Здравейте, колеги. Проблема е следния: всичко е нормално докато не пусна климатика, тогава се включват и двете перки на втората степен. След изключване на климатика перките продължават да работят на втора степен дори и на студена кола. След като престои цяла нощ на сутринта не работят, докато не загрее до средата на делението или не пусна пак климатика, след което всичко се повтаря. Прегледах едно реле, което стои на радиатора, видимо му няма нищо. Като го откача само едната перка спира, другата продължава да си работи на 2ра степен. Има ли второ реле което да управлява втората перка? Къде да търся проблема ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с перките на радиатора, не изключват.
Collapse
X
-
Най-вероятно залепват релетата, които командват вентилаторите, а по някое време изключват. По принцип като работи климатикът, перките се управляват според налягането и е възможно (в зависимост от точната схема) да се въртят докато падне налягането. Това не е нормално да продължава повече от минута-две-три. Ама чак пък и двете релета едновременно да се повредят - странно. А бавна степен работи ли ти въобще? Колко време след като изгасиш колата, извадиш ключа и перките работят - спират? Пробвай докато се въртят, да плеснеш шамар по патрона на конт. ключ и по релетата, които са за перките. Ама кои са - някой колега с този модел трябва да каже.
-
Бавната степен си работи, няма проблем с нея. Иначе се случваше колата да поседи повече от час без да е работила, градусите на водата бяха паднали под 50 и още при даване на контакт перките тръгват на втора степен.. а след изгасване на колата и вадене на ключа спират веднага.. днес напръсках въпросното реле с контактен спрей и проблема за сега изчезна, при пуснат климатик включват първо бавната степен след малко и бързата, след изключването му и двете степени спират една по една..Punto JTD
Коментар
-
Извинявай, май не съм разбрал. Като извадиш контактния ключ - всичко спира така ли? Аз разбрах, че перките въртят дори и при изваден ключ и студена кола. Я кажи по-точно - проблемът има ли го, когато не използваш климатика изобщо, или го има само когато пуснеш климатика? Възможно е пресостатът да не работи правилно, което кара перките да се въртят дори и при ниско налягане, или пък може да имаш въздух в охладителната система, което води до грешна информация от датчика за температурата към компютъра. Той се бърка от нея и решава, че охлаждащата течност е много гореща, затова включва перките. Това, че си напръскал някое реле със спрей е хубаво, но щом не работят без контакт - значи проблемът не е в релето. Нещо го кара самото то да се включи. Причините ги споменах вече: или датчикът за налягане на климатика, или датчикът за температура на антифриза. Карай без да пипаш климатика и наблюдавай перките. Ако ги усетиш/чуеш че работят, отбий някъде, вдигни капака и пипни радиатора дали е горещ. Като стоиш на място и двигателят работи, и перките се въртят на бърза скорост, най-късно до минута-две трябва да намалят на бавна, а малко след това трябва съвсем да спрат.
Коментар
-
Да, като извадя контактния ключ перките спират. Днес покарах колата без да пускам климатик и перките не са се включвали въобще, предполагам това ще значи, че проблема е там където каза-налягането на климатика. Забравих да спомена в първия пост, че преди 2 седмици беше отстранен теч на климатика, идващ от някакъв датчик, които майсторите смениха. Та въпросния датчик нямаше никъде в града нов и го взехме втора употреба. Възможно ли е от него да е проблема? Интересното е, че първата седмица всичко си работеше нормално.Punto JTD
Коментар
-
Абсолютно е възможно. Щом с охлаждането всичко е наред, значи проблемът сигурно е в пресостата. Когато включиш климатика и завъртят перките на втора степен, колко време най-много си ги чакал да изключат и те не изключват? По принцип не е нормално да въртят направо на втора степен. Поне малко на първа не въртят ли?
Коментар
-
nsn написа:имам и аз подобен проблем но мойте перки се включват и без да се включва климатика и без колата да е загряла,но при мене свети чека когато перките въртятпръсках и аз въпросното реле със спрей но резултат нямастава въпрос за браво жтд 105
Коментар
-
ogi28b написа:Абсолютно е възможно. Щом с охлаждането всичко е наред, значи проблемът сигурно е в пресостата. Когато включиш климатика и завъртят перките на втора степен, колко време най-много си ги чакал да изключат и те не изключват? По принцип не е нормално да въртят направо на втора степен. Поне малко на първа не въртят ли?Punto JTD
Коментар
-
Това си иска изследване от човек, който се занимава с климатици, ама да знае къде и какво да гледа/мери. Тоя датчик за наялгането сигурно не е читав, или е възможно системата да е препълнена. Ако ти се занимава - бих ти препоръчал да свалиш водния радиатор и да го измиеш хубаво, а когато си го свалил него - ще имаш достъп до климатичния, който също да измиеш хубаво. Възможно е да има много боклуци между радиаторите и самите те да са силно изцапани с кал. Това влошава охлаждането много. При мен, след такова миене, се подобри охлаждането от климатика и перките се включваха изключително рядко на втора степен, а преди това - доста по-често.Имаш ли възможност да я закачиш към компютър и да следиш температурата на двигателя през това време, през което се въртят перките? Да не би да загрява прекалено много и да не може да се охлади (което пак е свързано с мръсни радиатори)? Антифризът чист ли е, вижда ли се през казанчето? Откога прави така колата?
Коментар
-
Закачах я на компютър- по спомени градусите бяха 90 някъде когато перките работеха. Закачах я и след като не беше работила 30-40 мин. градусите бяха около 50 и перките пак се включваха при даване на контакт, което ме навежда на мисълта, че не е проблема в охлаждането, а нещо по климатика. Антифризът ми не е чист, но от доста време си е така. Колата прави така от 1 седмица след като отстраниха теча на климатика(демек миналия петък) и смениха въпросния датчик - стои в горния край на дехидратора. Нямам много свободно време да свалям радиаторите, но ще пробвам да ги измия с водоструйка на място и ще видя дали ще има ефект.Punto JTD
Коментар
-
Ясно. Пресостат е този датчик на дехидратора. Явно от там тръгва всичко. Опитай да го върнеш или да го замениш за друг. А след като е сложен - не е ли проверен от човек, който пълни климатика, дали работи като хората? Сигурно не е, щом не е забелязан такъв очевиден проблем.Не мий радиаторите с вода с високо налягане. Течаща от чешмата е достатъчно, полей ги хубаво, но преди това махни всякакви букси и кабели от там. После с Мелио - обилно и после обилно плакнене. Но не очаквай осезаема разлика без сваляне.
Коментар
-
Не са забелязали проблема защото след самата смяна нямаше проблеми - няколко дни след това започна това с перките. Понеже от 2 дни не е правила проблеми ще изчакам ако го направи пак и ще им я закарам да си я оправят. А да попитам също луфт в едната перка може ли да се оправи някак или трябва направо да се сменят перките ?Punto JTD
Коментар
-
Да използвам темата на колегата. Преди малко ми се обади бащата, че от вчера откакто са се върнали от морето събота и неделя независимо дали колата е студена или загряла, с и без пуснат климатик перките тръгват за малко на първа степен и после на втора и не спират. По време на пътуването климатика си е охлаждал без проблем, температурата си е била на средата.След работа ще отида да я закача с МЕС, ако може да ме насочите какво да гледам. Ще видя и в Аутодата, кои са релетата за перките, но предполагам няма как да са залепнали щом като извадиш ключа спират, а пък и тръгват първо на бавна степен и после на бърза. Колата е Пунто 1.9 JTD 2001, фейслифта, но всичко ми изглежда еднакво с моето.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар