Здравейте, колеги имам нужда от помощ, защото ми писна от "майстори"! Гледах из форум-а, но не видях подобен проблем, извинявам се ако съм го пропуснал и повтарям някой! От миналата година се яви проблема с климатика (колата е браво 1.6 от 97г.) започна да съска когато пусна климатика и ми казаха фреон. До тук добре, закарах го на 1-вия сервиз и го напълниха, казаха да мина след 200 км. за проверка на течове, така и направих. Уж теч няма, но не изкарах лятото и пак съскане и не духа студено. Сега като се затопли пак забеляазах, че не се включва 1-ва степен на перката! И въпросът е: Възможно ли е заради перката да вдига голямо налягане и системата да изхвърля фреона? Какъв друг може да е проблема? И ако се неложи колко би струвало и колко време ще отнеме смяна на гумички и каквото там трябва?Благодаря предварително и се извинявам ако съм бил многословен!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с климатика на Bravo
Collapse
X
-
Ако перката не се върти на първа степен, налягането ще се вдигне и ще се завърти втората и степен. (В това не съм много сигурен, защото твоят прресостат е тристепенен, а не 4, и не съм сигурен дали командва две степени на перката или само една.) Ако има проблем с перката, при изправен пресостат фреонът няма да бъде изхвърлен, а компресорът ще бъде спрян от пресостата точно заради това - да не "гръмне". В този случай - да, възможно е заради перката да вдига голямо налягане, но не и да изхвърли фреона заради това. От друга страна - ако количеството фреон е малко, компресорът изобщо няма да се задейства, което води до това, че и перката няма нужда да се върти. В този смисъл - ако нямаш фреон, това не значи, че има проблем с перката. Ако имаш проблем с перката и тя не се върти на първа степен - стрелката за температурата ще започне да се качва доста нагоре, ако всичко останало е изправно (термостат, датчик за температура, радиатор, водна помпа). Забелязал ли си стрелката за температура на антифриза да се качва значително много над средата? Накратко - може и да имаш проблем с перката. Но ако ти изтича фреонът, то със сигурност не е свързано с този проблем.
-
При брава браво доста често имат теч от О пръстена в долния край на радиатора вижда се омасляване което е признак за теч. И не знам как работят колегите но аз когато ми идва кола с празен климатик винаги правя тест за пропуск като ги надувам на 12бара и чакам 15 минути мануметъра е с голяма скала и винаги ловя дори микро пропуски. В твоя случай явно имаш теч от О пръстени и може да се приложи ето този препарат на снимката. Ползвам го от поне две години и наистина спира малки течове.Обичам си работата.
Коментар
-
Със сигурнос не работи 1-ва степен Оги, защто доста загрява в последно време, а преди не беше така! Трябва да погледна резистора или както там се казваше (мисля, че го сменях когато я купих преди 5 г., но не съм съгурен). За смяна на О пръстените не зная дали ще се справя сам! Едва ли е малък теча Валка след като и едно лято не изкарах след пълненето! Кажете къде мога да намеря някой да свръши работата като хората в София и колко би ми струвало?
Коментар
-
Задължително първо оправи резистора, а после климатика. Без климатик може но без охлаждане на двигателя - не. Може да пробваш при Лисан, той скоро е купил машина за климатици, пишеше го в обявата м щу в раздела за сервизи. В Княжево имаше един друг, за който отзивите бяха добри - "Ирис-трейд" или нещо такова. Никой не може да ти каже колко би струвало, без да се знае точно какъв е проблемът.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар