Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

присаждане на термостат от рено ???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    viktorsterev написа:
    а при самото вкарване може ли да го прецакам по някакъв начин
    Нещо не се получи очаквания резултат.На 60гр.горния маркуч ,в които е термостатавече е топъл,долния е студен,обаче в движение темперетурата пада под 80гр.при положение че на вън е 8-10гр,а в момента в които спра на светофар от 80 веднага отива на 90гр и обратното в момента в които тръгна пак пада на 80.Някои може ли да каже за какво служи съчмата която е в малката дупката?
    Прикачени файлове
    Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
    EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
    EX.Fiar Ritmo 105TC

    Коментар


      #47
      Съчмата е вид компенсатор на налягането. За да не ти гръмнат маркучите.

      Коментар


        #48
        Добре,разсъждавам логически.Компенсатор добре,но по посока на водата задържа,а в обратна посока изпуска.В такъв случаи за какво е малкото маркуче ,което излиза от радиатора и отива в разширителя пак е един вид компенсатор.
        Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
        EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
        EX.Fiar Ritmo 105TC

        Коментар


          #49
          Тънкия маркуч помага за правилното обезвъздушаване на цялата система. Ако е запушено има опасност от прегряване на мотора.На моята кола в момента този маркуч не е поставен от инженерната мисъл/по незнайни от мен причини/ и сега се боря вече от няколко седмици да изкарам въздуха от системата. При фолксвагените има такъв и работи отлично - никога не съм обезвъздушавал там ситемата!

          Коментар


            #50
            За това говоря.Ако е запушено при съчмата какво ще стане?
            Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
            EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
            EX.Fiar Ritmo 105TC

            Коментар


              #51
              Термостатите, които съм виждал до сега, винаги са имали някакъв такъв отвор - било със съчма или нещо друго. Не е добра идея да го запушваш!

              Коментар


                #52
                А този толкова обсъждан от Рено-Няма
                Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
                EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
                EX.Fiar Ritmo 105TC

                Коментар


                  #53
                  viktorsterev написа:
                  А този толкова обсъждан от Рено-Няма
                  В грешка си я погледни на него има едно малко каналче

                  Коментар


                    #54
                    Явно има значение къде стои самия термостат. При фолксваген стои непосредствено до водната помпа и е в блока. На фиат е горе на главата - като при някой опелски мотор от 136.к.с. например. Не познавам в детайли охладителната система на рено и къде стои термостата, но охлаждащата система е сметната с такъв термостат без компенсатор, и би трябвало да работи! При теб също сигурно - като чета темата колко положителни и доволни хора са го монтирали така! При теб има компенсатор на налягането и той е този тънкия маркуч.

                    Коментар


                      #55
                      Hristo Dimov написа:
                      ...На моята кола в момента този маркуч не е поставен от инженерната мисъл/по незнайни от мен причини/ и сега се боря вече от няколко седмици да изкарам въздуха от системата. При фолксвагените има такъв и работи отлично - никога не съм обезвъздушавал там ситемата!
                      Не се бори колега, инженерната мисъл всичко си е измислила. Много пъти съм описвал във форума как се пълни системата при Фиат, даже не се налага да доливам понякога на следващият ден, всичко е пълно от първият път.
                      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                      Коментар


                        #56
                        Здравейте,карам с термостат от Рено 5 Мареата си JTD вече 4-та година и нямам никакви забележки.На скоро се сдобих и с Брава1,9Д ’96г. Някой може ли да ми каже дали същия номер може да се направи и тук?Някой правил ли го е? Размера на маркуча ме притеснява само.
                        Fiat Punto '95 TD, Fiat Marea '00 JTD, Fiat Stilo '05 JTD, Fiat Brava '96 D, Fiat Doblo '08 MJTD, Fiat Doblo '08 metan, Fiat Multipla '05 metan

                        Коментар


                          #57
                          Да повдигна малко темата Сложих си термостат Behr за Рено 5.Двигателя е 1.6 16в 2000.Термостата е Behr на 86 градуса.Принципно търсех с по-ниска температура, но в събота следобяда само това намерих в селските магазинчета Монтиран в тръбата, първоначално отваря на 92-93 градуса, понеже е по-далече от оригиналния, който отваря на 87.След първоначалното отваряне, темппературата на течноста пада до около 75 градуса.Следващото отваряне го прави на ~91, по-следващото ~90 и така няколко пъти, докато не дойде на 86-85 постоянна температура в движение при скорост 90-100 км/ч.След като са ми ясни тези данни, сега бих взел термостат на 82-84 градуса, така че първоначално да отваря при по-ниска температура, но не мисля, че това е голям проблем.Градусите ги гледах през AlfaOBD, понеже нямам термометър на таблото.Вчера му врътнах 70-80 км и за сега всичко е наред.Термостатчето влезе с мъка в маркуча. Изнамерих една тръба, която е малко по-тясна от термостата и ляга на външния му ръб.Та, вкарах единия край на термостата в тръбата, като вече бях подпъхнал другия в маркуча, както е на снимката, и после бой тръбата в бордюра, притискайки термостата към тръбата. Така с няколко удара успях да го набутам с 10 см. навътре в маркуча.
                          Прикачени файлове
                          "Без сърца, сме просто машини"
                          Toyota Prius 1.5 Hybrid
                          EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                          Коментар


                            #58
                            Така като го гледам още трябва да влезне колега - иначе не ляга плътно маркуча, остава разстояние и при стягане на скобата може пак да пуска като се нагрее, но при 1.6 може да е по-различно и да е ок. Моя миналата година като го набивах ползвах много малко грес и купа с гореща вода където първо размекнах маркуча и нямаше нужда от тръби мръби, влезе си доста лесно, след това промивка ако има останала гресчица да се измие. Но сега като се замисля както се е заварил за тоя маркуч, ако се прецака посмъртно няма се занимавам го вадя, направо ще си взема 2-3 маркучета и само ще им шляпам термостати от 10-на лева кат се прецакат :D
                            Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
                            Citroen Berlingo 1.4/8v (04)

                            Коментар


                              #59
                              Да ви подсетя,че стария термос трябва да е запецнал в отворено положение,най добре е да се изтърбуши.На Дедрата явно вършеше някаква работа стария и след като сложих на Реното след 20км се пръсна мъркуча,добре че беше близо до вкъщи.Иначе си върши работа изпробвано от мен на три ЖТД-та.

                              Коментар


                                #60
                                Снимката е междинна Термостата трябва да влезе целия + 1 см навътре в тръбата, иначе както си казал, подпира в оригиналния.Да, няма вадене, но има и друг вариант, който подлежи и на смяна.Това на снимката е термостат за Рено 19. Цената е горе-долу като на другите.В горната му част има 2 равни повърхности, на които може да се сложат скоби. Може да се направят леки каналчета с пила, така че да не се хлъзгат скобите.1. Откачва се маркуча от оригиналния термостат, вкарва се в най-горната дебела част и се стяга здраво с хубава скоба.2. След това намираме едно парче поне 7 cm маркучле от друга кола, задължително вътре да е с оплетка, че да държи на налягането.- То трябва да е по-тънко от оригиналния маркуч и да влиза добре в тънката част на термостата.- Стяга се много здраво с хубава скоба.- С малко усилие се пъха в оригиналния термостат, понеже маркуча е по-тесен, но не е нищо особено, стига маркуча да не е прекалено тънък.- Стяга се със скоба за оригиналния термостат.Плюсовете са:+ по всяко време можеш да махнеш/смениш термостата само с една ответка.+ запазваш цялостта на оригиналния маркуч към радиатора. Съвсем леко се прегъва към радиатора, понеже става по-дълъг, но мястото е достатъчно и не пречи на циркулацията.Този метод може да се ползва, ако вече имаме набит термостат от първия вид в тръбата.Режем маркуча с една ножка по ръба, вадим стария термостат и по описанието по-горе слагаме от другия вид.Така го бях направил на Бравата ми преди няколко години и сигурно още кара.Така мислех да го направя и сега, но не успях да открия такъв термостат, че се сетих по никое време в Събота.Първия път му сложих 10 см маркуч без оплетка вътре и след някакви километри се скъса в движение, така че не слагайте такъв
                                Прикачени файлове
                                "Без сърца, сме просто машини"
                                Toyota Prius 1.5 Hybrid
                                EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                                Коментар

                                Working...
                                X