Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Климатика не работи, грешка 54, Браво 1.8 ГТ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Климатика не работи, грешка 54, Браво 1.8 ГТ

    От зимата на дисплея на километража ,като запала колата исписва " Error Cli " не го взех много на сериозно по принцип там исписва външната температура след като запали колата ,но след като премигне този натпис и натиснеш копчето си исписва температурата . Да ама не ,затопли се и като пуснах климатика не заработи ,проверих фреона има , според мен е оказал датчика за вътрешната температура ама неможах да го намера къде е ако някой се е зблъсквал с подобен проблем ще съм благодарен да сподели . Колата е Браво 1.8 ГТ 2000г.

    #2
    Виж тази тема (която се намира веднага над твоята, не знам как си я пропуснал), има упътване как да се направи самодиагностика на системата. Запсваш номера на грешката, и обратно в темата да видиш какво му е на климатика.
    00' Bravo 105 JTD

    Коментар


      #3
      мерси за бързия отговор ,направих проверка и изписа код 54 ( външен датчик ) , ще видя къде е монтиран и дано е нещо дребно . Не мога да намеря никакъв датчик монтиран на радиатора да не става въпрос за датчика монтиран върху компенсатора .

      Коментар


        #4
        mdinkov написа:
        мерси за бързия отговор ,направих проверка и исписа код 54 ( външен датчик ) , ще вида къде е монтиран и дано е нещо дребно . Не мога да намеря никакъв датчик монтиран на радиатора да не става въпрос за датчика монтиран върху компенсатора .
        Това удебеленото, само да поясня, да не се обърка някой с датчика на дясното огледало, ето това е за грешка 54, според ръководството:5 - датчик за замръзване на изпарителя4 - окъсяване и отворена верига - неразличимиОтносно къде се намира не мога да помогна, някой по навътре с климатиците да каже.Редактирам заглавието.
        00' Bravo 105 JTD

        Коментар


          #5
          това се оказва че е датчик на испарителя в купето при парното , на някой да му се е налагало да го сменя и да ми каже къде точно се намира .

          Коментар


            #6
            В онази тема не става ли ясно къде е изпарителят? А датчикът на изпарителя къде може да е, освен на него? Даже сам си написал къде се намира и питаш къде е! А датчикът за външна температура? И него не успя да намериш, при положение, че е написано в първия пост. Като търсиш помощ, а и не само ти - направи поне елементарно усилие сам да си помогнеш, като прочетеш внимателно написаните неща. А ти - не стига, че си чел отгоре-отгоре, ами и това което си прочел - не е вярно.

            Коментар


              #7
              Явно не съм задал въпроса правилно , прочетох темата и видях къде е датчика но картинка ПДФ на схемата е доста груба и не става ясно точно как се стига до него , сега да се опитам да задам правилно въпроса . За да се стигне до въпросния датчик трябва ли да се свали таблото , да се разглоби кутията на парното и тогава да се смени или има някъде отвор на кутията през който да се стигне до датчика без да се налага разглабяне на табло ( което е доста трудоемко ) това ме интересува ,надявам се този път да съм бил по ясен и изчерпателен .

              Коментар


                #8
                Наведи се в краката на шофьора и огледай, но се настрой психологически за сваляне на табло или каране без климатик. Датчикът е в предната част на изпарителя, откъм двигателя. Откъм педала на газта има достъп до датчика за постъпващия въздух в купето, той е сравнително назад, към врътката за степените, все едно на гърба и. А твоят е напред, навътре... Лошо.

                Коментар


                  #9
                  Ако си сигурен, че е от датчика на изпарителя, има вариант да не разглабяш половината табло.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...tart=0Само че при мен се беше омотал датчика и показваше грешни стойности, не беше прекъснат, но идеята е същата.Единствения проблем е, че ако караш на климатик при по-ниска външна температура може да ти обледи изпарителя и ще трябва да гасиш климатика за няколко минути ръчно. Аз лично го пускам някъде над 24-25 градуса външна и вече 1 година не съм имал никакви проблеми с обледяване. Единственото което се разглабя е централната конзола около скоростния лост за да стигнеш буксата, която влиза в контрола на климатика. Накратко - заместваш датчика с едно съпротивление 10kOM на самия куплунг. 10kOM = 25 градуса. В ръководствата за Мареа е описано къде влизат жиците от датчика и просто слагаш съпротивлението там.

                  Коментар


                    #10
                    Мерси за отговора , аз тръгнах по същия път и се прнепънах за сега ( поради липса на време ) ПДФ-файла има неточност за пиновете на централата отворих датата и там дават че са виолетов и зелен за този датчик като зеления е общ и за датчика на температура в купето , но ги дават на една букса а при мен тези цветове са на различни букси и от тук нататък се заплетах ,времето ме притисна и го оставих да го прегледам друг път на спокойствие . ти ако имаш спомен кои са точно двата кабела ще ми е от помощ .

                    Коментар


                      #11
                      Нещо се бъркаш. В PDF-а също е посочен виолетовия кабел, а другият няма как да е зелен, защото е "маса" => черен е. Не ги дават на една букса, а на различни. Зеленият кабел си е на другата букса и си е за датчика за вътрешна температура. Гледай внимателно картинката. Всъщност ти какво гледаш, я кажи да изясним дали гледаме едно и също? Аз гледам схемата на Браво GT 1.8 модел 99-та, схема за климатик с централен модул за интегрираните ел. системи., която е на 566-та. Значи трябва да сложиш този сензор на виолетовия кабел и да го вържеш към маса от другата страна.

                      Коментар


                        #12
                        На този ПДФ който Аз го имам ( изтеглих го от нета ,ако не епроблем прати един линк на този който ти имаш ) е на 577 страница , на 6 пин на голямата букса е този датчик , да ама не на компютара този пин е свободен , на датата давот че сигнала се подава от зелен кабел който отива в един резистор от там се разклонява единия край вотива за датчика за вътрешната температура а другия отива за този датчик , затова ако колегата помни точно кои са двата кабела или отива към маса, ще ми спести няколко часа .[/list]

                        Коментар


                          #13
                          Колега, съвсем се обърках! Пишеш много странно и не разбирам изобщо за какво говориш. Първо каза, че има неточност в PDF-а. В какво се състои тя? После каза, че си отворил датата. Какво значи това? Кой "дава", че кабелите са виолетов и зелен? Казваш също, че кабелите са на една букса според въпросната "дата", а при теб били на различни (както всъщност трябва да е). Влез в Download секцията на сайта и си изтегли каквото ти трябва. Твоят модел е описан подробно в част 4. Доколкото успях да разбера - нямаш лилав кабел никъде? Ако е така - виж и запиши всички кабели какви са и къде се намират по буксите, за да издирим верния. Ако прочетеш внимателно горния ми пост, ще видиш, че датчикът от едната страна е свързан към компютъра, а от другата - към маса.

                          Коментар


                            #14
                            в autodata сверявам схемата но там са само по цветове не са показани физически на кой пин на буксита стоят а в PDF ръководството ги показват на схема но тя не отговаря на моята кола .

                            Коментар


                              #15
                              още не съм го оправил този проблем но да кажа ако някой има идентичен , мойто Браво е след 99г и компютъра и клемореда се различават от по-старите , затова ме е объркал ПДФ-а гледал съм за по-стария модел ако някой има идентичен проблем да го има впредвид.

                              Коментар

                              Working...
                              X