Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Климатикът на Браво не охлажда достатъчно

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Климатикът на Браво не охлажда достатъчно

    Здравейте! Имам следната забележка и въпрос :Скоро напълних климатичната система с фреон. Това стана напълно автоматизирано от една машина в сервиза, в който отидох. Според монтьора машината пълния с фреон и също така сменя маслото на компресора и това едновременно. Малко ме съмняваше тази машино, но си замълчах. След като го напълни започнах да карам и ми направи впечатление, че въздухът от климатика не е достатъчно студен и трудно охлажда особено в жегите. Мерих температурата - 11-14 градуса (не особено точно измерване с мултицета ми). Измих си радиоатора, но ефект нямаше. Попитах майсторчето - той вдига рамене. А иситната е че миналото лято климатика работеше перфектно и много силно. Имате ли някакви идеи как да оправя този проблем и да почне да духа наистина на студено, защото сега се потиш в колата при работещ климатик, а разхода се вдига
    Fiat Bravo 1.2 1999

    #2
    Като ми го пълниха преди 2 години майстора го закачи на машината,извади колкото беше останало,наля каквото масло трябваше-80-90гр- вакумира допълни с фреон като плащаш само разликата между това което е било вътре и долятото. И си заработи както трябва .Това само да долее не ми се връзва нещо :D Иди при него да си довърши работата.Цялата операция е около час може би
    Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

    Коментар


      #3
      Може би фреонът, който слагат е разреден с друг газ и затова не охлажда добре. Макар че не би трябвало да се правят такива врътки.
      Fiat Bravo 1.2 1999

      Коментар


        #4
        След пълнене задължително се мери температурата на най-близката до изпарителя духалка, и то с точен уред, а не с мултицет, освен ако не е висок клас. Измерването се прави когато температурата на околния въздух е между 20 и 28 гр. Тия дни е по-горещо и измерванията не са точни, освен ако не е сутрин. По време на измерване двигателят трябва да се върти с около 1500 оборота в продължение на минута преди самото измерване. Това са инструкциите от сервизното ръководство на Браво. Ако майсторът ти не ги знае или не ги е изпълнил, сменяй го.

        Коментар


          #5
          Утре ще премеря с добър мултимер на централните въздухопроводи при подходящи условия когато колата е седяла на сянка вечерта пък да видим
          Fiat Bravo 1.2 1999

          Коментар


            #6
            Забравих да напиша, че при подобни условия, току-що напълнен климатик, които работи видимо изправно, показва между 7 и 8 градуса. За моя иде реч. По-точно - показваше 7.2 - 7.5 градуса. В книгата май пишеше, че трябва да показва между 7 и 9.

            Коментар


              #7
              Sagittarius, ако машината е една висока и зелена и на нея пише "футура" тя си прави всичко сама, пуска си тестовете, пуска си вакума, пълни с масло и фреон, е не е едновременно ама просто я закачаш и тя си прави всичко сама.да питам нещо, някога случайно да си сменял дехидрататора на тоя кола?
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                #8
                Дехидраторът не е сменян. Но май ще бъде добра идея да го сменя, защото системата ми няколко пъти е била разхерметизирвана и може да е попаднала доста влага. Къде точно се намира филтъра - дехидратор и възможна ли е смяната му, без да се ходи в сервиз ?А иначе марката на машината не я помня но беше наистина голям апарат, който автоматично работеше.
                Fiat Bravo 1.2 1999

                Коментар


                  #9
                  ще ти се наложи ходене в сервиз, дехидрататора се намира под десния фар и е една алуминева траба, в общи линии ще го видиш на него е монтиран пресостата, както и тънката тръба, и ще се наложи точенена фреона. цената на нов дехидрататор е около 30лв.
                  Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                  (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                  Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                  Коментар


                    #10
                    Да не си ходил до "Арена" запад ? Аз бях там и не съм доволен от манипулацията. Първо се помъчи да ме излъже с количеството което имаше в колата преди манипулацията, след това ми наговори една камара глупости и накрая ефекта беше минимален, а според него всичко било ОК. Работеше с някаква лъскава италианска машина пак автоматична. Взема по принцип 30 лв. за труд и по 9 лв. на 100 гр. за разликата при зареждане. На мен ми цитира 80 лв. и аз го запитах, ако е имало само 150 гр. дали е щяло да духа студено. Почна да ми обяснява нещо и аз му казах, че знам че тази кола събира 650 гр. и се коригира уж че е сбъркал нещо....
                    Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
                    Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
                    Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

                    Коментар


                      #11
                      Най добре слез при Велизар намира се точно срещу ЕКО на хладилния завод
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар


                        #12
                        Колега S_BANKOV, явно имаш добри впечатления от този сервиз, можеш ли да кажеш допълнителни координати - адрес и/или телефон. Ако не бъркам хладилният завод е в Хаджи Димитър.
                        Fiat Bravo 1.2 1999

                        Коментар


                          #13
                          Според мен 11градуса е добра температура. Кога за последно си сменя филтера на купето?
                          Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
                          Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5

                          Коментар


                            #14
                            Sagittarius написа:
                            Колега S_BANKOV, явно имаш добри впечатления от този сервиз, можеш ли да кажеш допълнителни координати - адрес и/или телефон. Ако не бъркам хладилният завод е в Хаджи Димитър.
                            Да сервиза е малък но пък момчетата знаят какво правят, ето ти малко инфо http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43198
                            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                            Коментар


                              #15
                              Xaus написа:
                              Според мен 11градуса е добра температура. Кога за последно си сменя филтера на купето?
                              По-важно е според сервизните указания и това как е проектиран да работи климатикът. Ако е проектиран да изкарва най-малко 6 градуса и най-много 8, то 11 не е никак, никак добра температура.

                              Коментар

                              Working...
                              X