - ами добре си минаваше водата през радиатора....Сглобих всичко, напълних с вода и запалих да позагрее (обезвъздуших).Загря до първата чертичка и термостата отвори (маааалко парна температурата и се застоя милиметър по първата черта).После бавно и славно започна да се покачва, като преди средата му пуснах перката ръчно (трябва да си сменя реостата на перката)... и УЖ се позакрепи температурата (това ще да е към 95 градуса).Явно след като сменя капачката на разширителя + реостата, ще мога да кажа дали има ефект. За сега ми се струва, че радиатора не е запушен - а дано!Как мога да проверя помпата? ... уж дори и на обороти си хвърля течност в казанчето, но дали е достатъчен дебита и?
                Fiat Punto 75 SX - 1995, 4 врати

                Коментар


                  #9
                  радятор

                  И аз съм на твоето положение значи от долу се развива някъде отвътре в бронята иначе от горе се вижда Христо кача че при такива положения трябва да се смени сега от НИКОЛАИ съм намерил едни за 70 80 лв Махах и термостат и пак не охлажда При мен трябва да е малко под сретата нагоре вече е извряла водатаС Марто преди малко свалихме радятора ЗАПУШЕН поне 3/4 от него е неизползваем Утре ще сложа друг и да видим какво ще стане иначе на промивки нищо нямаше Вътре има котлен камък кафяво което и с търкане трудно излиза
                  КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                  Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                  http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                  Коментар


                    #10
                    Точно... качи ли температурата малко над средата и извира водата - това е направо безумие! Мислех си, че е нормално да е ако стигне 3/4 от деленията ....Т.е. да разбирам, че въпреки че минава голямо количество вода през радиатора - то това не значи че не е запушен ли?Ти за кое казваш, че трябва да се смени... радиатора или водната помпа?
                    Fiat Punto 75 SX - 1995, 4 врати

                    Коментар


                      #11
                      кола

                      От последни впечатления радятор скъп е на този модел закачен е заедно с климатичния Като ми /заври / водата и тогава е отворена капачката на разширителния съд извира все едно водата значи помпата работи Иначе антифриза и маслото са чисти и колата работи нормално
                      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                      Коментар


                        #12
                        в момента правя ремонт на същия мотор.човека казва че колата греела.качвам се и какво да видя-колата загрява бавно(избушен и е термостата),но когато загрее до 80гр,видимо се движи стрелката нагоре и колата грее,в същото време парното изчезва и перката не се включва(няма и как,защото долу е студено от въздушната възглавница).духнала гарнитура и е карана така доста.като я отворих,какво да видя-гарнитурата на два цилиндъра духната,сегментите страшно износени(ключ 1,2мм),биелните лагери 2 от тях задрали.вече я събирам,само чакам днес главата,но мисълта ми е друга-тези мотори са капризни на прегряване,така че внимавай

                        Коментар


                          #13
                          Т.е. искаш да кажеш, че ако помпата си работи, радиатора си е наред и т.н. ... е съвсем възможно да е гарнитура?Леле... трябва и моята май да я погледнем точно за това
                          Fiat Punto 75 SX - 1995, 4 врати

                          Коментар


                            #14
                            кола

                            Сега чистя радятора утре ще го сложа дано има ефект Ако не се оправи ще е продам на части Сега съм с друга кола
                            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                            Коментар


                              #15
                              И все пак ако някой купува радиатор искайте гаранция и го монтирайте в сервиз, в който ще ви издадат бележка. Един мой приятел се изръси за чисто нов АВА и беше пукнат!
                              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                              Коментар

                              Working...
                              X