Здравейте Колеги! Разгледах темите в раздела, но не намерих проблем аналогичен на моя (Наистина гледах.
). Имам Браво 1.6 16v ’98, имам го от 5 години, и до сега не съм имал почти никакви проблеми с него (за ужас на всички "разбирачи", които ми обясняваха обратното). Напоследък, обаче ми прави впечатление, че вдига доста високи температури, дори при хладното време навън. Малко история, сменен термостат преди... извсестно време, работи нормално. В най-големите жеги, през лятото, на климатик съм ставал свидетл на 3 черти над средта. Онзи ден направи 4. Вентилатора се включва и сваля до 3, след което се изключва. Без да съм ДВГ гении, подозирам, че ми е заминала първата степен на вентилатора. С колега направихме елементарен тест с пускане на климатика, на студен двигател - няма никой. Четейки една от темите, забелязах, че има 2 варианта за термо датчик - такъв на термостата, и както вероятно е при мен - на радиатора. При смяната на термостата, установих, че на новия алуминиев блок има отвор (вероятно за датчика), който липса на стария. Направихме му една тапа с о-ринг и решихме проблема. С една дума, схемата за окъсяване на датчика (спомената в една тема, за браво което кипва вода за чай
), за да се провери дали работят и двете степени, същата ли е и за моя вариант, или е различна. Не съм го свалял и не знам същия ли е. Освен това, мога ли да премина през допълнителен трабълшутинг? С тоците съм много скран, иначе като цяло съм доста технически грамотен (и скромен
). За да включва все пак втората степен, вероятно не е датчика, остават релето и самия вентилатор, или управлението му. Не съм на ясно със схемата на свързване, така че това е по-скоро предположение. Предполагам, че и други Колеги са се сблъсквали с проблема, и ще се радвам ако споделят мнение.Благодаря предварително.



Коментар