Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Надуване на охладителната система ,нова ВП или друго ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Надуване на охладителната система ,нова ВП или друго ?

    Здравейте колеги,какво се случва в някокко реда.Снощи пътувах 50км,по пътя всичко по таблото е ОК.Стрелката си е по средата както винаги(на температурата).Термостата е от Рено 5 на 89 гр.Пристигам на място и виждам ,че пред предна дясна гума се образува мокро петно.Вдигам капака и виждам ,че водата излиза от капачката на разширителя.Водата не е гореща ,а хладка.Отворих капачката и колата все едно си пое дъх и водата се върна надолу.Казах си дръпнала е въздух ,утре едно обезвъздушаване и готово.На връщане същата история ,но явно е било по хладно вечерта та само беше надуло целия разширител и съскаше от капачката,която е нова.Ствавам сутринта и решавам да я обезвъздуша паля изчаква 5-6 мин на място да загрее и когато тръбата от термостата загря отворих първо по-ниската пробка за радиатора на парното излезна си само вода без балончета .За няма и 2-3 мин след отварянето на големия кръг водата тръгна да излиза ,да се надува в разширителя .По най-бързия начин отвих и пробката на радиатора горе в дясно,ама в първите 4-5 сек вода не текна,а продължаваше да се надува,дадох малко газ и водата текана ,но на пресекулки.Струяте не стана цяла а на пресекулки ,а през това време започна да си тече през капачката и изгасих.Казах си че като съм долял и е имало много въздух.Долях пак вече с периодично стискане на маркучите и докато се убедя ,че е останало възможно най-малко въздух,но пак същата работа.С отварянето на термостата,радиатора топъл,водата в разширителя си стои студена.Казах си,явно водната помпа е дала фира>Да отбележа-няма прегряване,а само пренадуванеМаслото е чисто и не е смесено с вода,както и антифриза не изчезва.Маркучите не са удървени и твърди специално проверих.Парното снощи и него го пуснах да видя дали наистина има въздух ,но ми се стори приемливо на 1 степен.Много съм озадачен за момента и искам малко жокери от вас момчета,ако някой има идеи или е препатил да удари едно рамо.За момента какво съм направил:-Свалих водната помпа-Ще правя проверка на термостата чрез завиране -ще промия системата с чиста водапоръчал съм нова помпа и утре-вдругиден ще я кача,зависи кога ще я доставят.Тука питах някви майстори и веднага очите им светнага при думата "надуване" на антивриза и искат да ме хвърлят направо на смяна на гарнитура.Макар за мен симтомите да не са такива,поне се надявам.Проблема не е от скоро,затова смених капачката,защото подозирах ,че не държи с-мата хирметизирана,ама все пак водата да се надува и да излиза само заради това.Понякога се чуваше съскане от нея. Ще купя нови скоби и ще сменя тея със съмнителна работа. ще поставя и малко снимки на :http://imageshack.us/scaled/landing/442/02042013936.jpg така изглеждаше снощиhttp://img248.imageshack.us/img248/4452/02042013937.jpg отворих капачката и водата се прибра,имало е възглавница явно,но от къде е дошла?!?http://img541.imageshack.us/img541/769/02042013938.jpg жалките ми опити за обезвъздушаване доведоха до едно малко езеро под колатаhttp://imageshack.us/f/407/02042013940.jpg/ започнах да свалям ремъци и ролки и всичко ..........http://imageshack.us/f/268/02042013941.jpg/ тук ми се видя мазно,но явно е капало отгореhttp://imageshack.us/f/268/020420139...042013943.jpg/ ремъка на хидравликата може би е оригиналенhttp://imageshack.us/f/201/020420139...042013946.jpg/ http://imageshack.us/f/138/02042013945.jpg/ вече съм развил малко болтовеhttp://img577.imageshack.us/img577/4205/02042013946.jpg някой знае ли това нормално ли е.? Имам предвид тая гайка достатъчни ли е навита???http://img43.imageshack.us/img43/8061/02042013947.jpg още веднъж,това което е като шайба тали му е мястото или аз се заблуждавам че е доста навън?!?http://imageshack.us/f/94/02042013951.jpg/ тука заради тоя болт си изкривих ръцете,после не знам как ще го стягамhttp://img35.imageshack.us/img35/9631/02042013952.jpg помпата е долу,но за съжаление нито лопатка е износена ,нито има видимо привъртане в оста или някъде другаде,доколко ми се стори по щампата май е 95-97 набор..http://imageshack.us/f/713/02042013957.jpg/ поглед без помпаhttp://imageshack.us/f/577/02042013955.jpg/ и пробка през която водата излиза като на цикли ,а не като например като пуснеш чешмата и си тече една струя. Така или иначе помпата ще я сменя профилактично,но все от някъде идва тоя проблем,дори и да не съм обезвъздушил както трябва тоя въздух все отнякъде влиза или ако не е въздух остава да са изгорели газове от гарнитуратаа,което не ме успокоява.Дайте съвети пък той си покаже в крайна сметка като монтирам висчко обратно и ако няма никва промяна ще се насоча вече към "майстор" и по-дълбиките части на отънелия ми джоб.Поздрави.
    Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
    Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

    #2
    иди за 5 лв. да ти направят тест за изгорели газове в антифриза.5 лв. и 10 минути и ще знаеш.

    Коментар


      #3
      Да не те плаша ,ама прегледаи това" http://italauto-bg.net/forum/viewtop...=14&t=5711Не казвам че е така,но симптомите са подобни
      Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
      EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
      EX.Fiar Ritmo 105TC

      Коментар


        #4
        viktorsterev написа:
        Да не те плаша ,ама прегледай" товаНе казвам че е така,но симптомите са подобни
        Колега искам да се убедя че всичко друго е наред и по метода на изключване се надявам да намеря проблема.И на мен ми мина първо това през ума,но къде ти,до преди седмица беше много студено времето и с първото затопляне проблем с охладителната система.Само това ме възпира да се яхна на черешата.Днес правих профилактика на всичко останало по с-мата просто да се убедя,че всичко е наред.Та какво правих до сега:-с маркуча във всички дупки и да тече докато стане само бистра вода,само не знам дали радиаторчето на парното се изми щото без ВП и всичко излиза през голямата дупка-след много четене из интернет някой беше казал ,че заради запушен маркуч за самообезвъздушаването се е хвърлил и той в чудо.Проверих този маркуч,малкият който влиза горе в разширителя и минава покрай дросела и влиза до датчиците на термостата.Духнах с уста и оп греда,и моя запушен.Взех компресора и го надух,отпуши се.Сега се насочих да проверя и релето на степените,резистора и синия датчик на радиатора ,дали работят изправно,че май само втора степен се включва.Преди време бях пробвал като включа климатика и двете степени се пуснаха,но с темп. датчици не съм на ясно .За сега до тука съм я докарял,довечере трябва да й събера карантиите и ще видим ква ша е.Ако се позакрепи положението,ще ида и до сервиз да мернат там квото трябва за изгорели газове в с-мата и компресията,може би това ще е показателно,ако има пропуски около някой цилиндър.Ако се стигне до по- сериозен ремон ще се поразходя до Каспела,колегата там работи много добре.И малко снимков материал от днешната ми занимавка:Малкия маркуч,който се беше запушилhttp://img268.imageshack.us/img268/5746/03042013965.jpg джобния комресор в действиеТекна малко водицаИзмих и масления сепаратор м/у друготовзех малко контактен спрей ,игра и малко шкурка http://img715.imageshack.us/img715/9016/03042013971.jpgИ буксата е яко клеясалаhttp://imageshack.us/f/43/03042013973.jpg/ и резистора и тойhttp://img62.imageshack.us/img62/9803/03042013975.jpg няма видими прекъсвания и мисля че си работиМерси на отзовалите се,повече идеи и участници в дискусията няма да навредят.Поздрави
        Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
        Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

        Коментар


          #5
          Събрахме карантиите

          Добра вечер колеги,Та до ся събирах карантиите на кочинката ,направихме 15-20 минутен тест драйв из махлата.След смяната на помпата всичко изглежда нормално,съдя по:-на отвита капачка на разширителя нивото не се покачва и не извира-от пробката на радиатора сега е като фонтан ,а не като вчера все едно някой едвам свършва-няма надуване за сега.оставил съм колаа в гаража да видя утре дали ще има петна под колата от скоби,пробки,оплътнения и тнт.Бащата вика сипи чиста вода хем да промие с-мата още веднъж и утре съм планирал да сипвам 3л антифриз и няква дестилирана,дейонизирана или квато е там вода,само да не е чешмяна.Сиг ще си има два литра в двигателя,че одеве долях само 5 ,а сега гледам в аута дата дават 6,7 за кола с климатик.След няколко дена ще дам крайна оценка дали това всичко си е заслужавало,и какъв е крайния резултат от ремонта или смяната.Може и всичко да е било заради тоя запушен малък маркуч за самообезвъздушаването,просто се надявам да не е гарнитура,но няма и симптоми за такава.Тая новата помпа не знам и тя какво менте е ,за протокола е марка "Долз",ако го чета правилно.80 кинта с доставака от едни известни мошенници .Намаза баща ми с червен силикон оплътнението,че нещо му се стори пунта-мара,дано да кара,че сега ме очакват и други ремонти.Имам едни скърцания при палене,но те са в друга тема. За сега това,повече отзиви след време.Поздрави.Мерси на колегите дали някакво мнение и взели отношение по проблема.
          Прикачени файлове
          Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
          Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

          Коментар


            #6
            трябваше да си купиш една нова капачка за радиатора ,а не да се занимаваш с глупости.хубаво е че си сменил водната помпа ,ама ако не вие и не тече полза няма

            Коментар


              #7
              Това маркуче има навика да прави тази мизерия,но дано след прочистването му да се е оправила.Водната помпа Долц не е толкова лоша,доста сме продали и на приятели съм носил и няма оплаквания,обаче цената Yellow_Flash_Colorz_PDT_23 направо си е пладнешки обир
              Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
              EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
              EX.Fiar Ritmo 105TC

              Коментар


                #8
                решено

                viktorsterev написа:
                Това маркуче има навика да прави тази мизерия,но дано след прочистването му да се е оправила.Водната помпа Долц не е толкова лоша,доста сме продали и на приятели съм носил и няма оплаквания,обаче цената Yellow_Flash_Colorz_PDT_23 направо си е пладнешки обир
                Колега за съжаление не ползвам отстъпки и нямам познати които биха ми и предложили.Затова знаете израза"плащам си като поп".Но сега да споделя за резултата.Врътнах към 200 км и не забелязвам никакви аномалии.За да обобщя в няколко реда последователността на нещата ще започна с това: прочитате Тази Тема.Обяснено е доста подробно къде и кога трябва да сработват степените на охлаждащата перка и при евентуални проблеми как да се отсранят и какви биха могли да бъдат.В моя случай смених водната помпа,антифриза и профилактика на тези неща от споменатата тема по-горе.Също отпушване на един малък маркуч от термостата към казанчето.Капачката на Разш. съд беше сменена,но това беше първото,което направих при появата на тези симптоми преди около 4-5 месеца.Времето си беше студено и просто си надуваш но не излизаше от казанчето до сега(преди седмица всъшност,когато се затопли по-рязко).Та общо взето това,сега се надявам ,когато охл с-ма е наред и климатика да започне да духа по -хладно от тези 16 градуса,които бяха мин година.Сега ми предстои монтаж на ролката и ремъка и него ще го оправям.За протокола въпросът е РЕШЕН за мен,така че може да се добави във водещето заглавиеСнимка:
                Прикачени файлове
                Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                Коментар


                  #9
                  Хайде малко да се отчета след време.

                  viktorsterev написа:
                  Това маркуче има навика да прави тази мизерия,но дано след прочистването му да се е оправила.Водната помпа Долц не е толкова лоша,доста сме продали и на приятели съм носил и няма оплаквания,обаче цената Yellow_Flash_Colorz_PDT_23 направо си е пладнешки обир
                  Здрасти Викторе,малко като изключение от правилото се явявам Аз, но това в крайна сметка не е нищо ново за мен.Просто тоя DOLZ не изкара и 18 000 км в нашата кола, а най-кривото е, че сдаде багажа в чужбина.За 80 км, лагера й се скапа дотолкова, че изхвърли ремъка. Наложи ми се да правя полева тренировка по смяната й на тротоара. Късмет, че не ме остави на магистралата, а километър преди едно градче и там успях да я паркирам пред един магазин и после да се оправям както мога. Вече спомени, но все още си носят неприятно усещане.
                  Прикачени файлове
                  Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                  Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                  Коментар


                    #10
                    и аз съм сложил доста такива и няма проблеми,ама все пак има и доста по-добри помпи

                    Коментар


                      #11
                      :D Само не разбрах що намеси Еврото в случая с майките - DOLZ и те са 2 несъвместими неща...Виктор да каже кой ги внася
                      LANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000
                      LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000-ex
                      LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046-ex
                      Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp
                      Grande Punto 1.2 LPG

                      Коментар


                        #12
                        ivel написа:
                        и аз съм сложил доста такива и няма проблеми,ама все пак има и доста по-добри помпи
                        Но и цените са доста по-различни,към СКФ вече съм малко скептичен,а за Валео не искам и да чувамМитак,Ауто Бул със сигурност
                        Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
                        EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
                        EX.Fiar Ritmo 105TC

                        Коментар


                          #13
                          Сетих се за евентоална причина.Като гледам помпата е външна и при едно пренатягане на ремъка ще умре най-слабото звено,т.е. водната помпа.Фиата го карах с някаква водна помпа от Еврото,дори и кутия нямаше а беше в пликче с цип.70хил. никакви ядове
                          Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
                          EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
                          EX.Fiar Ritmo 105TC

                          Коментар

                          Working...
                          X