Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Без дясна перка на радиатора, проблем ли е? Пунто Мк2 1.9D

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Без дясна перка на радиатора, проблем ли е? Пунто Мк2 1.9D

    Здравейте.Оказа се днес, че моторчето на дясната перка на радиатора е отишло и съответно перката не включва.Проблем ли е да пускам климатика и да карам на дълъг път?Всъщност какви опасности крие невключването на дясната перка и как да поддържам колата докато открия въпросното моторче?Благодаря Ви

    #2
    Охлаждането се влошава. За климатика - няма проблем, той ще си изключи по друг параграф, ако има проблем. Задължително следи стрелката за температура на таблото, особено ако двигателят работи в по-натоварен режим за повече от 10 минути. Ако стрелката тръгне нагоре - "върни газта" и ако продължи да загрява - пусни парното на най-горещо и най-силна степен на вентилатора. Ако пак продължи да загрява - лошо. Спри на място, остави колата да работи, усили парното на максимална степен и ако знаеш как - пусни принудително здравия вентилатор да повърти малко, поне 1-2 минути. Ама само ако знаеш как да го направиш безопасно, защото рискуваш и по-сериозни повреди Ако системата ти е без резистори за бавна степен (като при моделите с един вентилатор или по-старите модели с два) - щом се повреди единият вентилатор, другият също няма да работи на бавната степен. Имай го предвид.

    Коментар


      #3
      ogi28b написа:
      Охлаждането се влошава. За климатика - няма проблем, той ще си изключи по друг параграф, ако има проблем. Задължително следи стрелката за температура на таблото, особено ако двигателят работи в по-натоварен режим за повече от 10 минути. Ако стрелката тръгне нагоре - "върни газта" и ако продължи да загрява - пусни парното на най-горещо и най-силна степен на вентилатора. Ако пак продължи да загрява - лошо. Спри на място, остави колата да работи, усили парното на максимална степен и ако знаеш как - пусни принудително здравия вентилатор да повърти малко, поне 1-2 минути. Ама само ако знаеш как да го направиш безопасно, защото рискуваш и по-сериозни повреди Ако системата ти е без резистори за бавна степен (като при моделите с един вентилатор или по-старите модели с два) - щом се повреди единият вентилатор, другият също няма да работи на бавната степен. Имай го предвид.
      Много благодаря за съвета. Единият със сигурност работи веднага щом пусна климатика и си работи през цялото време, докато и самия климатик е пуснат. В този случай дали ще имам проблеми с охлаждането според Вас?

      Коментар


        #4
        Купи някакъв вентилатор втора употреба и за 2-3 дена си оправи колата.В тези жеги е малко рисковано така да караш.
        "Без сърца, сме просто машини"
        Toyota Prius 1.5 Hybrid
        EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

        Коментар


          #5
          coolboy написа:
          Много благодаря за съвета. Единият със сигурност работи веднага щом пусна климатика и си работи през цялото време, докато и самия климатик е пуснат. В този случай дали ще имам проблеми с охлаждането според Вас?
          Проблеми - никой не може да ти каже дали ще имаш и какви. Всъщност какви - може да се каже. Може да прегрееш. Със сигурност охлаждането вече не работи така, както са смятали инженерите в завода. Останалото зависи от стила ти на шофиране. Ако много натоварваш двигателя, времето е много горещо, охлаждащата течност не е с правилна концентрация, радиаторите са мръсни, термостатът не отваря докрай, има някакво малко запушване в някой от радиаторите и пр., то ще имаш проблеми. Но факторите са много. То дори и с два вентилатора ако имаш някой от горните проблеми, ще е влошено охлаждането, а с един - още по-зле. Така че - не отлагай този ремонт, наблюдавай стрелката редовно и не напъвай двигателя много много.

          Коментар


            #6
            кола

            Да 2 перки сигурно са 30 лв при Италянеца Така че по добре смени да нямаш проблем особено ако колата ти загрява и с климатик се товари още
            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

            Коментар

            Working...
            X