ogi28b написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Относно сваляне на воден радиатор на стило 1.9JTD
Collapse
X
-
Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
-
Може, разбира се. Той няма общо с охлаждането. Само си подава инфо за Т към комп.. на колата. А самото охлаждане е друга система - едни две релета получават захранване на бобините си от конт. ключ и маса от комп. на колата. Те командват веригите за бавна и бърза степен. Ако има проблем в управляващата верига на тези релета, съответната степен няма да работи, нито за охлаждане, нито при включен климатик. Може управляващата верига да е наред, но силовата да е повредена.Да не издребняваме, ама при комбинации от типа "въпреки че", "макар че" - не се пише запетая пред "че". Ама както вика киймейкъра - да не сме литературен клуб.
Коментар
-
ogi28b написа:Може, разбира се. Той няма общо с охлаждането. Само си подава инфо за Т към комп.. на колата. А самото охлаждане е друга система - едни две релета получават захранване на бобините си от конт. ключ и маса от комп. на колата. Те командват веригите за бавна и бърза степен. Ако има проблем в управляващата верига на тези релета, съответната степен няма да работи, нито за охлаждане, нито при включен климатик. Може управляващата верига да е наред, но силовата да е повредена.Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар
-
Ново 20...днес направих опит да видя кое деление на колко градуса е и дали всичко по перката на радиатора работи нормално...При първите тестове на място резултатите бяха:1. Термостата ми е залепнал отворен, защото още от самото начало радиатора започна да загрява доволно....2. при тест с Мултиекускан първата скорост на перката си работи без проблем всичко е ОК...3. Колата за около половин час на място загря до средата и си държи там без колебания...без значение със или без пуснато парно, климатик на 30 или на 16С...При следващите тестове обаче нещата се оказаха различни...1. Колата при нормално каране държи около 80-90С...2. При по-агресивно каране качва около 100С (това е първото деление на стрелката след средата), и при отпускане на газта бързо ги сваля пак до 95-90-85....3. При бързо каране извънградско качва до към 110С (второто деление на стрелката след средата)4. Първа степен на перката се включва при точно 108С?!??! (дори и като се включи тази първа степен НЕ сваля температурата докато не пуснеш газта)5. Беше ме страх да я тормозя над 110С, но до там втора степен на перката не се включи което предполагам е доста късно вече...Направих един лог...навъртях близо 100км да го тествам всичко това...от лога изрязах съвсем малко само там където се вижда, че перката включва и изключва...Някой може ли да съдейства с данни кога трябва да включва първа степен, кога втора при стило 1.9 ЖТД...?! И има ли изобщо втора степен?? Ровейки по форумите и тук включително видях, че на повечето схеми при релетата за перката липсва такова за втора степен......PS. Мислех да пробвам с директни 12В от акумолатора и едно ключе вътре при мен да видя дали, ако включвам перката ръчно ще успява да държи нормална температура, но не ми се иска да реша проблема с побългаряване, а с поправка...Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар
-
Тези данни не изглеждат нормално. Изглежа, че перката включва и изключва при една и съща температура, а самата температура като цяло изглежда много висока. Някъде наскоро Mury беше писал, че всички JTD-та включват първа на 97-98 градуса, а втора - на 101-102, или някъде там. Без знание кога включва пъвата степен - трябва да работи докато свали поне 5 градуса, а не да спре ей така, щото не и се работи.Според мен горецитираните числа не са верни. За какъв период от време са записаните данни? Ако в първата графа са секунди, както пише, не мисля, че има начин да поддържаш съвсем точно дадените обороти в продължение на толкова време, особено като се вземе предвид и превключването на предавките, което се вижда в средата на таблицата. Видно е също изключването и включването на вентилатора при една и съща температура, което също не е нормално. Щом си забелязал, че термостатът не затваря, нищо чудно да е блокирал и да не се движи наникъде. Това води до трудно загряване, особено зимата, от една страна, и до недостатъчен дебит на охлаждаща течност, когато колата е загряла, от друга. Смени го преди да се занимаваш с други неща. В крайна сметка - нямаш ли някаква електрическа схема от този автомобил, която да ни помогне да разберем по-добре как действат нещата?
Коментар
-
За съжаление нямам електрическа схема, но от това което четох снощи и днес установих написаните по-горе неща...температурата се следи от датчика на термостата...има и датчици на самия радиатор във вид на "компютър" който е монтиран над самата перка и е във формата на...радиатор като от компютър...който също следи за външната температура на самия радиатор и подава сигнал към перката дали да включва и изключва...Понеже съм пуснал проблема и в два англииски форума до момента и в двата всички се насочват към вероятността от запушен радиатор като почти на 100% игнорират перката и водната помпа...всичко се насочва към радиатор и термостат както мислех и аз в началото и май с тях ще се захвана отново...Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар
-
Днес свалихме радиатора. Останах изумен от стария вече силно захабен и загнил. На допир самия радиатор буквално се разпадаше. Алуминия ставаше на прах. Видимо имаше 2 места от където изпуска/ше антифриз. И на двете места имаше сериозно наслагване на...гняс...и явно прахчетата които бях му сипвал са си свършили до някъде работата. Надявам се с новия радиатор да няма повече проблеми. Поне като свалихме всичко успях да погледна турбината и за мое огромно щастие на допир нямаше абсолютно дори мм луфт в която и да е посокаRenault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар
-
И проблема със загряването извънградско също вече е решен! ) След смяната на радиатора, маркучите към него и сипването на доста скъп антифриз колата работи идеално. Вече минах около 60км около Благоевград с нея и температурата стига максимум до 86-7С, а като пусна и климатроника пада на около 80-82С. Няма значение от стила на шофиране всичко е ОК )) Благодаря на помогналите колегиRenault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар