Здравейте,Вентилаторът на радиатора не се включва. Установих го случайно попадайки в задръстване, когато замалко не прегрях колата - Multipla 1,9JTD 2004. Зачудих се какво да правя и пуснах климатика и хоп вентилатора на радиатора почти веднага се включи. Изключех ли климатика вентилатора на радиатора изключваше.Тествах колата със FES - не се включва първата скорост въпреки че релето цъка, теста на 2-ра скорост минава без проблем.Предполагам че ми е заминало съпротивлението отдолу на радиатора за двете скорости на радиатора. Не намирам логика обаче защо въпрки че колата едва не прегря не се включи вентилатора на втора скорост.Проверих всички предпазите ли.Какво да проверя и как да тествам - термодатчика например? Някакви идеи от къде може да е проблема.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Вентилатор на радиатора не се включва - Multipla 1,9JTD
Collapse
X
-
Не съм запознат с модела. С един вентилатор ли е или с два? От написаното съдя, че е с един, но все пак да питам. Докато я гледаше с FES, обърна ли внимание каква е температурата на двигателя? Ако си с един вентилатор и има резистор - той има общо с бавната степен, а с бързата - не. Ако пак ти се случи нещо подобно - надуй парното на макс, охлаждането от него е достатъчно за да не прегрееш колата, ако работи на място.
-
С един вентилатор е. Не гледах температурите с FES, понеже колата загря когато бях на път из града. Като се прибрах докато сляза с лаптопа вече беше истинала, с FES пробвах само дали върти вентилатора - върти само на втора скорост. Ще погледна резистора, почти съм сигурен че е изгорял, но все пак не намирам причина когато колата беше доста загряла вентилаторът да не се вклячи на по-високата скорост въпреки заминалият ресистор.Как да проверя термодатчика дали е читав? Откачих куплунга му - с 4 кабела е.
Коментар
-
Не съм 100% сигурен, защото не съм пробвал лично, но съм го чел някъде тук, че като откачиш кабела от датчика при работеща кола, трябва веднага да тръгне перката. Не пробвай преди някой друг да се изкаже. Смени си резистора за първата степен и почисти буксите му.Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
Това дето съм гледал с четирите кабела не е термодатчика за радиатора на мотора е а било датчик за климатика. Термодатчик към радиатора на двигателя не открих. Единствено открих един датчик закачен за термостата - наистина е така като го откачих вентилаторът веднага тръгва. Проверих резистора - здрав е.Имат ли втори термодатчик тези двигатели или е само този на термостата и как се проверява дали е здрав?
Коментар
-
Този на термостата е двусекционен, струва 10-на лв. и се сменя за 5 минути. опитай да пръснеш буската със контактен спрей и виж дали ще се включи, ако не става можеш да го премериш но не помня какво съпротивление даваше. Едната секция е за радиатора, а другата за таблото.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Колегата е писал горе чепри теста на 1 скорост не се минава но не включва вентилатора а на 2 се включва. Това според мен е релето за 1 скорост(при Стило 1,9 jtd се намира върху акомулатора) т.е. релето работи , но от него до вентилатора няма ток. Ако е температурният датчик при теста ще минават двете скорости. Най вероятно това са нагоряли контакти на релето или прекъснат кабел до вентилатора . А иначе теста минава защото самото реле работи, ако го извадиш ще светне чек лампата. А на термодатчика едната част е за екуто а другата за таблото , с ФЕС можеш да видиш каква температура показва. Всъщност екуто определя кога да се включи 1 и кога 2 степен, а когато откачиш датчика включва с цел да предпази двигателя. При горе споменатото Стило проблема(същия) беше платката с релетата и бушоните заради миене на колата с цел придобиване на търговски вид.
Коментар
-
И аз до този извод стигнах. Би трябвало при теста с FES да ми се включват и двете скорости, независимо от това дали е здрав или не термодатчика.Ще проверя всичко по веригата, после ще сменя релето - при мен мисля че е едно за двете скорости но не съм напълно сигурен, ще се поразровя из документацията.Ще щунтирам резистора (ако има такъв) и ще пиша за резултата.
Коментар
-
Randomwow написа:...Ще щунтирам резистора (ако има такъв) и ще пиша за резултата.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар