Здравейте на всички и честит празник.Автомобила е Fiat Brava, 1.6, 16v, 103hp, Октомври 1999, но е новия вариант, ако мога така да го нарека.Пластмасови колектори, новото табло, не знам дали обяснявам достатъчно ясно.Оборудвана е с климатик.От десетина дена забелязах тревожно поведение.Преди това, температурата ми винаги е била максимум до средата при каквито и да е температури, както и при какъвто и да е режим на работа на двигателя, място на движение и др.Много рядко, при изключително студено време, е падала под средата.Сега при управление в града не можех да измина и 5-6 километра без да вдигне температурата до червените деления.Перката не се включваше въобще.Бях на работа тези дни, пътувах през нощта и не забелязах вдигане на температурата. Така или иначе, в Елхово смених термостата с нов, BEHR, вземах го от Христо [hit-ko].Оказва се обаче, че смяната на термостата не реши проблема.Извън града температурата си стои в средата [100-120 км/ч]. Покачва се когато изкачвам наклон след друго превозно средство при по-ниска скорост.Докато когато съм в града отново се вдига по светофарите и перката въобще не се включва.Очевидно е, че ще ходя в сервиз, но ме посъветвайте откъде да започна.Проверка за изправността на самата перка?Какви са и къде се намират датчиците, които управляват перката?Отделно от това, забелязвам че след смяната на термостата, въобще след посещението и в сервиза, колата ми гасне, а друг път държи високи обороти. Натискам газта в свободен ход и оборотите се нормализират.Ако угасне, след това си пали без проблем до следващото угасване.Има ли вероятност да не са монтирали правилно ECU след смяна на термостата. Махали са го за да стигнат до термостата.Трябва ли да ресетна по някакъв начин ECU и как точно? Преди съм опитвал с 3-4 минути на контакт без да паля, изключване и след това запалване.Благодаря предварително на всички.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Висока температура на двигателя, Fiat Brava, 1.6, 16v, 103hp
Collapse
X
-
Висока температура на двигателя, Fiat Brava, 1.6, 16v, 103hp
.:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.comЕтикети: –
-
Който ти е казал да смениш термостата, при очеваден друг проблем - неработеща перка - той ти дължи 100 лева за термостат, или колкото струва. Потърси с търсачката теми, съдържащи ’първа степен’ в този раздел. Има предостатъчно материал за четене. Това е като за начало, а ако резисторът за първа степен е здрав, ще провериш други неща. Трябва ти мултицет.
-
Провери си температурния датчик, намира се на термостата и е комбиниран за таблото и за екуто. Като го отткачиш би ттрябвало да ти се включи перката на радиатора(тествано е лично) Високите обороти и трудното палене също може да се дължат на него. При пласмасовият колектор вентилатора се включва от този дачик. Ако имаш климатик след като го пуснеш би трябвало да ти включи вентилаттора, така ще елиминираш проблем по самия електромор и веригата към него .
Коментар
-
ogi28b написа:... 100 лева за термостат, или колкото струва..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Ама ти ще ходиш при някой, който не е наясно с Фиат и охлаждането му? Успех! Лошото на такива майстори е това, че каквато и кола да им закараш, те си правят едно и също при идентични проблеми, без значение какви са особеностите на дадения автомобил и това, че може да се направи по много по-умен и лесен начин. Ако си в София - ела да го видя на място, тея охлаждания вече ги сънувам, спрях да броя колко съм оправил.
Коментар
-
Далече си ми Оги, над 350 километра, иначе не бих се двоумил да използвам твоите услуги.За съжаление удобните ми за ремонти места са Русе и Елхово и евентуално населените места между тях [Разград, Търговище, Омуртаг, Ямбол].Ако колегите от Русе ми предложат някой доказан специалист за нашите автомобили, ще бъда благодарен да ми посочат начини за контакт с него.Този при който ще ходя утре ми абсолютно непознат, дори името му не знам. Познат на мой познат..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Температурния датчик е на лесно место можеш да стигнеш до него без да разглобяваш нищо и без да си изцапаш ръцете.Другото което съм ти писал е още по лесно включваш климатика и чакаш известно време , би трябвало да ти включи вентилатора на радиатора без да е загряла колата. При включен климатик вентилатора се включва от друго място(пресостата на климатика а не температурния датчик) и така ще отхвърлиш проблем по веригата на вентилатора(резистори релета и т.н) тази проба се прави само с вдигнат капак и гледане без да пипаш нищо
Коментар
-
Благодаря ви много колеги, мисля че [засега] проблема е отстранен.След ремонта покарах малко в града, по светофарите [7-8 километра при 22-23 C външна], температурата не мръдна от средното положение.Преди ремонта, при включване на климатика вентилатора въобще не се включваше. На никаква степен.Първо майстора отвори една фабрична кутия, пред акумулатора, под тръбата за въздуховода, където напръска два електронни компонента [червен и черен, с по три крачета].На черния даже му запои нова кабелна обувка, т. к. оригиналната беше нагоряла по негово мнение.След това [тук вече е вашата роля, благодарности още веднъж] го насочих към резистора в долната част на радиатора.Когато го разви, се оказа че в ръцете му остана само основата. Тази ... намотка ще я нарека, остана вътре в кухината до питата на радиатора, дано да не пречи, нямаше как да я извадим.Направо се беше откъснала от основата.Купих нов резистор [20.80 лв.], монтирахме го и перката вече се включваше когато пусна климатика.Надявам се вече всичко да е наред, че довечера пак на път.Успешна седмица на всички!.:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар