Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Постоянни течове на антифриз

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Постоянни течове на антифриз

    Здравейте колеги и честита Коледа! От известно време насам (20-на дни) бера големи ядове с астрата (Ф Ц16НЗ бензин/газ), свързани с течове на антифриз. Смених водния радиатор - беше пробит и си капеше мъжката. Сега от него не тече, но пробива от три места - маркуча, който изиза от изпарителя и отива в тройника, големия маркуч на радиатора (този в ляво), както и от малкото маркуче, което отива в радиатора от разширителния съд. Течовете на маркучите са от страната на радиатора, само този на изпарителя си е от страната на изпарителя. Извадих маркучите - изглеждат ми ок, не са сцепени. Смених скобите, даже сложих по още една, уж за по-сигурно. Тази сутрин отварям капака да проверя - малкото маркуче, както и това откъм изпарителя пак за мокри и оттам е капел антифриз докато стигна до работа (на пипане е мазно - 100% антифриз). Преди да се засиля да сменям гарнитура на главата, искам да питам две неща: - капачката на разширителния съд има ли клапан и може ли той да е запушен, да стои затворен и оттам да избива налягане по маркучите? Капачката отвътре има две малки дупчици. - може ли от скъсана мембрана на изпарителя пак да се получава високо налягане и това да ми е проблема? Общо взето само тези неща ми идват наум, моля помагайте, че аман вече... Да не говоря, че тия дни ме чакат 500км. път и се чудя да тръгвам ли с колата изобщо... Предварително благодаря на отзовалите се!
    N.Y. State of Mind

    #2
    Ако проблема ти е в изпарителя щте изхвьрли водата все едно е прегряла. Газта ще ти надуе охладителната система с 8-10 бара.

    Коментар


      #3
      Хм, то ако надуе 10 бара няма да остане нищо от тая кола... Остава да паля свещ да е от клапчето на капачката, иначе гарнитурка или не дай си боже - спукана глава...
      N.Y. State of Mind

      Коментар


        #4
        Първо смени капачката на разширителя.
        Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

        Коментар


          #5
          Да си сменял скоро антифриза? Да си наливал тогава концентрат и още повече антифриз концентрат Мотокс?

          Коментар


            #6
            Капачката я смених вчера, ефект - йок. Пак тече. Иначе антифриза го смених с някакъв уж немски, но го смених по българския начин - първо концентрат, после вода. Вчера забелязах две неща обаче - като отворя капачката и извря водата (което е нормално според мен, а и отварях полека), но антифриза имаше някаква странна миризма на неизгоряло гориво, все едно е смесеен. Сякаш на газ намирисва, но не мога да определя. Освен това установих, че ми дърпа въздих от тройника на спирачните маркучета, дето е в двигателния отсек. Може ли оттам да надува? на предната кола (Типо) пак ми дърпаше известно време оттам, но не надуваше.
            N.Y. State of Mind

            Коментар


              #7
              Огледай внимателно, теча на антифриз ще остави видими следи. Ако си на газ провери за теч около тройника на изпарителя и скобите на водните съединения. обикновенно когато се кара на вода и после с антифриз, колата протича.
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                #8
                В крайна сметка се оказа гарнитура (в по-лошия случай спукана глава). След диагностика с някакъв химикал за наличие на изгорели газове - цветът на химикала се промени от лилаво в зелено, т.е. наличие на СО в антифриза. Не меша масло и антифриз, а засега съм закрепил теча на антифриз. Леко надува маркучите обаче. Засега като че ли не го гори антифриза. Едно нещо не разбирам само - колата в момента е в София - как може на три места вече да ми искат 400-500лв. за ремонта (става въпрос за обикновени сервизи, не съм питал в Опел, разбира се)? Астра Ф 1.6 бензин!!!! Проверих при мой човек в Добрич - 200лв. със шлайфа и сите шукарии. Ама как да тръгна на път 500км. със сдала гарнитура на главата....???
                N.Y. State of Mind

                Коментар


                  #9
                  Смени я сам,гарнитурата беше 15-20 лв,шлайфа няма да е повече от 50(ако се наложи).Задължително смени и гарнитурата на капака на клапаните.Когато наливаш антифриза се обезвъздушава от датчика за температура на всмукателния колектор
                  FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                  Коментар


                    #10
                    янко написа:
                    Смени я сам,гарнитурата беше 15-20 лв,шлайфа няма да е повече от 50(ако се наложи).Задължително смени и гарнитурата на капака на клапаните.Когато наливаш антифриза се обезвъздушава от датчика за температура на всмукателния колектор
                    То аз ако можех сам хич нямаше да се кахъря тука... Все нещо ще направя не както трябва и после - айде, в надин.
                    N.Y. State of Mind

                    Коментар


                      #11
                      sachma написа:
                      янко написа:
                      Смени я сам,гарнитурата беше 15-20 лв,шлайфа няма да е повече от 50(ако се наложи).Задължително смени и гарнитурата на капака на клапаните.Когато наливаш антифриза се обезвъздушава от датчика за температура на всмукателния колектор
                      То аз ако можех сам хич нямаше да се кахъря тука... Все нещо ще направя не както трябва и после - айде, в надин.
                      За 200 кинта си струва. Така е в "провинцията", в Сф ми смениха една гума за 14 лв, а в там за 3 Ако имаш инструмент се хващай, не е нищо кой знае какво. На Темпрата навремето я смених за 4 часа пред блока, но не бях я отварял никога...
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #12
                        pakumba написа:
                        sachma написа:
                        янко написа:
                        Смени я сам,гарнитурата беше 15-20 лв,шлайфа няма да е повече от 50(ако се наложи).Задължително смени и гарнитурата на капака на клапаните.Когато наливаш антифриза се обезвъздушава от датчика за температура на всмукателния колектор
                        То аз ако можех сам хич нямаше да се кахъря тука... Все нещо ще направя не както трябва и после - айде, в надин.
                        За 200 кинта си струва. Така е в "провинцията", в Сф ми смениха една гума за 14 лв, а в там за 3 Ако имаш инструмент се хващай, не е нищо кой знае какво. На Темпрата навремето я смених за 4 часа пред блока, но не бях я отварял никога...
                        Нито инструмент имам, нито свободно време, това е проблемът... а и не ми се наливат 500лв. в колата, става вечно моя. Бе накрая ще събера кураж да си тръгна за село и там да я правят, ама още малко ми трябва
                        N.Y. State of Mind

                        Коментар


                          #13
                          Абе ако не стигнеш, все в някое друго село ще я оправят, те и в Ботевград не вземат скъпо, в Севлиево също предполагам, докъдето стингеСега сериозно, ако ще я караш, вземаш 10 литровите туби с вода отзад, тръгваш по хладно, защото на теб проблема ще ти е надуването и прегряването и постоянното изхвърляне на вода. Много по-добре отколкото да цъфне между цилиндрите, че аз едва минах 10 км така, бая зор беше.
                          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                          Fiat Bravo'97 1,6 16v
                          Fiat Tempra'91 1,6 mono

                          Коментар


                            #14
                            pakumba написа:
                            Абе ако не стигнеш, все в някое друго село ще я оправят, те и в Ботевград не вземат скъпо, в Севлиево също предполагам, докъдето стингеСега сериозно, ако ще я караш, вземаш 10 литровите туби с вода отзад, тръгваш по хладно, защото на теб проблема ще ти е надуването и прегряването и постоянното изхвърляне на вода. Много по-добре отколкото да цъфне между цилиндрите, че аз едва минах 10 км така, бая зор беше.
                            И аз така съм го намислил, даже и резервни маркучи мисля да взема (то и по принцип не е лошо човек да има в колата), те са 2-3 вида на астрата и с полуотвита капачка на антифриза... Не че не мога да си позволя 500лв. за ремонт - напротив, просто ме е яд на това столичните майстори да се опитват да ме одерат като видят ТХ и съм на зор и няма да си дам парите там!!!Между другото на Севлиево ще ми е за трети път ако закъсам - предните два пъти с фиата голям зор видях там, "любимо" ми е това Севлиево
                            N.Y. State of Mind

                            Коментар

                            Working...
                            X