Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Не работи клапата за затваряне на входящия въздух в купето

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Не работи клапата за затваряне на входящия въздух в купето

    Въпросната клапа която се намира над вентилатора в купето не работи и стой отворена,може ли да се ремонтира или не ?

    #2
    кола

    Ми може Разглобяваш таблото и виждаш дали моторчето не работи или се е счупила оста където е бута Бучи ли моторчето Виж EPER Схематаhttp://eper.fiatforum.comhttp://auto...1Q/501/3Ако може да свалиш № 4 http://autogroom.ru/application/img/...s/MAR/1Q/501/3
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      преди се чуваше едно "щрак" като натисна бутона,а сега нищо не се чува

      Коментар


        #4
        Времето и нервите, които ще изхабиш зя такъв ремонт , са несъизмерими с ползата от работещата клапа. Затова - подпри я с нещо да стои хубаво отворена и си приключил с проблема.

        Коментар


          #5
          При мен (колата от подписа) си работи моторчето, но явно самата клапа се е счупила някъде и моторчето не я задвижва.Тъкмо мислех да търся как се разглобява, но след коментара на Оги се отказах.Ще видя дали ще успея да я заклещя отворена и няма да я мисля Сега мисля, че стой точно в средно положение
          Fiat Punto 75 SX - 1995, 4 врати

          Коментар


            #6
            При Пунто, клапата не е ли механична с жило?При Браво/а/мареа:Моторчето си работи. Чупи се едно от зъбните колеца, които задвижва моторчето.Най-често се чупи от прецакване на някакво реле, което уж трябва да спира тока към моторчето, но не го прави и моторчето постоянно натяга на колелцата, до момента в който те не счупят.Решението е ремонт на това реле и намиране на ново зъбно колелце или цялата кутийка с механизма.Не си заслужава труда и ядовете.
            "Без сърца, сме просто машини"
            Toyota Prius 1.5 Hybrid
            EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

            Коментар


              #7
              На моето пунто, което е с климатик, имам ел. бутонче за отваряне и затваряне на въпросната клапа.Сега като го натисна и чувам как моторчето се включва, работи 5 секунди и спира. Т.е. се отива да отвори/затвори, но няма връзка с клапата - явно точно зъбното колело се е счупило.
              Fiat Punto 75 SX - 1995, 4 врати

              Коментар


                #8
                кола

                Не е мисля зъбното а една ос където бута клапата
                КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                Коментар


                  #9
                  то след коментара на Оги и аз се отказах да я правя

                  Коментар


                    #10
                    Ама естествено, как ще се занимаваш с такава щуротия? Изобщо използваш ли я някога тая клапа? Съмнявам се непрекъснато да караш зад камиони. Махни филтъра за купето и я подпри с някакво парче от клонче от дърво, или нещо друго здраво, да е хубаво напъната към купето, за да смуче само пресен въздух през филтъра. Ама го направи стабилно, да е сигурно, че подпиралката няма да падне и да потроши вентилатора отдолу.

                    Коментар


                      #11
                      по принцип я ползвах като пусна климатика,оставям го да смуче 10мин горещ въздух от вънка и после затварях клапата да върти само вътре.Поне в форума съм чел че така охлаждал по бързо(на затворена клапа)

                      Коментар


                        #12
                        benzol написа:
                        по принцип я ползвах като пусна климатика,оставям го да смуче 10мин горещ въздух от вънка и после затварях клапата да върти само вътре.Поне в форума съм чел че така охлаждал по бързо(на затворена клапа)
                        На пунтото е с жило... според мен с климатика се прави точно обратното, в началото докато охлади да върти въздуха само вътре и после вече се отваря да влиза и външен.

                        Коментар


                          #13
                          Аз я откачих от оста, пробих гумата с една тел и лятото я вързвам затворена (заради климатика), зимата я връзвам отворена да не запотява джамовете. За 3-4мин работа е, жабката се сваля лесно.
                          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                          Коментар


                            #14
                            Има логика в думите на колегата - да пуснеш да смуче първо отвънка, а после да затвориш, но само ако колата е зверски напечена и въздухът в нея е много по-горещ от външния. Най-правилно е следното - ако колата е силно напечена - свалят се всички стъкла и се включва вентилация на макс, за да избута горещия въздух от въздуховодите, а докато колата се движи - от вятъра се обръща вътрешният въздух с външен. През това време се включва и компресорът. Така минават около 2-3 минути, компресорът вече е вдигнал налягане и е охладил изпарителя, а горещият въздух в напечената кола се е сменил с малко по-хладен. Тогава се затварят всички стъкла, а клапата за външен въздух се затваря, за да се превърта само вътрешният и по-бързо да се достигне желаната температура. При достигането и - клапата се отваря задължително. В противен случай - липсата на пресен въздух може да доведе до замаяност и сънливост, особено ако в колата са повече хора, което е опасно. Не е задължително затварянето на клапата. При изправна система пак ще се достигне до желаната температура, но ще е по-бавно.

                            Коментар


                              #15
                              Аз моята клапа си я направих и си я ползвам. През лятото ми е много полезна. Колата като е напечена и като започне да загрява се включва вентилаторът на водния радиеатор. Започва да духа назад горещия въздух и той попада точно във отвора за вентилация. В резултат в купето бълва топъл въздух който идва от водния радиатор. Ако съм на отворени прозорци положението е още по неприятно. Зад стъклото се образува зона на понижено налягане и засмуква всичко от отворите за вентилация. Вече казах че от там излиза топъл въздух.Отварям прозорците и затварям клапата за вентилация. Така спирам топлия въздух който идва от двигателя и купето се охлажда само през отворените прозорци.Климатика го използвам само на дълъг път. За къси разстояния направо си няма смисъл. Докато охлади купето и вече съм пристигнал.А пък за моторчето - мисля че електрониката си работи добре. Просто механичното закрепване на клапата и лостчето което я отваря не са направени добре.При затворена клапа входящият въздух се стреми да отвори клапата, усилието се предава през лостчето към зъбните колеленца и те поемат натиска на въздуха върху клапата. Естествено рано или късно най-слабото се чупи.
                              Bravo 1.6 / 16

                              Коментар

                              Working...
                              X