Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Загрява на баир.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    към автора на темата-иди в сервиз да и измерят налягането,защото като нищо си духнал гарнитура,но диагнозата трябва да е потвърдена на 100пр и ключаря не вярваше,ама като смени гарнитурата и се оправи,тогава повярва

    Коментар


      #62
      подобен проблем имах с едно поло но там на място кипваше като чайниче а в движжение пак държеше по висока температура смених датчика и термостат проблема остана смених водна помпа - всичко заспа
      Шофирай разумно, на пътя не си сам.
      Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
      Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
      Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

      Коментар


        #63
        Дами и господа, младежи и девойки, другарки и другари,ПАК СМЕ В ДЖАЗА!! Демек пак сме на пътя!Ще направя малко обобщение на ситуацията.Както знаете, колата започна да вдига температура, особено с включен климатик. Причината се оказа комплексна:1. Презаредена климатична система - 1 кг фреон при зададени 600 гр. От това налягането се вдига бързо в системата и фреона в радиатора отпред завираше. Плюс това филтър-дехидратора беше задръстен, което още повече "помагаше" да се достига бързо високо налягане. Докато е била изправна охладителната система, същата е успявала да компенсира нередностите с климатика. След редуциране на количеството фреон и смяна дехидратора, климатика влезе в норми. 2. Термостат. Този тюфлек (BEHR) не стига че отвряше по-късно, ами в един момент е започнал да отваря на 50%. При зададен ход 9,5 мм отваряше 5 мм, а на всичкото отгоре и не затваряше малкия кръг. Новият е VERNET. Датчика на термостата (аз съм два датчика в едно тяло, завито на термостата) го смених заедно с термостата. Профилактично.3. Воден радиатор. Старият ми оригинален радиатор преди време протече и аз реших да се направя на мАж и си купих нов. Само че новият имаше 22 хоризонтални тръбички, а оригиналния - 29, новият беше почти два пъти по-тънък от оригиналния и два пъти по-лек. Правете си изводите колко коефициента на топлоотдаване е бил по-малък от този на оригиналния. Трябвало е да обърна внимание на това, когато го купувах, ама на - явно съм спал. Вчера сложих оригинален радиатор, закупен от колегата @germany и всичко заспа.Направих два теста до паметника в Шумен. Пътят е около 5 км изкачване. Първия път с включен климатик. Скорост 30-50 км/ч. Предавка - най-вече 3-та (завоите са доста остри).Температура - 27 градуса. Стрелката на температурата НЕ мръдна от нормалната. Вярно колата беше празна, но преди да сменя радиатора и термостата, горе бях вече преди червения сектор. Втория път бях с изключен климатик. Скорост - около 50-60 (с намаляне на 30 при някои завои) - дори и първа степен не се включи. Баси кефаааа! Бях забравил какво е удоволствието да се шофира, без едното око да ти е вързано за таблото с уредите. Не че от сега нататък няма да поглеждам доста по-често към най-дясната стрелка. Страх лозе ще пази, какво да се прави.Тези дни ми предстоят две пътувания от по 100 км и едно около 500 км и тогава ще знам на 100% дали всичко е ОК. На този етап обаче, както казах най-горе,ПАК СМЕ В ДЖАЗА!
        Stop giving directions, just say "Follow me."
        Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
        Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

        Коментар


          #64
          Каква марка бе новия радиатор?

          Коментар


            #65
            u_bo написа:
            Каква марка бе новия радиатор?
            Не знам. Не помня. Някакво азиатско производство май беше.
            Stop giving directions, just say "Follow me."
            Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
            Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

            Коментар


              #66
              sok1 написа:
              а на всичкото отгоре и не затваряше малкия кръг
              И кво - зимата колата загрява поради някакъв проблем, например изгорял ти е бушона на перката, и освен, че оставаш без парно - се затваря и допълнителното охлаждане през малкия радиатор?! Това е конструктивно-дебилно. Ако наистина е така, както пишеш, то това граничи с малоумие от страна на инженерите.

              Коментар


                #67
                ogi28b написа:
                sok1 написа:
                а на всичкото отгоре и не затваряше малкия кръг
                И кво - зимата колата загрява поради някакъв проблем, например изгорял ти е бушона на перката, и освен, че оставаш без парно - се затваря и допълнителното охлаждане през малкия радиатор?! Това е конструктивно-дебилно. Ако наистина е така, както пишеш, то това граничи с малоумие от страна на инженерите.
                Оги, тук нещо се обърка Малкият кръг се затваря напълно, логато се отвори напълно големия - демек термостата трябва да отвори напълно. Това няма нищо общо с парното и бушона.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #68
                  Защо да остава без парно?То не се влияе от кръговете,аз съм само на голям и парното не се променя
                  FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                  Коментар


                    #69
                    кола

                    На менкато ми завираше на дугата кола и нямах парно а и не можех да запаля веднага ако съм е изгасил да видя какво става
                    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                    Коментар


                      #70
                      янко написа:
                      Защо да остава без парно?То не се влияе от кръговете,аз съм само на голям и парното не се променя
                      ---Ред.: Ей, колега, къде ти е на теб сега малкия кръг, като си само на голям? Извадил си го от колата да не тежи, прибрал си го в гаража ли? ---И кво викате сега, парното си е парно, малкия кръг си е малък кръг, той се затваря и се отваря големия? И парното в кой кръг е? В трети? Имаше една реклама: "... и отново, раз, два, три, четири, и отново....и отново, и в тая връзка - айде отново да се учим какво е малък и какво - голям кръг. Да затвориш малкия кръг означава да няма циркулация там, да има физическа преграда и да не тече вода през малкия радиатор. То даже и имената са идентични - малък кръг - през малкия радиатор, голям кръг - през големия. Толкова е просто.

                      Коментар


                        #71
                        Парното си е трети независим кръг.На моята сложих термостат от опел с един кръг(голям),като затапих малкия и като малък остава само парното
                        FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                        Коментар


                          #72
                          Не бе, сериозно ли го написа?!? Еми добре, парното си е трети кръг. Казахте!Емо, хвърляй си дипломата, приятелю, и тая снимка я разкарай от сървъра, грешна била. Въвели са нов кръг.

                          Коментар


                            #73
                            Големия кръг върти водата през големия радиатор,малкия през дебелата тръба от термостата до водната помпа ,парното през водна помпа байпас на термостата и естествено малък радиатор.
                            FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                            Коментар


                              #74
                              Не знам как е при другите ДВГ-та, но за 1,6 ситуацията е следната. Някой хора си мислят, че парното е на малкия кръг. Напълно ПОГРЕШНО. Дали е отворил или затворил термостата, за парното няма значение - през него ВИНАГИ циркулира охладителна течност, защото в термостата си има отделен отвор за маркуча на парното. Набързо скалъпих една схемичка по-долу. Отбелязал съм вход/изходите с произволни номера:1-вход от двигателя, 2 - изход към водния радиатор, 3 - вход от водния радиатор. 4 - изход към водната помпа, 5 - изход към парното и 6 - изход към разширителното казанче през дросела. При студен двигател (затворемн термостат) работи малкия кръг: водна помпа - ДВГ - влиза през 1 в термостата - през отвора по пътя на червения пунктир излиза през 4 на термостата - водна помпа. Това е. Когато загрее ДВГ, термостата отваря и освобождава изход 2 на термостата, а със задната си част (зелената шайба) затваря отвора, водещ към изход 4 (с червения пунктир). Започва да работи големия кръг: водна помпа - ДВГ - влиза през 1 на термостата - излиза през 2 - воден радиатор - влиза през 3 на термостата - излиза през 4 на термостата - водна помпа. И в двата случая имаме парно, защото изход 5 си има СОБСТВЕН технологичен отвор, който не се затваря по никое време. Кръгът на парното, ако въобще може да се нарече кръг, е следния: водна помпа - ДВГ - влиза през 1 на термостата - излиза през 5 на термостата - радиаторче - водна помпа. Италианските инженери не са чак такива дебили.
                              Прикачени файлове
                              Stop giving directions, just say "Follow me."
                              Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                              Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                              Коментар


                                #75
                                Dido_Lyubenov написа:
                                ogi28b написа:
                                sok1 написа:
                                а на всичкото отгоре и не затваряше малкия кръг
                                И кво - зимата колата загрява поради някакъв проблем, например изгорял ти е бушона на перката, и освен, че оставаш без парно - се затваря и допълнителното охлаждане през малкия радиатор?! Това е конструктивно-дебилно. Ако наистина е така, както пишеш, то това граничи с малоумие от страна на инженерите.
                                Оги, тук нещо се обърка Малкият кръг се затваря напълно, логато се отвори напълно големия - демек термостата трябва да отвори напълно. Това няма нищо общо с парното и бушона.
                                както е написал по-долу колегата когато температурата мине определени градуси в зависимост от термостата тогава се отваря и големият кръг т.е охладителната течност минава през радиатора,но малкият кръг си остава отворен малкият кръг е двигател парно а големият двигател парно и радиатор

                                Коментар

                                Working...
                                X