Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с първа степен на вентилатор на радиатора

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с първа степен на вентилатор на радиатора

    Здравейте Колеги! Разгледах темите в раздела, но не намерих проблем аналогичен на моя (Наистина гледах. ). Имам Браво 1.6 16v ’98, имам го от 5 години, и до сега не съм имал почти никакви проблеми с него (за ужас на всички "разбирачи", които ми обясняваха обратното). Напоследък, обаче ми прави впечатление, че вдига доста високи температури, дори при хладното време навън. Малко история, сменен термостат преди... извсестно време, работи нормално. В най-големите жеги, през лятото, на климатик съм ставал свидетл на 3 черти над средта. Онзи ден направи 4. Вентилатора се включва и сваля до 3, след което се изключва. Без да съм ДВГ гении, подозирам, че ми е заминала първата степен на вентилатора. С колега направихме елементарен тест с пускане на климатика, на студен двигател - няма никой. Четейки една от темите, забелязах, че има 2 варианта за термо датчик - такъв на термостата, и както вероятно е при мен - на радиатора. При смяната на термостата, установих, че на новия алуминиев блок има отвор (вероятно за датчика), който липса на стария. Направихме му една тапа с о-ринг и решихме проблема. С една дума, схемата за окъсяване на датчика (спомената в една тема, за браво което кипва вода за чай ), за да се провери дали работят и двете степени, същата ли е и за моя вариант, или е различна. Не съм го свалял и не знам същия ли е. Освен това, мога ли да премина през допълнителен трабълшутинг? С тоците съм много скран, иначе като цяло съм доста технически грамотен (и скромен ). За да включва все пак втората степен, вероятно не е датчика, остават релето и самия вентилатор, или управлението му. Не съм на ясно със схемата на свързване, така че това е по-скоро предположение. Предполагам, че и други Колеги са се сблъсквали с проблема, и ще се радвам ако споделят мнение.Благодаря предварително.
    Fiat Bravo '98 1,6 16v - Jovani
    www.dolni.org

    #2
    Re: Горещо Браво

    Редактирай си заглавието, така че да отговаря на правилата на форума, моля!
    lud_vaso написа:
    Без да съм ДВГ гении, подозирам, че ми е заминала първата степен на вентилатора.
    Правилно си се насочил. Резисторът, от който зависи 1 степен, се намира долу вдясно на радиатора. Откачи кабелите и ги допри един до друг. Ако проблемът е в този резистор - ще се завърти по-бавната степен (колата трябва да е загряла до над средата на уреда). Остава да свалиш резистора и да го подмениш с нов, ако е прекъснал реотана, или да подмениш термобушона, ако реотанът е здрав. Кабелите не трябва да стоят постоянно допрени, а само за пробата. След това ги раздели и изолирай, докато подмениш резистора. Не е фатално да караш колата в това състояние, щом ти работи бързата степен, но е препоръчтително да използваш вътрешния вентилатор за допълнително охлаждане. Включи парното на най-топло и вентилатора на 4. Ако ти стане жега - отвори прозореца.

    Коментар


      #3
      Благодаря за отговора, колега. Ще проверя дали резистора работи, и после ще споделя резултата.
      Fiat Bravo '98 1,6 16v - Jovani
      www.dolni.org

      Коментар


        #4
        За втори път: моля, редактирай заглавието. Ако не - ще преместя темата в раздела за теми с неясно заглавие.

        Коментар


          #5
          Преди да провериш резистора, просто подмени и ДВЕТЕ КАБЕЛНИ ОБУВКИ пък може и да се оправи, после проверявай резистора. Съветвам те да си вземеш нов, струва 20-на лв. сменя се за 5 минути.
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар

          Working...
          X