Не се включва вентилатора на радиатора колата е марера 1.6 16в 98г 76кв.Окъсявам на буксата за датчика дето влиза в радиатора и перката върти,пускам климатика на студена кола и не тръгва перката.Възможно ли да е от датчика за перката или от темперетурния датчик на термостата.Отскоро светва на таблото спринцовката ,което ме навежда на мисалта че може да е от температурен датчик.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Не се включва вентилатора на радиатора
Collapse
X
-
Не би ли трябвало перката да се управлява от датчика на радиатора ? ако не той за какво е.За да не отварям нова тема какво реле липсва на тази снимка http://alfa.kachi-snimka.info/viewer...357501605q.jpgFiat Marea weekend 1.6 16v 76 kw 98g
Коментар
-
Малко на изуст ще отгововоря, но схемите пир 1,6 мотора с пластмасов и с метален колектор са различни, зависи и това дали имаш климатик/климатроник или не. При мен на празното място релето е 50 А , имам едно 20А, което виждам , че на снимката го има и при теб, имам и едно 30 А (него не го виждам на снимката), както и това което е 50 А (не го виждам също). Моята кола е с климатроник и няма датчик на радиатора. На термостата съм с един датчик.Напиши по-подробно каква е колата и има ли климатик/климатроник. По принцип се търси проблема в следната последователност- датчик,реле реостат и в краен случай ел. мотор.Термостата ти здрав ли е ? До 98 г. термостатите са с 2 датчика, проучи схемата първо и тогава предприемай каквото и да било, за да не даваш пари за нови части, които после е напълно възможно да се окажат ненужни.Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
-
С метален колектор има климатроник http://forum.fiat-bg.org/files/2_180.jpg ,термостата е с 2датчика.Термостата мисля че работи ,загрява отваря и втория кръг но понеже перката не се включва и вдига температрата над полвината на скалата.Тествал съм до датчика на радиатора вадиш буксата даваш на късо между две жици и почва да върти перката.Може ли някой да ми каже, компа ли дава сигнал на перката или датчика на радиатора.Другото което е че при включен климатик не се пуска перката,къде да търся проблема.Fiat Marea weekend 1.6 16v 76 kw 98g
Коментар
-
Липсващото реле захранва помпата за пръскалки на фаровете, когато са инсталирани. В тоя студ не се занимавай с климатика. Перката никога ли не се включва, или ти не я чакаш чак толкова? Стрелката стигала ли е до около 80% от скàлата, без перката да завърти? Проверен ли е реостатът за първа степен? Като окъсяваш датчика, перката как се върти - не кой знае колко бързо, чува се че върти, или пък супер бързо и много шумно, създава впечатление, че се готвиш да излиташ?
Коментар
-
Ново питане от мен.
Ново питане Едно питане и от мен, но противоположно на колегата...Колата е "BRAVA" 1.6, 16v 1997 метален колектор с два датчика на термостата.С повишаване на дневните температури или и аз не знам, почвам все по-често да получавам заявки за "ремонт".Понеже колата я кара основно майка ми и взе постоянно да ми пили на главата, как като паркирала/спре някъде и колата "бучала".Проверих "бученето", което се оказа перката за охлаждане на водния радиатор.Питането ми към вас колеги е:-нормално ли е за 4-5 км, след загасяне на автомобила перката да се включва и да върти 2-3 мин на първа степен?Радиатора е нормално топъл, издухания въздух си е хладен. При спрял автомобил и спиране на перката след 2-3 мин се случва пак да завърта за секунда две. Аз карам колата предимно на дълго и не му обръщах внимание, понеже тогава си достига нормална температура и като цяло го приемах за нормално, като паркираш и изгасиш да доохлади.Ама сега по пет пъти на ден, "иди я виж тая кола пак се разбуча, ще падне акумулатора, що така прегрява, до сега не се е случвало", се пося зрънце на съмнение, че наистина нещо не е както трябва.Та, тая перка кое я командва, кой датчик ? Тоя на термостата или тоя на радиатора? Но по-ме интересува при вас така ли е колеги? Норамално поведение ли е като цяло? Да не търся несъществуващ проблем, а да кажа на карачката да не му обръща внимание, че цяло лято ще е така Общо взето това е въпросът, нормално ли е за пробег 4-5км перката за охлаждане да върти 2-3 мин след загасяне на двигателя?Радиатора, даже не е загрял напълно, термостата си отваря нормално и двата дебели маркуча-към и от него са топли. Стрелката на таблото си е на нормално положение спрямо температурата.Всяко мнение ще е полезно.ПоздравиFiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
Син датчик на радиатора.Явно дефектирал и подва грешни данни
В другата тема има решение на проблема, който и при мен се оказа синия датчик на радиатора. След смяната му, перката се включва само след достигане на заложените температури за съответните степени. Към момента само първа степен, тъй като не съм пускал климатик, а и не е загрявала толкова, че да има нужда от втора степен.Поздрави.Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар