Един датчик отговаря за информацията за температурата. Той подава инфо към компютъра на колата, а той на свой ред подава маса на релетата за степените.
Мда и аз така предполагах, а знаеш ли дали може въпреки, че датчика си работи да не се включва втората степен на перката? Или по-скоро това същия температурен датчик който е на термостата ли е или е друг на самия радиатор? Защото този на термостата съм го проверил и си работи ОК ПС. За пример вчера пътувах до София...на отиване рано сутринта навън беше около 12-13С и колата до София не мръдна грам след средата дори и след доволно настъпване...На връщане само по магистралата след Драгичево като настъпах по нанагорнището избяга 1 чертичка след средата...пуснах педала на газта за кратко и температурата след малко се нормализира...понеже имаше доста трафик и се караше сравнително бавно колата повече не загря въпреки, че навън беше 29-30С...просто карах със 70-80 през по голяма част от пътя...
Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Може, разбира се. Той няма общо с охлаждането. Само си подава инфо за Т към комп.. на колата. А самото охлаждане е друга система - едни две релета получават захранване на бобините си от конт. ключ и маса от комп. на колата. Те командват веригите за бавна и бърза степен. Ако има проблем в управляващата верига на тези релета, съответната степен няма да работи, нито за охлаждане, нито при включен климатик. Може управляващата верига да е наред, но силовата да е повредена.Да не издребняваме, ама при комбинации от типа "въпреки че", "макар че" - не се пише запетая пред "че". Ама както вика киймейкъра - да не сме литературен клуб.
Може, разбира се. Той няма общо с охлаждането. Само си подава инфо за Т към комп.. на колата. А самото охлаждане е друга система - едни две релета получават захранване на бобините си от конт. ключ и маса от комп. на колата. Те командват веригите за бавна и бърза степен. Ако има проблем в управляващата верига на тези релета, съответната степен няма да работи, нито за охлаждане, нито при включен климатик. Може управляващата верига да е наред, но силовата да е повредена.
Къде да ги търся тези релета? Предполагам, че ще са при акумулатора? Там преди седмица две преглеждах всичко и пръсках с контактен спрей...всичко си беше ОК...поне привидно...Дайте идея как да тествам системата??
Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Ново 20...днес направих опит да видя кое деление на колко градуса е и дали всичко по перката на радиатора работи нормално...При първите тестове на място резултатите бяха:1. Термостата ми е залепнал отворен, защото още от самото начало радиатора започна да загрява доволно....2. при тест с Мултиекускан първата скорост на перката си работи без проблем всичко е ОК...3. Колата за около половин час на място загря до средата и си държи там без колебания...без значение със или без пуснато парно, климатик на 30 или на 16С...При следващите тестове обаче нещата се оказаха различни...1. Колата при нормално каране държи около 80-90С...2. При по-агресивно каране качва около 100С (това е първото деление на стрелката след средата), и при отпускане на газта бързо ги сваля пак до 95-90-85....3. При бързо каране извънградско качва до към 110С (второто деление на стрелката след средата)4. Първа степен на перката се включва при точно 108С?!??! (дори и като се включи тази първа степен НЕ сваля температурата докато не пуснеш газта)5. Беше ме страх да я тормозя над 110С, но до там втора степен на перката не се включи което предполагам е доста късно вече...Направих един лог...навъртях близо 100км да го тествам всичко това...от лога изрязах съвсем малко само там където се вижда, че перката включва и изключва...Някой може ли да съдейства с данни кога трябва да включва първа степен, кога втора при стило 1.9 ЖТД...?! И има ли изобщо втора степен?? Ровейки по форумите и тук включително видях, че на повечето схеми при релетата за перката липсва такова за втора степен......PS. Мислех да пробвам с директни 12В от акумолатора и едно ключе вътре при мен да видя дали, ако включвам перката ръчно ще успява да държи нормална температура, но не ми се иска да реша проблема с побългаряване, а с поправка...
Прикачени файлове
Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Тези данни не изглеждат нормално. Изглежа, че перката включва и изключва при една и съща температура, а самата температура като цяло изглежда много висока. Някъде наскоро Mury беше писал, че всички JTD-та включват първа на 97-98 градуса, а втора - на 101-102, или някъде там. Без знание кога включва пъвата степен - трябва да работи докато свали поне 5 градуса, а не да спре ей така, щото не и се работи.Според мен горецитираните числа не са верни. За какъв период от време са записаните данни? Ако в първата графа са секунди, както пише, не мисля, че има начин да поддържаш съвсем точно дадените обороти в продължение на толкова време, особено като се вземе предвид и превключването на предавките, което се вижда в средата на таблицата. Видно е също изключването и включването на вентилатора при една и съща температура, което също не е нормално. Щом си забелязал, че термостатът не затваря, нищо чудно да е блокирал и да не се движи наникъде. Това води до трудно загряване, особено зимата, от една страна, и до недостатъчен дебит на охлаждаща течност, когато колата е загряла, от друга. Смени го преди да се занимаваш с други неща. В крайна сметка - нямаш ли някаква електрическа схема от този автомобил, която да ни помогне да разберем по-добре как действат нещата?
За съжаление нямам електрическа схема, но от това което четох снощи и днес установих написаните по-горе неща...температурата се следи от датчика на термостата...има и датчици на самия радиатор във вид на "компютър" който е монтиран над самата перка и е във формата на...радиатор като от компютър...който също следи за външната температура на самия радиатор и подава сигнал към перката дали да включва и изключва...Понеже съм пуснал проблема и в два англииски форума до момента и в двата всички се насочват към вероятността от запушен радиатор като почти на 100% игнорират перката и водната помпа...всичко се насочва към радиатор и термостат както мислех и аз в началото и май с тях ще се захвана отново...
Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Днес свалихме радиатора. Останах изумен от стария вече силно захабен и загнил. На допир самия радиатор буквално се разпадаше. Алуминия ставаше на прах. Видимо имаше 2 места от където изпуска/ше антифриз. И на двете места имаше сериозно наслагване на...гняс...и явно прахчетата които бях му сипвал са си свършили до някъде работата. Надявам се с новия радиатор да няма повече проблеми. Поне като свалихме всичко успях да погледна турбината и за мое огромно щастие на допир нямаше абсолютно дори мм луфт в която и да е посока
Прикачени файлове
Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
И проблема със загряването извънградско също вече е решен! ) След смяната на радиатора, маркучите към него и сипването на доста скъп антифриз колата работи идеално. Вече минах около 60км около Благоевград с нея и температурата стига максимум до 86-7С, а като пусна и климатроника пада на около 80-82С. Няма значение от стила на шофиране всичко е ОК )) Благодаря на помогналите колеги
Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар