към автора на темата-иди в сервиз да и измерят налягането,защото като нищо си духнал гарнитура,но диагнозата трябва да е потвърдена на 100пр и ключаря не вярваше,ама като смени гарнитурата и се оправи,тогава повярва
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Загрява на баир.
Collapse
X
-
подобен проблем имах с едно поло но там на място кипваше като чайниче а в движжение пак държеше по висока температура смених датчика и термостат проблема остана смених водна помпа - всичко заспаШофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
Коментар
-
Дами и господа, младежи и девойки, другарки и другари,ПАК СМЕ В ДЖАЗА!! Демек пак сме на пътя!Ще направя малко обобщение на ситуацията.Както знаете, колата започна да вдига температура, особено с включен климатик. Причината се оказа комплексна:1. Презаредена климатична система - 1 кг фреон при зададени 600 гр. От това налягането се вдига бързо в системата и фреона в радиатора отпред завираше. Плюс това филтър-дехидратора беше задръстен, което още повече "помагаше" да се достига бързо високо налягане. Докато е била изправна охладителната система, същата е успявала да компенсира нередностите с климатика. След редуциране на количеството фреон и смяна дехидратора, климатика влезе в норми. 2. Термостат. Този тюфлек (BEHR) не стига че отвряше по-късно, ами в един момент е започнал да отваря на 50%. При зададен ход 9,5 мм отваряше 5 мм, а на всичкото отгоре и не затваряше малкия кръг. Новият е VERNET. Датчика на термостата (аз съм два датчика в едно тяло, завито на термостата) го смених заедно с термостата. Профилактично.3. Воден радиатор. Старият ми оригинален радиатор преди време протече и аз реших да се направя на мАж и си купих нов. Само че новият имаше 22 хоризонтални тръбички, а оригиналния - 29, новият беше почти два пъти по-тънък от оригиналния и два пъти по-лек. Правете си изводите колко коефициента на топлоотдаване е бил по-малък от този на оригиналния. Трябвало е да обърна внимание на това, когато го купувах, ама на - явно съм спал. Вчера сложих оригинален радиатор, закупен от колегата @germany и всичко заспа.Направих два теста до паметника в Шумен. Пътят е около 5 км изкачване. Първия път с включен климатик. Скорост 30-50 км/ч. Предавка - най-вече 3-та (завоите са доста остри).Температура - 27 градуса. Стрелката на температурата НЕ мръдна от нормалната. Вярно колата беше празна, но преди да сменя радиатора и термостата, горе бях вече преди червения сектор. Втория път бях с изключен климатик. Скорост - около 50-60 (с намаляне на 30 при някои завои) - дори и първа степен не се включи. Баси кефаааа! Бях забравил какво е удоволствието да се шофира, без едното око да ти е вързано за таблото с уредите. Не че от сега нататък няма да поглеждам доста по-често към най-дясната стрелка. Страх лозе ще пази, какво да се прави.Тези дни ми предстоят две пътувания от по 100 км и едно около 500 км и тогава ще знам на 100% дали всичко е ОК. На този етап обаче, както казах най-горе,ПАК СМЕ В ДЖАЗА!Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
u_bo
-
sok1 написа:а на всичкото отгоре и не затваряше малкия кръг
Коментар
-
ogi28b написа:sok1 написа:а на всичкото отгоре и не затваряше малкия кръгОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
янко написа:Защо да остава без парно?То не се влияе от кръговете,аз съм само на голям и парното не се променя
Коментар
-
Не знам как е при другите ДВГ-та, но за 1,6 ситуацията е следната. Някой хора си мислят, че парното е на малкия кръг. Напълно ПОГРЕШНО. Дали е отворил или затворил термостата, за парното няма значение - през него ВИНАГИ циркулира охладителна течност, защото в термостата си има отделен отвор за маркуча на парното. Набързо скалъпих една схемичка по-долу. Отбелязал съм вход/изходите с произволни номера:1-вход от двигателя, 2 - изход към водния радиатор, 3 - вход от водния радиатор. 4 - изход към водната помпа, 5 - изход към парното и 6 - изход към разширителното казанче през дросела. При студен двигател (затворемн термостат) работи малкия кръг: водна помпа - ДВГ - влиза през 1 в термостата - през отвора по пътя на червения пунктир излиза през 4 на термостата - водна помпа. Това е. Когато загрее ДВГ, термостата отваря и освобождава изход 2 на термостата, а със задната си част (зелената шайба) затваря отвора, водещ към изход 4 (с червения пунктир). Започва да работи големия кръг: водна помпа - ДВГ - влиза през 1 на термостата - излиза през 2 - воден радиатор - влиза през 3 на термостата - излиза през 4 на термостата - водна помпа. И в двата случая имаме парно, защото изход 5 си има СОБСТВЕН технологичен отвор, който не се затваря по никое време. Кръгът на парното, ако въобще може да се нарече кръг, е следния: водна помпа - ДВГ - влиза през 1 на термостата - излиза през 5 на термостата - радиаторче - водна помпа. Италианските инженери не са чак такива дебили.Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:ogi28b написа:sok1 написа:а на всичкото отгоре и не затваряше малкия кръг
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар