Здравейте. Колата е Мареа 1.6 16v. До миналата есен стрелката на температурата и зиме и лете, в града и на извънградско. стоеше на едно място - една идея под чертата разделяща скалата условно на две части. Тогава забелязах, че в задръстване запчна да се вдига до около средата на следващата четвърт при което се включва перката. Сега отново се затопли и се получава същото, но сякаш перката се включва по-често. Не губи антифриз. Забелязах и нещо друго - като включа климатика /за разлика от писаното в други теми/ стрелката си стои винаги в средата. Това нормално ли е. Има ли някакъв друг проблем според вас.Ориентирал съм се към сваляне на радиатора и миенето му. В тази връзка да попитам има ли нещо по различно при свалянето на радиатора в сравнение с подробно описаното от Ogi28 за 1.8 двигатвля.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос относно загряване в задръствания
Collapse
X
-
Не е датчик!Резистора или контактите наоколо на първата степен на вентилатора е дал фира. Това обяснява и нормалната температура при включен климатик - тогава перката се пуска принудително на 2-ра степен, независимо от температурата. Потърси има тема за това.Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
gamma написа:Не е датчик!Резистора или контактите наоколо на първата степен на вентилатора е дал фира. Това обяснява и нормалната температура при включен климатик - тогава перката се пуска принудително на 2-ра степен, независимо от температурата. Потърси има тема за това.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
gamma написа:Не е датчик!Резистора или контактите наоколо на първата степен на вентилатора е дал фира. Това обяснява и нормалната температура при включен климатик - тогава перката се пуска принудително на 2-ра степен, независимо от температурата. Потърси има тема за това.
Коментар
-
u_bo
-
Днес ми смениха реостата защото при измерване старият показа, че не работи. Клемите нямаха нагар, само ги позачистиха.При изпробването обаче се оказа, че проблема си го има пак. Накъде да се насочим - датчика на термостата или реле.Fiat Marea 1,6 16V 1998
Lancia Y 1.2 8v 1997
Fiat Tempra 1.6 1991
Коментар
-
Проблемът на колата е в окислена кабелна обувка и кабел, който се включва в резистора. Успяха да го скъсам с минимално усилие. Докато разследвахме случая всичко останало работеше нормално и правилно, даже и първата степен си работеше. Явно докато сме ръчкали се е наместило за момент и е контактувало но при опит за вадене и почистване, кабелът се откъсна от каб. обувка. Дошъл му е периодът на полуразпад.В допълнение - при включен климатик - след около 20 секунди вдига налягане като за първа степен, а ние я изолирахме, като откачихме едната клема от резистора. След около още минута, минута и половина - достигна налягане като за втора степен и тя се включи. Термостатът изглеждаше, че работи правилно, водната помпа също. Според мен - имаше нормална циркулация на течност в казанчето. Разстоянието между радиаторите е доста голямо и нямаше някакви фрапиращи боклуци (както например беше при мен). Бих казал - доста чисти радиатори.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар