Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Профилактика на на климатик- задължителна ли е ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Профилактика на на климатик- задължителна ли е ?

    Здравейте, Над 4 г не съм ходил на профилактика на климатроника. Колата работи отлично- нямам забележки.Необходимо ли е всяка година да се проверява системата? Моля споделете мнение и го обосновете с факти без значение от отговора- да или не.Благодаря предварително!
    Play Golf ,but not drive golf!!!
    Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
    C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

    #2
    Ти си решаваш.Ако го ползваш - ходиш, ако не - не.Ако духа студено си е ок, ако не, ходи да го напълнят.
    "Без сърца, сме просто машини"
    Toyota Prius 1.5 Hybrid
    EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

    Коментар


      #3
      90-100 000 km е ползван и 4 г. Работи си нормално. Много хора обаче ми казват, че било задължително. Аз обаче не виждам причина да ходя да го човъркат. Хладилника вкъщи е на същия принцип ама не идва всяка година майстор. Може нещо пък аз да греша - знам ли аз. Затова и пуснах темата.
      Play Golf ,but not drive golf!!!
      Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
      C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

      Коментар


        #4
        Докато работи добре не се занимвай, най-много да го оправят и да спре да работи срещу заплащане.
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #5
          След като работи не пипай. Най много един маркуч отвън на радиатора и сменяняне на филтър купе и това е.

          Коментар


            #6
            И почистване с със дератизиращ спрей на въздуховодите.
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #7
              pakumba написа:
              Докато работи добре не се занимвай, най-много да го оправят и да спре да работи срещу заплащане.
              Аз съм на същото мнение.Поленовия филтър го сменям редовно, под чистачките където се стича водата там също всичко се чисти, понеже се събира бая мръсотия.Радиатора го обдухвам с водоструйка по от далечко , колкото да се поизмие.Ясно ми е че и тея хора имат деца и ядат хляб, но след като на една от служебните ни коли климатика 8 г не е поглеждам и работи безотказно (колата е на над 22 г- ауди 90) не мисля да се занимавам с глупости.
              Play Golf ,but not drive golf!!!
              Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
              C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

              Коментар


                #8
                Alex_RT написа:
                90-100 000 km е ползван и 4 г. Работи си нормално. Много хора обаче ми казват, че било задължително. Аз обаче не виждам причина да ходя да го човъркат. Хладилника вкъщи е на същия принцип ама не идва всяка година майстор. Може нещо пък аз да греша - знам ли аз. Затова и пуснах темата.
                Хладилникът вкъщи си стои постиянно в стаята на 20° и не се нагорещява всеки ден до 60°-70°-90° градуса и през нощта да изстива до 10° -15°, а зимата - до -10° - -15°. Също така - по какво съдиш, че работи добре, нормално, отлично? Учудвам се, че ти дават съвети да не пипаш нищо щом работи, особено като има точен показател, който се мери и се разбира дали работи добре или не. Измери ли го? Моят климатик също си работеше перфектно - с 220 грама фреон и постоянно работещ компресор. След проверка и допълване, започна да работи по-перфектно с 680 грама фреон и компресорът се изключваше често, както е нормално. Усети се веднага и по ’вървенето’ на колата.По същата логика не е нужно да сменяш нито спирачна, нито хидравлична, нито охлаждаща течност. Не е нужно да ходиш на баланс и проверка на гумите, нито да правиш реглаж на мостовете.

                Коментар


                  #9
                  Подкрепям Оги.Моя духаше с 7-8 градуса. Но преди седмица се възползвах от промоция от тук, от форума и се оказа, че в системата има 220 гр. газ. При необходими 500-520 гр. Е, сложи момчето колкото трябва, плюс масло, смяна на вентил. Платих 50 лева. Сега пак духа със 7-8 градуса. Очаквах по малко, но не знам защо така.А пъд Дидо онзи ден спомена, че му допълвали при цена 2 лв. за 100 грама. Каква е реалната цена на фреона не знам. Някой от вас ако знае, да каже.
                  Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
                  Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
                  Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX

                  Коментар


                    #10
                    По-студено едва ли ще задуха. При температура на изпарителя 5-6 градуса, нормално е на духалката да е повече. Само че в единия случай компресорът ти работи постоянно, а в другия - вдига налягане лесно и изключва по-често. Това понижава разходът на гориво и по-малко се усеща по отношение на мощността на колата.

                    Коментар


                      #11
                      Щом работи и охлажда нормално, мисля че няма смисъл да се пипа, пък и нъкъде в книжките които вървят към колите, не пише, че трябва да се прави профилактика на климатичната система. :D Моята, трето лято кара, все оше, си охлажда така, както я взех от автокъщата. Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
                      Fiat palio 1.7td

                      Коментар


                        #12
                        Евтиният фреон се нарича пропан-бутан, с различни проценти на пропана и бутана!
                        Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                        Коментар


                          #13
                          А какво мислите за промоцията на Ауто Италия 69лв фреон-масло-оцветител? Че натам съм се запътил аз , само да събера малко кинти!!

                          Коментар


                            #14
                            muns61 написа:
                            Евтиният фреон се нарича пропан-бутан, с различни проценти на пропана и бутана!
                            Приятелю, понеже работя в сервиз (не за коли а за бяла техника хладилници, перални и тн.) цената на 1кг фреон в момента е точно 13,50 . А фреона в колите и обикновенните хладилници в 80% от случаите е r134

                            Коментар


                              #15
                              milenskia написа:
                              А какво мислите за промоцията на Ауто Италия 69лв фреон-масло-оцветител? Че натам съм се запътил аз , само да събера малко кинти!!
                              Мисля че цената е висока. Ако допуснем че колата ти е със 650гр фреон и в нея има поне 250гр значи че вместо 28лв ще платиш още 40лв горница.
                              Обичам си работата.

                              Коментар

                              Working...
                              X