Преди малко приключих с експериментите. Закачих я с МЕС и първото нещо, което погледнах е каква е температурата на мотора - отчита си вярно, движи си стрелката и т.н. значи отпада да си мисли че е загряла. Да не говорим, че до сега поне на моето Пунто за 2,5 години никога не съм чул бързата степен на перките ако не е пуснат климатика колкото и да е горещо.Следващото нещо, което погледнах е два от параметрите в МЕС, а именно:- A/C pressure switch 1st level - даде Not active- A/C pressure switch 2nd level - даде ActiveСъответно ми стана ясно от къде идва цялата работа, мисли си че налягането на фреона е високо, значи пресостата е в някакво странно положение останал. Намира се на филтъра дехидрататор в десният подкалник. Свалих гумата и развих от едната страна самонарезните винтове, които държат подкалника, не е необходимо да се сваля целият. Изключих му буксата и всичко си дойде на мястото, само дето няма климатик разбира се. Самата букса беше леко омазнена от вътрешната страна, което май значи че е започнал да изпуска пресостата или ще започне скоро, защото климатика си духа доволно студено все още.Та търся пресостат, ако може да кажете от къде да си купя, този е със зелена букса ако има значение и по ЕПЕР излиза оригинален номер 46476438, с 5 кабела е. На него пише BITRON 283008.Имам и още един въпрос за смяната - мога ли да го развия без да точа фреона, има ли съчма или нещо подобно под него? Разбира се след като го сменя ще отида с машина да проверим системата и евентуално да я допълним, което си става автоматично де като се пусна програмата на машината.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с перките на радиатора, не изключват.
Collapse
X
-
Проблема е решен, Митака ми изпрати пресостат миналата седмица. В събота бях при един приятел със сервиз за електроника, има и две машини за автоклиматици. Изтеглихме фреона предварително евентуално ако изтърве иглата под пресостата да не избяга каквото е останало. Имаше 475 грама от 550 в системата, явно е бил в начален етап на изпускане, това обяснява и факта че си охлаждаше идеално. После свалих дясната гума и предната част от подкалника, там е дехидрататора и на него е навит пресостата. Сменихме го, почистих му буксата с контактен спрей и надухме системата с азот на 22 бара и стоя така един час да видим дали ще пада налягането, всичко си беше наред и заредихме с машината масло, оцветител и 550 грама фреон. За сега бащата не се оплакалFiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
nsn написа:имам и аз подобен проблем но мойте перки се включват и без да се включва климатика и без колата да е загряла,но при мене свети чека когато перките въртятпръсках и аз въпросното реле със спрей но резултат нямастава въпрос за браво жтд 105fiat, punto, jtd 80, 2001
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар