Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пунто мк1 55кс загрява в задръстване

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пунто мк1 55кс загрява в задръстване

    Здравейте,Днес имах ядове с колата. Първо ми светна лампичката, че е прегряла в едно задръстване (имам лампичка само) и веднага отбих на аварийки. Пуснах парното и шунтирах датчика на перката за да стой включена постоянно перката и лампичката угасна. Продължих си и стигнах до там където исках да oтида с включено парно и перка без колата да е прегряла. Махнах всичко и след това тръгна към вкъщи.След около 30мин в софийските задръствания, колата отново загря. Пак на аварийки същата процедура и се прибрах със не светеща лампичка.В къщи на паркинга приведох колата в нормален вид (махнах шунта на датчика на перката) и отидох до най-близкия баир и го катерих няколко пъти на 2-ра. Лампата не светна. След това оставих колата да работи на място, нито перката нито лампичката се бяха включили. Форсирах колата на място и перката се включи след което като махнах газта след около 30sec перката се изключи като по учебник. Колата изглеждаше напълно здрава.И в момента в главата ми възниква въпроса, защо аджеба тази кола загрява в задръстванията, а пред блока не? Някой ако има идея какво и е, моля да сподели.
    _/''''''''''''''''''''''''\_
    //---------------\\
    [( )== //// ==( )]
    |_|'------------'|_| ....Punto

    #2
    Когато колата се движи, въздушната струя обдухва не само радиатора, а и цилиндровия блок. Малко или много и той отдава топлина. Пред блока става течение и то също помага за охлаждането, както и хладния въздух който ДВГ засмуква. В задръстване си обграден от всякъде от автомобили със загрели ДВГ и естественото охлаждане почти липсва. Честите тръгвания също повишават температурата на ДВГ. Но всичко това не трябва да е проблем при изправна охладителна система. Започни от това има ли ги двете степени на вентилатора на радиатора. После си провери термостата. Възможно е да не отваря напълно, или да отваря твърде късно. Не знам как точно е на твоя ДВГ, но при мен и на бензинова Брава 1.6 има една тръбичка от термостата към разширителния съд която има за цел да отведе въздуха от блока към разширителния съд, в случай че се появи такъв. Провери я, ако има такава, да не е запушена. Обезвъздуши добре системата. Ако всичко това не помогне, следва промиване на охладителната система и проверка на водната помпа.
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #3
      Всичките тръби на охладителната система бяха горещи, но тази зима парното ми беше съмнително слабо. Та може наистина термостата да не е в ред.Маи ще трябва да го сменя заедно с антифриза.A някой може ли да препоръча нормален антифриз на добра цена?
      _/''''''''''''''''''''''''\_
      //---------------\\
      [( )== //// ==( )]
      |_|'------------'|_| ....Punto

      Коментар


        #4
        Път

        Виж да няма въздух аз съм сменям термостат и пак е така все пак е 15 лвможе да смениш и само патрона нещо такова http://foxa-auto.com/promo/upload/112_DSC01398.JPG
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #5
          А как правилно да обезвъздуша системата и има ли нещо което трябва да знам при смяната на термостата?
          _/''''''''''''''''''''''''\_
          //---------------\\
          [( )== //// ==( )]
          |_|'------------'|_| ....Punto

          Коментар


            #6
            Обезвъздуших системата имаше въздух. Предполагам че въздуха е бил точно където е датчика на перката защото като излезе перката веднага се включи и след това спря.Иначе обезвъздуших по следния начин:Изчаках колата да загрее и да отвори и големия кргъг. Включих парнотоНа запален двигател отворих капачката за наливане на охладителна течностСлед това докато двигателя работеше отвих леко пробката за обезвъздушаване.Завих я след като престанаха да излизат мехурчета, а само антифриз.След около 30сек от отвора за наливане на охладителна течност антифриза се надигна и започнаха да излизат мехури. Тогава перката се включи. След това мехурите престанаха да излизат, перката се изключи и сичко изглежда нормално поне за сега. Надявам се и за в бъдеще.Възниква въпроса от къде е влезнал тоя въздух?Иначе не съм сменял и пипал антифриза от 4г някъде. Но миналата година го дръпнах с една спринцовка да го видя и си беше син и чист.
            _/''''''''''''''''''''''''\_
            //---------------\\
            [( )== //// ==( )]
            |_|'------------'|_| ....Punto

            Коментар

            Working...
            X