Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Термостат на Fiat Bravo TD100

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Термостат на Fiat Bravo TD100

    Здравейте на всички имам проблем с термостата на моето браво.Проблема е че когато работи на място си вдига температура,индикатора стига до средата,вентилааторите се включват и всичко е ок но когато потегля двигателя изтива?????????

    #2
    Естествено, че ще изстива. Въпроса е колко ?
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #3
      Ами до долу пада стрелката.А зимата въобще не качва температура ама за сметка на това парното бичи яко.А перките включват малко нед средата както си му е реда ама като потегля ни температура,ни гявол :D

      Коментар


        #4
        Решението е много просто - смяна на термостата.
        1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

        Коментар


          #5
          И какво очакваш да ти кажем? Или си го знаеш и си тръгнал да си смениш термостата?
          Steliyan's Life!
          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

          Коментар


            #6
            Хах не е там работата за мен лично най лесното е да сменя термостата.Обаче от много хора чувам че дори и след смяна на термостата проблема не се решавал!!!!!!А един термостат за моята е 120лв.Както казах не е проблем да до сменя но ако няма оправия за кво да ги давам?

            Коментар


              #7
              chimeras написа:
              Хах не е там работата за мен лично най лесното е да сменя термостата.Обаче от много хора чувам че дори и след смяна на термостата проблема не се решавал!!!!!!А един термостат за моята е 120лв.Както казах не е проблем да до сменя но ако няма оправия за кво да ги давам?
              Еми сложи един термостат за Рено5 за да пробваш. Незнайно защо, но аз след като смених преди 3 години моя термостат - не съм имал проблеми. Дори и 4 години да изкара - това при теб примерно ще са едни 30лв/година за спокойствието. И определено след смяна проблема с бързото изстиване се решава. Моята беше точно така - на място загрява, а тръгна ли - пада до средата през лятото и почти до нула през зимата. Отделен въпрос е дали при теб работи правилно датчика за температура на водата...
              Steliyan's Life!
              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

              Коментар


                #8
                Специално на ТД100 термос от Рено 5 не е добра идея,при ЖТД е друга бира вече.

                Коментар


                  #9
                  Благодаря за съвета

                  Коментар


                    #10
                    willow75bg написа:
                    Специално на ТД100 термос от Рено 5 не е добра идея,при ЖТД е друга бира вече.
                    Защо да не е добра идея след като трета година съм с такъв термостат и нямам проблем?
                    Fiat Marea HLX TD100 98г.

                    Коментар


                      #11
                      Защото тук във форума има описание за монтаж на такъв в ЖТД105,а маркучите на ТД100 се различават.Темата е обсъждана и преди,така че всеки си решава.Ти като си го направил сложи схемата и обясни,за да няма после допълнителни питанки.

                      Коментар


                        #12
                        Към втора на тeмата : Провери си първо датчика за температура, който е за таблото ( два са - другия дава сигнал на ЕКУ ). Сподели, при какви показания на термометъра на таблото се изклчва повишения празен ход на ДВГ. Ако ще сменяш термостат, сменяй с оригинален, че с тия глупости от РЕНО 5 ще питаш за нова глва и тем подобни. Ако трябва направи една диагностика и сравни показанията на ЕКУ с тези на уреда в таблото. Ако температурата пада до долу само при продължително спускане по надолнище, това не е проблем, а нещо нормално за изправна охладителна система. Тея дето са виждали само стрелки "залепнали" на 90*, не са много на ясно от къде взема инфо уреда на таблото. При някои модели, предимно по-новите от нашия ( и мойта мара е ТД100 ), уреда взема инфо от ЕКУ и стрелката не мърда от средата, ако температурата на ДВГ не избяга от нормите. За да си сигурен че термостата е дефектирал, провери кога се затопля радиатора след първоначално запалване на студен ДВГ. Ако затопля плавно заедно с ДВГ, значи термостата е дефектирал. Ако обаче заатопли изведнъж, след като ДВГ вече е загрял, значи нямаш грижи с термостата. Ето и една таблица, да се ориентираш за работата на охладителната система ( нормалните температури ) на тоя ДВГ :
                        Прикачени файлове
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #13
                          Благодаря адски много за отделеното време и изчерпателната информация

                          Коментар


                            #14
                            Dido_Lyubenov написа:
                            Тея дето са виждали само стрелки "залепнали" на 90*, не са много на ясно от къде взема инфо уреда на таблото. При някои модели, предимно по-новите от нашия ( и мойта мара е ТД100 ), уреда взема инфо от ЕКУ и стрелката не мърда от средата, ако температурата на ДВГ не избяга от нормите. За да си сигурен че термостата е дефектирал, провери кога се затопля радиатора след първоначално запалване на студен ДВГ. Ако затопля плавно заедно с ДВГ, значи термостата е дефектирал. Ако обаче заатопли изведнъж, след като ДВГ вече е загрял, значи нямаш грижи с термостата...
                            Това с червените букви в цитата не е вярно. Уредът винаги взема данни от датчика на термостата (или където е монтиран датчика за таблото, че при някои модели е отделно от този за компютъра). При по-новите, за които става въпрос - датчикът на термостата е с 3 жици. По две от тях минават данните за компютъра, а по третата идва един сигнал от процесора в таблото, който през съпротивление в датчика излиза към маса. Процесорът следи този сигнал и в зависимост от съпротивлението на датчика, командва стрелката, като е програмиран така, че между 80 и 100 градуса да я държи на средата. Колкото до проверката на термостата - проверява се като се отдели стрелката от най-долното си положение и се пипната двата маркуча към радиатора. Единият трябва да е студен. Ако и двата са еднакво топли - значи не е наред. Това всъщност е равносилно на проверката с плавно и рязко затоплящият се радиатор. Трябва да се вземе предвид и по-ниската температура на отваряне на TD100 Ако темата беше в правилния раздел и авторът беше потърсил и прочел съвсем малко, нямаше да има смисъл да се повтаря всичко това, което е обсъждано и обяснено десетки пъти... Обаче и на никой от пишещите не му прави впечатлениеден и половина, че темата не е за този раздел, та да сигнализира за нарушение... Местя темата.

                            Коментар


                              #15
                              Оги, какво е ECU ? Отговори си на този въпрос, преди да даваш подробни обяснения, кое точно ECU за какво се грижи. Иначе като цяло си прав.
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар

                              Working...
                              X