Необходимо ли е да се източва фреона и да се сваля и радиатора на климатроника за да се свали водния радиатор на стилото? Мисля до края на месеца да намеря гараж и да сваля моя и при нужда да го сменя, а никой в Благоевград не може да ми препоръча сервиз, всеки казва бягай към София да я правят, а нямам време да отделя няколко дни да стоя там...Проблема е, че преди време радиатора имаше малка дупка и фъскаше и губеше антифриз, сипах от тези прахчета за запушване на дупки и се оправи за около година. След това проблема се повтори само че вече не се виждаше от къде изпуска, а само си губеше антифриз. Сипах отново прахче и проблема вече стана голям...Не губи антифриз обаче при по-дълго каране и натоварване колата загрява. Зимата и като цяло като е под 15С навън няма проблеми, но сега като се стопли едно пътуване от Благоевград до София става истинско изпитание и непрестанно взиране в стрелката на температурата която стига и до последното деление...като пусна колата по инерция се охлажда и няма проблем...Истински ад става обаче ако се натоваря с още 3-4 човека...Градско няма никакъв проблем и стрелката си държи средата, но излезна ли навън и държа скорост над 80-90км/ч приказката започва...При загрят мотор кората зад радиатора и самия радиатор не са много горещи т.е. ако се насилиш може да си задържиш ръката няколко секунди...тръбите към радиатора са сравнително твърди...дори при дремане с часове в задръствания и каране с 20-30км/ч няма никакъв проблем стига да не е натоварена колата...явно, че не е термостат защото тогава градско-извънградско навсякъде и постоянно щеше да вдига температура и съм по склонен да мисля, че е задръстен радиатора...Ако някой има някакви други идеи и съвети съм отворен да ги чуя...Също ако можете да ми препоръчате от къде да си купя радиатор...гледам в АХМ го няма...а ми се иска да е нов...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Относно сваляне на воден радиатор на стило 1.9JTD
Collapse
X
-
Re: Относно сваляне на воден радиатор на стило 1.9JTD
kiselo написа:Необходимо ли е да се източва фреона и да се сваля и радиатора на климатроника за да се свали водния радиатор на стилото? Мисля до края на месеца да намеря гараж и да сваля моя и при нужда да го сменя, а никой в Благоевград не може да ми препоръча сервиз, всеки казва бягай към София да я правят, а нямам време да отделя няколко дни да стоя там...Проблема е, че преди време радиатора имаше малка дупка и фъскаше и губеше антифриз, сипах от тези прахчета за запушване на дупки и се оправи за около година. След това проблема се повтори само че вече не се виждаше от къде изпуска, а само си губеше антифриз. Сипах отново прахче и проблема вече стана голям...Не губи антифриз обаче при по-дълго каране и натоварване колата загрява. Зимата и като цяло като е под 15С навън няма проблеми, но сега като се стопли едно пътуване от Благоевград до София става истинско изпитание и непрестанно взиране в стрелката на температурата която стига и до последното деление...като пусна колата по инерция се охлажда и няма проблем...Истински ад става обаче ако се натоваря с още 3-4 човека...Градско няма никакъв проблем и стрелката си държи средата, но излезна ли навън и държа скорост над 80-90км/ч приказката започва...При загрят мотор кората зад радиатора и самия радиатор не са много горещи т.е. ако се насилиш може да си задържиш ръката няколко секунди...тръбите към радиатора са сравнително твърди...дори при дремане с часове в задръствания и каране с 20-30км/ч няма никакъв проблем стига да не е натоварена колата...явно, че не е термостат защото тогава градско-извънградско навсякъде и постоянно щеше да вдига температура и съм по склонен да мисля, че е задръстен радиатора...Ако някой има някакви други идеи и съвети съм отворен да ги чуя...Също ако можете да ми препоръчате от къде да си купя радиатор...гледам в АХМ го няма...а ми се иска да е нов...
-
Re: Относно сваляне на воден радиатор на стило 1.9JTD
specialista написа:kiselo написа:Необходимо ли е да се източва фреона и да се сваля и радиатора на климатроника за да се свали водния радиатор на стилото? Мисля до края на месеца да намеря гараж и да сваля моя и при нужда да го сменя, а никой в Благоевград не може да ми препоръча сервиз, всеки казва бягай към София да я правят, а нямам време да отделя няколко дни да стоя там...Проблема е, че преди време радиатора имаше малка дупка и фъскаше и губеше антифриз, сипах от тези прахчета за запушване на дупки и се оправи за около година. След това проблема се повтори само че вече не се виждаше от къде изпуска, а само си губеше антифриз. Сипах отново прахче и проблема вече стана голям...Не губи антифриз обаче при по-дълго каране и натоварване колата загрява. Зимата и като цяло като е под 15С навън няма проблеми, но сега като се стопли едно пътуване от Благоевград до София става истинско изпитание и непрестанно взиране в стрелката на температурата която стига и до последното деление...като пусна колата по инерция се охлажда и няма проблем...Истински ад става обаче ако се натоваря с още 3-4 човека...Градско няма никакъв проблем и стрелката си държи средата, но излезна ли навън и държа скорост над 80-90км/ч приказката започва...При загрят мотор кората зад радиатора и самия радиатор не са много горещи т.е. ако се насилиш може да си задържиш ръката няколко секунди...тръбите към радиатора са сравнително твърди...дори при дремане с часове в задръствания и каране с 20-30км/ч няма никакъв проблем стига да не е натоварена колата...явно, че не е термостат защото тогава градско-извънградско навсякъде и постоянно щеше да вдига температура и съм по склонен да мисля, че е задръстен радиатора...Ако някой има някакви други идеи и съвети съм отворен да ги чуя...Също ако можете да ми препоръчате от къде да си купя радиатор...гледам в АХМ го няма...а ми се иска да е нов...при мен естествено също има вариант да се кара колата и така...просто по магистралите карам с 80-90 и използвам всяко спускане...отделно дългите пътувания лятото се плануват да са винаги рано сутрин по хладното и със спокойно каране стават нещата...но си е изнервящо, а и опасно...миналата година ме остави на магистралата защото докато беше много гореща отворих капачката и водата излетя...напълних я пак...обезвъздуших...и пак по старо му ама си е гадно...Иначе перките си работят...ама никаква файда...а спирането на климатроника не помага грам....започне ли да си грее просто си иска каране по инцерция на скорост...тогава температурата най-бързо спада...Ясно е вече ще се сменя радиатора...видях вече и как се сваля дори тука в едно ръководство...остава да си намеря радиатор...някой? Марка нещо? Гледам има от 150 до към 280-300лв...
Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар
-
Замисли се - ако радиаторът е запушен, няма да е горещ. Пипни го в различните му зони. Навсякъде ли е еднакво топъл/горещ, или има места с рязка промяна на температурата? Зависи от разположението на маркучите, но ако са горе - в долната част е нормално да е малко по-хладен, но не и драстична разлика.
Коментар
-
ogi28b написа:Замисли се - ако радиаторът е запушен, няма да е горещ. Пипни го в различните му зони. Навсякъде ли е еднакво топъл/горещ, или има места с рязка промяна на температурата? Зависи от разположението на маркучите, но ако са горе - в долната част е нормално да е малко по-хладен, но не и драстична разлика.Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар
-
Аз пък ето това не мога да разбера: "Градско няма никакъв проблем и стрелката си държи средата, но излезна ли навън и държа скорост над 80-90км/ч приказката започва..."Ако е запушен радиатора, не би ли трябвало и в града така бързо да прегрява? Предвид факта светофари, задръстване, 1-2-3 и обратно, форсиране. Айде, перките работят, но...? Та, колега kiselo, защо не пробваш да разкараш тези кори около радиатора, за да дефектираш по-добре проблема? А и още нещо си мисля, защо не смениш антифриза. Вземи евтин, разреди го и смени стария. Това ако не помогне, не вярвам да навреди. Най-много пак да протече. Но пък може и да се оправи, след разкарването на въпросните прахчета от там.Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
Коментар
-
Що си мисля че проблема е въздух в системата, а пробива е някъде по гумените съединения. Преди да се вкараш във филма със свалянето на радиатора те съветвам да огледаш много внимателно снадките на гумените водни съединения на студен запален двигател. Просто не ти се пуска перката по някава причина и най вероятно е въздух в системата.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
lhristov написа:Аз пък ето това не мога да разбера: "Градско няма никакъв проблем и стрелката си държи средата, но излезна ли навън и държа скорост над 80-90км/ч приказката започва..."Ако е запушен радиатора, не би ли трябвало и в града така бързо да прегрява? Предвид факта светофари, задръстване, 1-2-3 и обратно, форсиране. Айде, перките работят, но...? Та, колега kiselo, защо не пробваш да разкараш тези кори около радиатора, за да дефектираш по-добре проблема? А и още нещо си мисля, защо не смениш антифриза. Вземи евтин, разреди го и смени стария. Това ако не помогне, не вярвам да навреди. Най-много пак да протече. Но пък може и да се оправи, след разкарването на въпросните прахчета от там.тоя пък иска да си дочупя колата
)))Антифриза го смених три пъти...а като ми изхвърли водата на мнагистралата я промих веднъж...после като се прибрах я източих и я пълних на ново...после още веднъж я източих и сипах чисто нов хубав антифриз...S_BANKOV Въздух в системата има 100% защото като загрее над средата казанчето направо ври вътре...и аз умувах от къде може да идва проблема, но си прав...до сега не бях сложил гумените връзки в списъка със заподозрените...странно ми е само как ще влезе въздух вътре...дори като забълбука като я оставя да изстине нивото на течността си остава същото като се охлади...обезвъздушавал съм я десетки пъти през всички клапи...и тази на радиатора и тази на тръбите. Оставям я без грам въздух излизам на околовръстното настъпвам я от младост до борово и пак си грее...аз си мислех, че въздух влиза през някоя малка дупка на радиатора или и аз незнам...а и ако беше спукано съединение и зимата щеше да го прави проблема, а цяла зима съм си карал без никакъв проблем и не съм доливал и антифриз...градско извънградско с 20 и 200 не загрява като навън е студено...Перките се включват и направо си веят яко....тяга си има всичко си има...ако беше гарнитура за толкова време щеше да я издуха а и щеше да цапа антифриза, а той си стои бистро червен...Незнам и аз какъв боб да хвърлям та да разбера какво и е...затова се захванах последно за радиатора ама сега малко ме разубедихте та да започна да търся проблема пак някъде другаде...Между другото колкото и странно да звучи...едно време имахме подобен проблем с един служебен форд и се оказа, че е капачката и разширителния съд...след смяната им нещата се оправиха, но не ми се вярва да е от тях някак странно ми звучи....то и тогава ми звучеше странно ама...
Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар
-
Слушай, kiselo,човече, не искам да си трошиш колата. Дай да се срещнем някъде по света и у нас и да си разменим капачките. Това поне е елементарно.А, трябва да признаеш, че не си писал, че си сменял антифриза. Та аз затова... Иначе знам, че няма бъркане там.Да не дава Господ.Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
Коментар
-
lhristov написа:Слушай, kiselo,човече, не искам да си трошиш колата. Дай да се срещнем някъде по света и у нас и да си разменим капачките. Това поне е елементарно.А, трябва да признаеш, че не си писал, че си сменял антифриза. Та аз затова... Иначе знам, че няма бъркане там.Да не дава Господ.Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар
-
Не се занимавай с глупости, запушване имаш в най-тесните места на системата- а именно радиаторчетата, на парно или големия. Като се свали големия радиатор го пълниш с гореща вода, изливаш и му сипваш студена - веднага си личи къде е леден и къде е топъл, където не е минала студената вода.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Някой може ли да ми каже къде точно се намират двата датчика за степените на перката на радиатора...с датчици ли е с реостати ли с релета ли...или взема информация от датчика за температура...странното е, че като съм я слушал съм почти 100% че включва и втората степен...т.е. чувал съм я перката да работи леко и естествено доста по-силно, но ми се иска да го проверя отново, защото с МЕС не минава теста за втора степен на перката и незнам дали е бъг или просто не се включва и аз си въобразявам, че работи по-силно? Пък и вече 4893 човека ме съветват отново да проверя перката...Днес оглеждах и не успях да видя нищо...освен в долния ляв ъгъл зад кутията на въздушния филтър има някакви кабелаци, но не виждам ясно и не ми се иска да разглабям напразно...Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар