Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пунто мк2 климатик

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пунто мк2 климатик

    Пунтото е мк2 1.2 16в, 80к.с. искам мнение от колеги със същия двигател и година за работата на климатика. Не знам дали има проблем, майстора който го зарежда, казва че не мога да очаквам повече за този модел кола. Като е в движение колата е ок- прави доста студена струя в купето но спря ли повече от 30 секунди на място почва да се усеща че студеното става хладко. Имам наблюдение на мк1 със същия мотор и климатика е доста по добър на място. На празен ход струята от духалките не направи по малко от 10 градуса. Като се форсира до 1800 оборота пада до 6 градуса. Не работи 4 степен на духалките, но и на 3 степен е добре струята в купето. Перката на радиатора тръгва след няколко секунди след пускане на климатика и като се заслушам направо на втора степен. Ще съм благодарен на някои съвети. Поздрави на всички.

    #2
    кола

    От къде си от този мотор климатика трябв да е 5 градуса ако вън е 28.. 30нещо този майстор малко ....
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      Хич не ми се рови да го търся, затова ще пиша по спомен, въпреки че е извън темата, но дано да ти е от помощ, така за някакво сравнение:На Браво/Брава с полуавт. климатик пише в инструкциите така: За тест на климатика - колата не трябва да е напечена от слънце, а да е стояла на сянка, при околна температура от 20 до 28 градуса, двигателят се засилва до 1500 оборота, вентилацията на макс и температурата на средната духалка трябва да е от 7 до 9 градуса, а налягането - от 11 до 16 бара - високо, и от 1.5 до 3 - ниското. Ако е така - счита се, че климатикът работи както е предвидено.

      Коментар


        #4
        Предната година беше изпуснал от компресора. Тази година реших да купя компресор от колега от форума и съответно го купих и никаква промяна. Майстора предната година казваше, че компресора не прави добро налягане и за това е така. Сега с друг компресор пак е така, като гледам мнението на оги28б значи трябва да е добре. Но друго ме дразни при тръгване от кръстовище изключва климатика докато не превключа на втора скорост. Усещам го по шума в купето едно тихо съскане като работи компресора.

        Коментар


          #5
          кола

          Смени майстора и колата ще се оправи не ели мерил налягането той с една обикновена кола не се оправя ами ако е нещо след 2006 кво ще прави
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #6
            // Значи даваш много газ като тръгваш. Така е при доста модели - като дадеш много газ, компресорът бива спрян, за да не отнема и без това малкото мощност, която може да генерира двигателят.

            Коментар


              #7
              Re: кола

              kluchar написа:
              Смени майстора и колата ще се оправи не ели мерил налягането той с една обикновена кола не се оправя ами ако е нещо след 2006 кво ще прави
              Предната година майстора беше друг тази година заредих голямата кола(за сега е ок) при един майстор в квартала и му се доверих за малката(пунтото). Зарежда със кантар и масло слага манометри гледа, не знам вече какво да правя. Само се моля да не изпусне пак фреона, че голяма набутка става.

              Коментар


                #8
                Re: кола

                bobitur написа:
                kluchar написа:
                Смени майстора и колата ще се оправи не ели мерил налягането той с една обикновена кола не се оправя ами ако е нещо след 2006 кво ще прави
                Предната година майстора беше друг тази година заредих голямата кола(за сега е ок) при един майстор в квартала и му се доверих за малката(пунтото). Зарежда със кантар и масло слага манометри гледа, не знам вече какво да правя. Само се моля да не изпусне пак фреона, че голяма набутка става.
                Смени майстора с такъв, който зарежда с машина с електронна везна в нея. С тази машина се изтегля всичко от системата, сепарира се фреона от маслото и се мери вътре в машината. Разликата между наличното и заводското предписание се допълва от машината, вакуумира ти се системата и се запълва с фреон с грамаж по каталог. Всичко останало е мижи да те лажем.

                Коментар


                  #9
                  Re: кола

                  Airfan написа:
                  bobitur написа:
                  kluchar написа:
                  Смени майстора и колата ще се оправи не ели мерил налягането той с една обикновена кола не се оправя ами ако е нещо след 2006 кво ще прави
                  Предната година майстора беше друг тази година заредих голямата кола(за сега е ок) при един майстор в квартала и му се доверих за малката(пунтото). Зарежда със кантар и масло слага манометри гледа, не знам вече какво да правя. Само се моля да не изпусне пак фреона, че голяма набутка става.
                  Смени майстора с такъв, който зарежда с машина с електронна везна в нея. С тази машина се изтегля всичко от системата, сепарира се фреона от маслото и се мери вътре в машината. Разликата между наличното и заводското предписание се допълва от машината, вакуумира ти се системата и се запълва с фреон с грамаж по каталог. Всичко останало е мижи да те лажем.
                  Въпреки че имам машина ще кажа че зареждане със и без машина си е едно и също само дето машината улеснява защото е събрано всичко на едно. А домашния климатик като не се зарежда с машина а с везна и мануметри да не би да е калпав техника?
                  Обичам си работата.

                  Коментар


                    #10
                    Re: кола

                    Valentin_V написа:
                    Airfan написа:
                    bobitur написа:
                    kluchar написа:
                    Смени майстора и колата ще се оправи не ели мерил налягането той с една обикновена кола не се оправя ами ако е нещо след 2006 кво ще прави
                    Предната година майстора беше друг тази година заредих голямата кола(за сега е ок) при един майстор в квартала и му се доверих за малката(пунтото). Зарежда със кантар и масло слага манометри гледа, не знам вече какво да правя. Само се моля да не изпусне пак фреона, че голяма набутка става.
                    Смени майстора с такъв, който зарежда с машина с електронна везна в нея. С тази машина се изтегля всичко от системата, сепарира се фреона от маслото и се мери вътре в машината. Разликата между наличното и заводското предписание се допълва от машината, вакуумира ти се системата и се запълва с фреон с грамаж по каталог. Всичко останало е мижи да те лажем.
                    Въпреки че имам машина ще кажа че зареждане със и без машина си е едно и също само дето машината улеснява защото е събрано всичко на едно. А домашния климатик като не се зарежда с машина а с везна и мануметри да не би да е калпав техника?
                    Везна... аз се басирам, че е зареден по налягане, защото ако е с везна е добре. Само че знаеш, че налягането зависи от доста неща и е ала бала малко работата, да не говорим, че не знаеш никога колко си сипал.

                    Коментар


                      #11
                      С везна е зареден и точно 550 грама. По каталог го дават 575 грама, но имам одрязана една пръчка на радиатора на климатика отпред. Възможно ли е като е на 1 и 2 степен на вентилатора на купето да изключва компресора. Прави ми впечатление, че като е на 3 в купето не го изключва. Днес отворих филтъра на купето и се ужасих, а е само на 10 000 км. Ако няма хубаво издухване на изпарителя в купето системата спира ли го ако се заледи например? Ще го сменя пък да видим.

                      Коментар


                        #12
                        Спира защото е малко въздуха които минава обледява и датчика на изпарителя го спира, Твърде вероятно заради мръсния филтър.
                        Обичам си работата.

                        Коментар


                          #13
                          Valentin_V написа:
                          Спира защото е малко въздуха които минава обледява и датчика на изпарителя го спира, Твърде вероятно заради мръсния филтър.
                          А къде се намира въпросния датчик. За пресостата ли говорим, ако е той четах мнение на банков мисля, че по някакъв начин е шунтирал пресостата, ако моя нещо не е наред как да го излекувам и побългаря. На другата ми кола vw sharan на духалките прави 4.5 градуса при външна температура 30 градуса. И на празен ход няма разлика със студеното. Лошото при пунтото е че се кара основно в града и по светофари и задръствания и не ме удовлетворява климата. За сега ще карам така че бая пари хвърлих за студено и пак не е като при Шарана.

                          Коментар


                            #14
                            Никога няма да стане като при него. Те са така тея Фиати. A датчика на изпарителя се намира на изпарителя, колкото и странно да звучи. Колкото до липсата на въздух заради мръсен филтър - личното ми неангажиращо мнение е, че нещата са свързани - обледяване заради малкото количество въздух е невъзможно, защото обледяването настъпва при замръзване на влагата в този въздух. А като е малко въздуха - малко е и влагата. Ако пък изпарителят е толкова студен, че да се обледени - значи въздухът, постъпващ в купето ще е доста студен, което пък противоречи на оплакването, че не е студен. Но все пак колегата се заминава професионално с климатици и щом казва, че може - значи може. Аз си разсъждавам на глас. Банков е шунтирал само управлението на перката, а ако е шунтирал изцяло пресостата - не е направил никак добре. Заложил си е бомба с механизъм, която ще му спука системата в по-топъл ден. Не е добре и ти да го правиш.

                            Коментар


                              #15
                              ogi28b написа:
                              ......Банков е шунтирал само управлението на перката,.....
                              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                              Коментар

                              Working...
                              X