Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с термостат или не?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с термостат или не?

    Колата е от подписа, става дума за това, че температурата по показания на уреда на таблото е почти винаги между средата и следващото деление, приблизително 3-4 мм над средата, двете степени на охлаждането работят и тази температура е и при градско и при извънградско, стрелката не пада и не се повишава повече от първата точка след средното деление, но никога не е на средата !Въпросът ми е следния: Възможно ли е термостата да не отваря до край и ако е така, то опасно ли е за мотора при положение, че така или иначе не стигам до червения сектор. Таблото съм го свалял и съм чистил куплунзите му. Разхода на гориво е нормален, грешки при сканирване с ФЕС няма. Термостата е на 3 години и над 50 000 км. Колата уж загрява нормално.Предварително благодаря !
    Play Golf ,but not drive golf!!!
    Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
    C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

    #2
    като беше нов термостата, показанието на таблото същото ли беше?
    Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
    Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

    Коментар


      #3
      Честно казано не съм съвсем сигурен, но мисля , че стрелката седеше по средата.
      Play Golf ,but not drive golf!!!
      Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
      C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

      Коментар


        #4
        Може да ти е заминал температурният датчик, при пластмасовия колектор е един за компютъра и за таблото. Най-вероятно този който е за таблото не е верен. Закачи ФЕС и виж там каква е температурата на двигателя и кога ти включва вентилатора. При мен включва 1 та степен на 96-97 градуса. Мареа 1,6 99г

        Коментар


          #5
          Ще я закача с Фес, каква трябва да е температурата на мотора, когато стрелката е в средата? Има ли как да разбера, че датчика е заминал или това може да стане само ако направя проба с друг такъв?
          Play Golf ,but not drive golf!!!
          Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
          C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

          Коментар


            #6
            Гледай дали ти загрява маркуча след термостата.Този дето влиза горе в радиатора.При нормално работещ термостат трябва да е студен преди да достигне работна темп.Ако се загрява заедно със загряването на мотора, или приблизително, значи си за нов.
            LANCIA DELTA '98 1.6i, 16V LANCIA Y '97 1.2 Mono
            LANCIA KAPPA SW Pinifarina 2.4 TDS '98г.
            LANCIA LYBRA 1.9 JTD 2000г.
            FIAT BRAVA 1.6 16V 2000г.
            FIAT STILO 1.6 16V 2002г.

            Коментар


              #7
              Би трябвало да е 88С, на толкова отваря напълно термостата, вчера го сменях
              кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
              кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

              Коментар


                #8
                Имам парно, колата загрява добре, по-скоро се съмнявам да не отваря до край, датчика е само един и е на термостата, ако той не отваря до край дали това не е причина за неправилно показване на таблото. Градско или извънградско стрелката е мърда почти НО е над средата!Другия вариант е датчика да не наред.Ето защо питам каква е температурата когато стрелката е по средата?
                Play Golf ,but not drive golf!!!
                Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
                C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

                Коментар


                  #9
                  на средата е 90иначе щом стрелката не мърда, може би термостата работи коректно - просто показанието е грешноостави я да работи на място и я форсирай - кажи кога се пуска перкатаиначе би трябвало да си с комбиниран датчик с 3 изводаможе към компютъра да идва правилно показание, но към таблото грешно (в този случай при диагностика ще разбереш каква е реалната температура)
                  2015 Renault Megane Expression GT
                  2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                  Всичко за FIAT Bravo 2007

                  Коментар


                    #10
                    При тези модели стрелката е на средата от 80 гр. до към 100 и малко нагоре. В този интервал е в средата и не варира. При по старите играе. 88 гр. е температурата на отваряне на термостата, а към 96-97 включва вентилатора т.е. работната температура е в този интервал. Датчика на термостата е с един корпус , но е разделен на два температурни датчика за еку и за табло. Има вероятност този който е за екуто да е наред а този който е за таблото да е заминал. Мисля че не е голям проблем. Провери дали ти включва вентилатора и на каква температура. Другото за което се сещам е лош контакт на кабелите за таблото(маси). Всъщност колегата сев по нагоре го е обяснил сега видях.

                    Коментар


                      #11
                      ако стрелката работи по описания начин (80-100 да не мърда) много не ми се вързват нещатазащото колегата обяснява че все пак се движи малко, т.е. температурата излиза от този диапазонкоето не е нормално за този двигател при работещ термостатаз имах подобен случай на Бравата (96 година и там стрелката няма такава мъртва зона)стрелката обаче стоеше на около 1/4 от скалата без да извършва особени движениядатчика се беше предал
                      2015 Renault Megane Expression GT
                      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                      Всичко за FIAT Bravo 2007

                      Коментар


                        #12
                        Тая стрелка стои ли поне малко в средата точно, или директно се качва над средата и си стои там? Ако проблемът е в термостата, то стрелката ще си застава в средата и ще стои там няколко минути, защото от 80 до 100 не става за една-две минути, освен ако не караш с висока скорост. Поне 5-10 минути ще е там, докато цялата система загрее до 80. В това студено време ако ползваш и парно в купето и температурата пак качва над 100, имаш сериозен проблем. Шамар по таблото променя ли показанието и по някакъв начин? В най-долно положение при контакт къде стои стрелката? Трябва да е на около една дебелина под делението. Най-добре качи снимки да видим къде стои. Според мен стрелката не е на правилното място в оста си. Дай резултати от компютъра.

                        Коментар


                          #13
                          Стрелката седи над средата, като е студена колата си стои долу. Юмруците по таблото помагаха, когато стрелката отиваше преди червения сектор. След това ремонтирах 2-а скорост на вентилатора и от тогава все си седи малко над средата. Свалял съм таблото и чистих куплунзите, от тогава стрелката не играе като преди.Карам почти винаги с 90-100км в час, но дори да я настъпя примерно до 140-150 пак там седи. В града също е така. Поведението на стрелката е така сигурно от едно 6-7000 км.Довечера ще сложа снимки както от ФЕС така и от студена и от загряла кола.
                          Play Golf ,but not drive golf!!!
                          Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
                          C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

                          Коментар


                            #14
                            ogi28b написа:
                            Тая стрелка стои ли поне малко в средата точно, или директно се качва над средата и си стои там? Ако проблемът е в термостата, то стрелката ще си застава в средата и ще стои там няколко минути, защото от 80 до 100 не става за една-две минути, освен ако не караш с висока скорост. Поне 5-10 минути ще е там, докато цялата система загрее до 80. В това студено време ако ползваш и парно в купето и температурата пак качва над 100, имаш сериозен проблем. Шамар по таблото променя ли показанието и по някакъв начин? В най-долно положение при контакт къде стои стрелката? Трябва да е на около една дебелина под делението. Най-добре качи снимки да видим къде стои. Според мен стрелката не е на правилното място в оста си. Дай резултати от компютъра.
                            Пояснявам: 1. Като загрява колата и стрелката се вдига нагоре, има ли момент, в който тя сочи точно средата и се задържа там 2-3-4 минути, след което да продължи нагоре и да застане на новото положение, на което ти стои често, или пък със загряването стрелката се качва плавно нагоре, без изобщо да спира на средата, а я подминава, докато спре на положението над средата, където стои често и там "играе"? 2. Когато подадеш контакт - къде е точната позиция на стрелката - точно върху първата чертичка, точно над нея, или точно под нея, или пък две позиции под нея? (Една позиция = дебелината на стрелката.) Отговор "като е студена стои долу" не върши работа. Да изчакаме снимките.

                            Коментар


                              #15
                              щом преди да оправиш втората степен, стрелката се е качвала още ме води на мисълта че самото показание на таблото е грешнотова обаче не се вързва с информацията че стрелката стои закотвена между 80 и 100 оСзащото втората степен се включва между 95 и 100 оС
                              2015 Renault Megane Expression GT
                              2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                              Всичко за FIAT Bravo 2007

                              Коментар

                              Working...
                              X