Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Загрява на баир.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Вие си вярвате, че перката има значение при каране с 80-100-120?Ако си сложил някакъв смотан радиатор, то са така. Оригиналните са алуминиеви с едни хубави ламели, а новите боклуци са от някаква ламаринка и ламелите им са точно от много тънка ламарина, ефекта е- при натоварване не успяват да охлаждат достатъчно и колата грее. Така съм на Бравото и аз, така бях и на Либрата, докато не махнах новия си радиатор и не сложих стар и оригинален.
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #47
      Вчера свалих термостата и направих едно измерване на параметритеДатчик температура. Мерих само стойностите, подавани към ЕКУ-то.градуси ______ зададени стоности ______ измерени стойности ___30_______________1,679 кОм_____________1,64 кОм___40_______________1,150 кОм_____________1,10 кОм___50_________________807 Ом_______________880 Ом___60_________________576 Ом_______________563 Ом___70_________________418 Ом_______________400 Ом___80_________________309 Ом_______________295 Ом___90_________________231 Ом_______________233 Ом___100________________176 Ом_______________184 Ом (при 98,5 градуса, водата завря)Отчитайки, че има някаква грешка при измерванията, смятам, че датчика е добре.Термостат:зададено_______________________________измеренозапочва да отваря:_______________________започва да отваря:81-85 градуса____________________________89 градусамах отворен при 99-103 гр__________________измерено до 98,5 градусаход - 9,5 мм______________________________измерен ход 5 ммСлед измерване на термостата, взех соломоновско решение и го изкормих. Правилно, грешно, решението беше взето. А и по този начин щях да ликвидирам или да потвърдя евентуална причина.Днес направих пътуване Шумен - София. Като включа климатика, температурата се качва. Интересното е без климатик. През целия път стрелката не падна и милиметър под средната бяла резка. Айде може би падна половин мм и то при спускане, без газ, при скорост около 120. Очаквах с изкормен термостат температурата на ДВГ да падне доста. Уви, не. Напротив, по магистралата при изкачване температурата се качваше и дори се включваше 1-ва степен. Четейки поста на Пакумба (над моя), започвам да си мисля, дали не е от новия ми радиатор. Смених го миналата година, есента. Оригиналния беше протекъл. И сега с новия неоригинален радиатор лъснаха всички проблеми - препълнен климатик, може би запушен дехидратор, неотварящ напълно термостат. Ами ако е от водната помпа? Сменяна е преди 40 к км, Метели. Има ли начин да се диагностицира водна помпа? Или да сменя и нея, барабар с радиатора. Много мразя да сменям докато улуча проблема.На мое място какво бихте направили.
      Прикачени файлове
      Stop giving directions, just say "Follow me."
      Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
      Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

      Коментар


        #48
        Аз на моята днес свалих водната помпа, защото се чудех откъде беше дошъл проблема с постоянно високата температура и на турбинката се бяха счупили половината лопатки и липсваха, абе що не правят вече метални турбинки, дейба?
        Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

        Коментар


          #49
          sok1 написа:
          Вчера свалих термостата и направих едно измерване на параметритеДатчик температура. Мерих само стойностите, подавани към ЕКУ-то.градуси ______ зададени стоности ______ измерени стойности ___30_______________1,679 кОм_____________1,64 кОм___40_______________1,150 кОм_____________1,10 кОм___50_________________807 Ом_______________880 Ом___60_________________576 Ом_______________563 Ом___70_________________418 Ом_______________400 Ом___80_________________309 Ом_______________295 Ом___90_________________231 Ом_______________233 Ом___100________________176 Ом_______________184 Ом (при 98,5 градуса, водата завря)Отчитайки, че има някаква грешка при измерванията, смятам, че датчика е добре.Термостат:зададено_______________________________измеренозапочва да отваря:_______________________започва да отваря:81-85 градуса____________________________89 градусамах отворен при 99-103 гр__________________измерено до 98,5 градусаход - 9,5 мм______________________________измерен ход 5 ммСлед измерване на термостата, взех соломоновско решение и го изкормих. Правилно, грешно, решението беше взето. А и по този начин щях да ликвидирам или да потвърдя евентуална причина.Днес направих пътуване Шумен - София. Като включа климатика, температурата се качва. Интересното е без климатик. През целия път стрелката не падна и милиметър под средната бяла резка. Айде може би падна половин мм и то при спускане, без газ, при скорост около 120. Очаквах с изкормен термостат температурата на ДВГ да падне доста. Уви, не. Напротив, по магистралата при изкачване температурата се качваше и дори се включваше 1-ва степен. Четейки поста на Пакумба (над моя), започвам да си мисля, дали не е от новия ми радиатор. Смених го миналата година, есента. Оригиналния беше протекъл. И сега с новия неоригинален радиатор лъснаха всички проблеми - препълнен климатик, може би запушен дехидратор, неотварящ напълно термостат. Ами ако е от водната помпа? Сменяна е преди 40 к км, Метели. Има ли начин да се диагностицира водна помпа? Или да сменя и нея, барабар с радиатора. Много мразя да сменям докато улуча проблема.На мое място какво бихте направили.
          Водната помпа обикновено се забелязва на празен ход, оборотите са най-ниски и лъсват проблемите.
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #50
            Иво, почвам да си мисля че проблема може би е в пресостата ти, ако не включва втора степен на перката е възможно да става този ефект, перката се управлява от две вериги, едната е термодатчиците а втората е през пресостата който на база налягането отчетено от него я включва.
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #51
              S_BANKOV написа:
              Иво, почвам да си мисля че проблема може би е в пресостата ти, ако не включва втора степен на перката е възможно да става този ефект, перката се управлява от две вериги, едната е термодатчиците а втората е през пресостата който на база налягането отчетено от него я включва.
              Работи. 1 степен включва на 15 бара, 2 степен - на 20. Видях го като бях в климасервиза. А и в момента колата загрява без климатик.
              Stop giving directions, just say "Follow me."
              Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
              Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

              Коментар


                #52
                Значи прредишното ми предположение може да излезе верно. Сменил си и казанчето нали, провери за теч през капачката или някъде другаде и дали не засмуква въздух, като провери и тънкия маркуч да не е запушен.
                Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                Коментар


                  #53
                  S_BANKOV написа:
                  Значи прредишното ми предположение може да излезе верно. Сменил си и казанчето нали, провери за теч през капачката или някъде другаде и дали не засмуква въздух, като провери и тънкия маркуч да не е запушен.
                  Казанчето вече е оригинално от 1 седмица. Течове от капачки или др. места НЯМА. За кой тънък маркуч говориш? На термостата или на казанчето?
                  Stop giving directions, just say "Follow me."
                  Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                  Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                  Коментар


                    #54
                    Казанчето.
                    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                    Коментар


                      #55
                      S_BANKOV написа:
                      Казанчето.
                      Не е запушен. Трябва да съм ненормален да тръгна да карам колата, ако от там не връща антифриз.
                      Stop giving directions, just say "Follow me."
                      Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                      Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                      Коментар


                        #56
                        като си изкормил термостата запушили малкия кръг, щото водата /и токът/ търсят наи-малкото съпротивление.
                        Аз знам, че нищо не знам, но има хора и това не знаят.
                        Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

                        Коментар


                          #57
                          marea-ta написа:
                          като си изкормил термостата запушили малкия кръг, щото водата /и токът/ търсят наи-малкото съпротивление.
                          Това не се сетих да направя. Но и не мисля, че е от толкова голямо значение.
                          Stop giving directions, just say "Follow me."
                          Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                          Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                          Коментар


                            #58
                            Може и малкия кръг да дава отражение,пробвай да прещипеш с нещо маркуча за парното.Аз вече второ лято карам с опелски термостат на 92гр и стрелката си стои на 90 а с климатик даже малко пада
                            FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                            Коментар


                              #59
                              загрява колата

                              Аз днес си оправих колата с нова гарнитура нямаше начин друто не помогна .
                              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                              Коментар


                                #60
                                Re: загрява колата

                                kluchar написа:
                                Аз днес си оправих колата с нова гарнитура нямаше начин друто не помогна .
                                Пази Боже!...
                                Stop giving directions, just say "Follow me."
                                Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                                Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                                Коментар

                                Working...
                                X