Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Относно сваляне на воден радиатор на стило 1.9JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    ogi28b написа:
    Един датчик отговаря за информацията за температурата. Той подава инфо към компютъра на колата, а той на свой ред подава маса на релетата за степените.
    Мда и аз така предполагах, а знаеш ли дали може въпреки, че датчика си работи да не се включва втората степен на перката? Или по-скоро това същия температурен датчик който е на термостата ли е или е друг на самия радиатор? Защото този на термостата съм го проверил и си работи ОК ПС. За пример вчера пътувах до София...на отиване рано сутринта навън беше около 12-13С и колата до София не мръдна грам след средата дори и след доволно настъпване...На връщане само по магистралата след Драгичево като настъпах по нанагорнището избяга 1 чертичка след средата...пуснах педала на газта за кратко и температурата след малко се нормализира...понеже имаше доста трафик и се караше сравнително бавно колата повече не загря въпреки, че навън беше 29-30С...просто карах със 70-80 през по голяма част от пътя...
    Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
    BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
    BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

    Коментар


      #17
      Може, разбира се. Той няма общо с охлаждането. Само си подава инфо за Т към комп.. на колата. А самото охлаждане е друга система - едни две релета получават захранване на бобините си от конт. ключ и маса от комп. на колата. Те командват веригите за бавна и бърза степен. Ако има проблем в управляващата верига на тези релета, съответната степен няма да работи, нито за охлаждане, нито при включен климатик. Може управляващата верига да е наред, но силовата да е повредена.Да не издребняваме, ама при комбинации от типа "въпреки че", "макар че" - не се пише запетая пред "че". Ама както вика киймейкъра - да не сме литературен клуб.

      Коментар


        #18
        ogi28b написа:
        Може, разбира се. Той няма общо с охлаждането. Само си подава инфо за Т към комп.. на колата. А самото охлаждане е друга система - едни две релета получават захранване на бобините си от конт. ключ и маса от комп. на колата. Те командват веригите за бавна и бърза степен. Ако има проблем в управляващата верига на тези релета, съответната степен няма да работи, нито за охлаждане, нито при включен климатик. Може управляващата верига да е наред, но силовата да е повредена.
        Къде да ги търся тези релета? Предполагам, че ще са при акумулатора? Там преди седмица две преглеждах всичко и пръсках с контактен спрей...всичко си беше ОК...поне привидно...Дайте идея как да тествам системата??
        Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
        BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
        BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

        Коментар


          #19
          Трябва някъде да я видя съвсем точно, за да не те подведа. Ако знаеш къде я има - покажи я. Общо взето с мултицет от 2.50 ще си свършиш работа.

          Коментар


            #20
            Ново 20...днес направих опит да видя кое деление на колко градуса е и дали всичко по перката на радиатора работи нормално...При първите тестове на място резултатите бяха:1. Термостата ми е залепнал отворен, защото още от самото начало радиатора започна да загрява доволно....2. при тест с Мултиекускан първата скорост на перката си работи без проблем всичко е ОК...3. Колата за около половин час на място загря до средата и си държи там без колебания...без значение със или без пуснато парно, климатик на 30 или на 16С...При следващите тестове обаче нещата се оказаха различни...1. Колата при нормално каране държи около 80-90С...2. При по-агресивно каране качва около 100С (това е първото деление на стрелката след средата), и при отпускане на газта бързо ги сваля пак до 95-90-85....3. При бързо каране извънградско качва до към 110С (второто деление на стрелката след средата)4. Първа степен на перката се включва при точно 108С?!??! (дори и като се включи тази първа степен НЕ сваля температурата докато не пуснеш газта)5. Беше ме страх да я тормозя над 110С, но до там втора степен на перката не се включи което предполагам е доста късно вече...Направих един лог...навъртях близо 100км да го тествам всичко това...от лога изрязах съвсем малко само там където се вижда, че перката включва и изключва...Някой може ли да съдейства с данни кога трябва да включва първа степен, кога втора при стило 1.9 ЖТД...?! И има ли изобщо втора степен?? Ровейки по форумите и тук включително видях, че на повечето схеми при релетата за перката липсва такова за втора степен......PS. Мислех да пробвам с директни 12В от акумолатора и едно ключе вътре при мен да видя дали, ако включвам перката ръчно ще успява да държи нормална температура, но не ми се иска да реша проблема с побългаряване, а с поправка...
            Прикачени файлове
            Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
            BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
            BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

            Коментар


              #21
              Тези данни не изглеждат нормално. Изглежа, че перката включва и изключва при една и съща температура, а самата температура като цяло изглежда много висока. Някъде наскоро Mury беше писал, че всички JTD-та включват първа на 97-98 градуса, а втора - на 101-102, или някъде там. Без знание кога включва пъвата степен - трябва да работи докато свали поне 5 градуса, а не да спре ей така, щото не и се работи.Според мен горецитираните числа не са верни. За какъв период от време са записаните данни? Ако в първата графа са секунди, както пише, не мисля, че има начин да поддържаш съвсем точно дадените обороти в продължение на толкова време, особено като се вземе предвид и превключването на предавките, което се вижда в средата на таблицата. Видно е също изключването и включването на вентилатора при една и съща температура, което също не е нормално. Щом си забелязал, че термостатът не затваря, нищо чудно да е блокирал и да не се движи наникъде. Това води до трудно загряване, особено зимата, от една страна, и до недостатъчен дебит на охлаждаща течност, когато колата е загряла, от друга. Смени го преди да се занимаваш с други неща. В крайна сметка - нямаш ли някаква електрическа схема от този автомобил, която да ни помогне да разберем по-добре как действат нещата?

              Коментар


                #22
                За съжаление нямам електрическа схема, но от това което четох снощи и днес установих написаните по-горе неща...температурата се следи от датчика на термостата...има и датчици на самия радиатор във вид на "компютър" който е монтиран над самата перка и е във формата на...радиатор като от компютър...който също следи за външната температура на самия радиатор и подава сигнал към перката дали да включва и изключва...Понеже съм пуснал проблема и в два англииски форума до момента и в двата всички се насочват към вероятността от запушен радиатор като почти на 100% игнорират перката и водната помпа...всичко се насочва към радиатор и термостат както мислех и аз в началото и май с тях ще се захвана отново...
                Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                Коментар


                  #23
                  Днес свалихме радиатора. Останах изумен от стария вече силно захабен и загнил. На допир самия радиатор буквално се разпадаше. Алуминия ставаше на прах. Видимо имаше 2 места от където изпуска/ше антифриз. И на двете места имаше сериозно наслагване на...гняс...и явно прахчетата които бях му сипвал са си свършили до някъде работата. Надявам се с новия радиатор да няма повече проблеми. Поне като свалихме всичко успях да погледна турбината и за мое огромно щастие на допир нямаше абсолютно дори мм луфт в която и да е посока
                  Прикачени файлове
                  Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                  BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                  BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                  Коментар


                    #24
                    И проблема със загряването извънградско също вече е решен! ) След смяната на радиатора, маркучите към него и сипването на доста скъп антифриз колата работи идеално. Вече минах около 60км около Благоевград с нея и температурата стига максимум до 86-7С, а като пусна и климатроника пада на около 80-82С. Няма значение от стила на шофиране всичко е ОК )) Благодаря на помогналите колеги
                    Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                    BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                    BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                    Коментар

                    Working...
                    X