Здравейте колеги и честита Коледа! От известно време насам (20-на дни) бера големи ядове с астрата (Ф Ц16НЗ бензин/газ), свързани с течове на антифриз. Смених водния радиатор - беше пробит и си капеше мъжката. Сега от него не тече, но пробива от три места - маркуча, който изиза от изпарителя и отива в тройника, големия маркуч на радиатора (този в ляво), както и от малкото маркуче, което отива в радиатора от разширителния съд. Течовете на маркучите са от страната на радиатора, само този на изпарителя си е от страната на изпарителя. Извадих маркучите - изглеждат ми ок, не са сцепени. Смених скобите, даже сложих по още една, уж за по-сигурно. Тази сутрин отварям капака да проверя - малкото маркуче, както и това откъм изпарителя пак за мокри и оттам е капел антифриз докато стигна до работа (на пипане е мазно - 100% антифриз). Преди да се засиля да сменям гарнитура на главата, искам да питам две неща: - капачката на разширителния съд има ли клапан и може ли той да е запушен, да стои затворен и оттам да избива налягане по маркучите? Капачката отвътре има две малки дупчици. - може ли от скъсана мембрана на изпарителя пак да се получава високо налягане и това да ми е проблема? Общо взето само тези неща ми идват наум, моля помагайте, че аман вече... Да не говоря, че тия дни ме чакат 500км. път и се чудя да тръгвам ли с колата изобщо... Предварително благодаря на отзовалите се!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Постоянни течове на антифриз
Collapse
X
-
Капачката я смених вчера, ефект - йок. Пак тече. Иначе антифриза го смених с някакъв уж немски, но го смених по българския начин - първо концентрат, после вода. Вчера забелязах две неща обаче - като отворя капачката и извря водата (което е нормално според мен, а и отварях полека), но антифриза имаше някаква странна миризма на неизгоряло гориво, все едно е смесеен. Сякаш на газ намирисва, но не мога да определя. Освен това установих, че ми дърпа въздих от тройника на спирачните маркучета, дето е в двигателния отсек. Може ли оттам да надува? на предната кола (Типо) пак ми дърпаше известно време оттам, но не надуваше.N.Y. State of Mind
Коментар
-
Огледай внимателно, теча на антифриз ще остави видими следи. Ако си на газ провери за теч около тройника на изпарителя и скобите на водните съединения. обикновенно когато се кара на вода и после с антифриз, колата протича.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
В крайна сметка се оказа гарнитура (в по-лошия случай спукана глава). След диагностика с някакъв химикал за наличие на изгорели газове - цветът на химикала се промени от лилаво в зелено, т.е. наличие на СО в антифриза. Не меша масло и антифриз, а засега съм закрепил теча на антифриз. Леко надува маркучите обаче. Засега като че ли не го гори антифриза. Едно нещо не разбирам само - колата в момента е в София - как може на три места вече да ми искат 400-500лв. за ремонта (става въпрос за обикновени сервизи, не съм питал в Опел, разбира се)? Астра Ф 1.6 бензин!!!! Проверих при мой човек в Добрич - 200лв. със шлайфа и сите шукарии. Ама как да тръгна на път 500км. със сдала гарнитура на главата....???N.Y. State of Mind
Коментар
-
янко написа:Смени я сам,гарнитурата беше 15-20 лв,шлайфа няма да е повече от 50(ако се наложи).Задължително смени и гарнитурата на капака на клапаните.Когато наливаш антифриза се обезвъздушава от датчика за температура на всмукателния колекторN.Y. State of Mind
Коментар
-
sachma написа:янко написа:Смени я сам,гарнитурата беше 15-20 лв,шлайфа няма да е повече от 50(ако се наложи).Задължително смени и гарнитурата на капака на клапаните.Когато наливаш антифриза се обезвъздушава от датчика за температура на всмукателния колекторLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
pakumba написа:sachma написа:янко написа:Смени я сам,гарнитурата беше 15-20 лв,шлайфа няма да е повече от 50(ако се наложи).Задължително смени и гарнитурата на капака на клапаните.Когато наливаш антифриза се обезвъздушава от датчика за температура на всмукателния колекторN.Y. State of Mind
Коментар
-
Абе ако не стигнеш, все в някое друго село ще я оправят, те и в Ботевград не вземат скъпо, в Севлиево също предполагам, докъдето стингеСега сериозно, ако ще я караш, вземаш 10 литровите туби с вода отзад, тръгваш по хладно, защото на теб проблема ще ти е надуването и прегряването и постоянното изхвърляне на вода. Много по-добре отколкото да цъфне между цилиндрите, че аз едва минах 10 км така, бая зор беше.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
pakumba написа:Абе ако не стигнеш, все в някое друго село ще я оправят, те и в Ботевград не вземат скъпо, в Севлиево също предполагам, докъдето стингеСега сериозно, ако ще я караш, вземаш 10 литровите туби с вода отзад, тръгваш по хладно, защото на теб проблема ще ти е надуването и прегряването и постоянното изхвърляне на вода. Много по-добре отколкото да цъфне между цилиндрите, че аз едва минах 10 км така, бая зор беше.N.Y. State of Mind
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар