Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Загрява на баир.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    кола

    Капачката на радятора играе важна роля ако не е наред и тя прави налягане или не прави което пак е вредноПри мен на едната кола надуваше маркучите и сега на двигателя сменям гарнитура и други работи около неяКато карам с 40/50 кмколата рабти без проблем ако е повече вдига градуси
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #32
      Промих два пъти системата с изворна вода. Оцет не посмях да сложа. Източих стария антифриз, налях вода, обезвъздуших, изчаках два пъти да включи перката и източих. Изчаках две цигари време и повторих процедурата. После налях червен антифриз и обезвъздуших.Днес направих тест (преди да прочета горния пост) от Шумен до София. Теста мина на два етапа, заради климатичните условия.1. От Шумен до Севлиево.- външна температура - 30-31 градуса;- скорост - 80-120;- пътници - само аз;- багаж - не;- климатик - включен.Двигателят ЗАГРЯВА. Започна ли изкачване, започва да се качва и температурата. Стига до последната бяла и стои там. На една отбивка спрях, включих лаптопа и си показа 111 градуса, после паднаха бързо. Запалих, на 97 градуса 1-ва степен включи и температурата падна до 93. Забелязах капка антифриз в ъгъла на разширителното казанче, явно имам пукнатина (ще се прави/купи). По равно, ако не напъвам колата, всичко е нормално. Напъна ли я - t скача. При спускане нямам проблем. Когато изключа климатика, температурата се държи малко по-нормално. Вдига се до средата м/у "нормалната" и последната бяла. Не забелязах* да се включва 2 степен. И това само при напъване при изкачване.2. От Севлиево до София. Времето се заоблачи, заваля дъжд- външна температура - 26 след Севлиево, 17-18 на места, преди Сф - около 20 градуса. Общо взето около 22-23;- скорост - 80-120 (по магистралата 140-160);- пътници - само аз;- багаж - не;- климатик - изключен.Двигателят НЕЗАГРЯВА. На баира на Ябланица и изкачването преди последния тунел се включи 1 степен и температурата веднага се нормализира.Утре не, но в други ден мисля да сваля термостата и да го пробвам в тенджера дали отваря до края.* сложил съм си три светодиода, 1 -> за подаване на + от ЕКУ към релето за 1 степен, 2 -> за подаване на + от ЕКУ към релето за 2 степен и 3 -> за наличие на минус от двете релета (за 1 или 2 степен) на буксата на вентилатора.
      Stop giving directions, just say "Follow me."
      Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
      Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

      Коментар


        #33
        Тая кола нали е с двоен датчик на термостата, а не е с един на радиатора и един на главата? Хората реват за първа степен, а на тебе не ти работи втора. :D Провери дали втората степен ти работи, наистина. Вържи на късо съответните изводи (30 и 87) на леглото на релето, перката трябва да завърти на макс. Компютърът подава минус към бобината на релето, а не плюс. Плюсът идва през контактния ключ. Я за всеки случай я нарисувай тая схема, че нещо не съм много сигурен дали разбирам написаното.Ред.: Абе я направо ела да я оправим електрото и от там нататък знаеш, че или някъде имаш запушване, или нещо друго, но поне електрото е наред. Утре вечер след 18:00, записвам те.

        Коментар


          #34
          Вече не помня какво точно свързвах. Да, схемата казва точно каквото и ти казваш и вероятно си прав. Но си спомням, че имаше някаква разлика със схемата и правих свързването, както аз писах по-горе. Както и да е. Важното е, че когато сработят релетата за 1-ва или 2-ра степен ми светва съответния диод. Ако релетата комутират минус и веригата до буксата на електромотора е изправна, ми светва и третия светодиод. Сега виждам обаче, че ако има проблем по веригата от релето за 2-ра степен (123А) до точката N.D. няма как да разбера, защото на буксата на електромотора ще има минус от първото реле (122). Утре съм на работа, но вдруги ден с МЕС-а ще пробвам дали работи 2-рата степен.
          Прикачени файлове
          Stop giving directions, just say "Follow me."
          Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
          Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

          Коментар


            #35
            Аз така се ядосвах с бравото преди да му сложа датчик за перката за топлите страни - включва и двете степени с 5 градуса по-рано и сега не минава половин деление над средното на уреда независимо от изкачването и т.нTемпературите на новия са 87-82 / 92-87 , оригиналния е 92-87 / 97-92 .
            Фиат Крома 1.9 16v+
            Фиат Браво 1.6 16v
            Фиат Мареа 1.6 16v

            Коментар


              #36
              И аз си смених датчика с по ниските температури, но при тд100 си е нормално да работи на малко по ниски градуси 80 например. Термостата е 75 градуса на отваряне. Перки при високи скорости не трябва да се включват. При единия тест си с климатик и той оказва влияние за по голямото загряване, най вероятно е термостат или радиатор запушен
              Fiat Bravo TD100

              Коментар


                #37
                Кола

                Ако оставиш да работи перката на 2 вдига ли градуси на баир
                КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                Коментар


                  #38
                  Първо ще проверя дали работи втората степен.
                  Stop giving directions, just say "Follow me."
                  Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                  Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                  Коментар


                    #39
                    Ако свържеш минусите на двата диода към силовата верига на релетата, а не към бобините, третият диод ти става излишен, а първите ще вършат неговата работа.

                    Коментар


                      #40
                      Харесва ми моя начин. Така контролирам дали ЕКУ-то подава сигнал към релетата, а чрез 3 светодиод - дали сработват релетата.
                      Stop giving directions, just say "Follow me."
                      Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                      Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                      Коментар


                        #41
                        АКО НЕ СИ СВАЛЯЛ РАДИАТОРА - СВАЛИ ГО И ГО ИЗМИЙ, А НА КЛИМАТИКА ПРОДУХАЙ ДОБРЕ
                        Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                        Коментар


                          #42
                          alvanovo написа:
                          АКО НЕ СИ СВАЛЯЛ РАДИАТОРА - СВАЛИ ГО И ГО ИЗМИЙ, А НА КЛИМАТИКА ПРОДУХАЙ ДОБРЕ
                          sok1 написа:
                          ... Радиаторът е нов (на година) ...
                          Stop giving directions, just say "Follow me."
                          Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                          Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                          Коментар


                            #43
                            Мтакааа...Да се надяваме, че проблемът е разрешен. Днес пробвах с ФЕС-а 1-ва и 2-ра степен на вентилатора на охлаждащия радиатор - работят перфектно. Докато умувах какво да правя, не ми излизаше от акъла защо колата загрява само при включен климатик. И взех че пипнах тръбите и радиатора на климатика - бяха врели. Веднага отидох на "автоклиматикаджия". И какво се оказа? В системата имаше точно 1 кг фреон (видях показанията с очите си) при зададени 600+/-25 грама по описание в менюъла. Майсторът каза, че при това количество налягането ставало прекалено голямо и фреона завирал и посмъртно радиаторът нямало как да го охлади. А климатичния радиатор е пред водния и въздушната струя се стопляла докато стигне до водния радиатор. Намали количеството на 600 грама и в неделя ще направя проба до Шумен как се държи температурата. Засега това.
                            Stop giving directions, just say "Follow me."
                            Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                            Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                            Коментар


                              #44
                              Направих три пътувания: София - Шумен, Шумен - Варна - Балчик и обратно до Шумен. Ситуацията се подобри, но колата при натоварване продължава да вдига температура над нормалната. На климатик нещата са по-зле. Но "климатикаджията" (казвам го без лоши чувства, просто не се сещам за нещо по-кратко) ми каза, че при това продължително каране на високо налягане, най-вероятно дехидраторът ми е заминал/задръстен, а може и радиатора. Лошото е, че и без климатик колата започна да вдига температура над нормалната., Вярно че днес в Шн беше 30+ гарадуса и колата беше фул, ама досега като че ли не е било така, да го еВа...Утре ще свалям термостата и го хвърлям в тенджера заедно с един термометър и на газовия котлон. Дано да е той, че иначе не ми се мисли...ПП: Тъй като утре ще свалям термостата, реших да седна и малко да се подкова теоретично. И какво прочитам? 1-ва степен включва от 90-94 градуса и изключва при 85-89 градуса. 2-ра степен включва при 95-99 градуса и изключва при 90-94 градуса. Спомних си, че по-горе бях писал за една проверка с лаптопа по време на път:
                              sok1 написа:
                              ... Запалих, на 97 градуса 1-ва степен включи и температурата падна до 93. ...
                              ,което отговаря точно на втора степен. Шах и мат! Датчика да си е заминал? Явно и него ще меря с ом-метъра. Първо датчика. После термостата. Взех да се уморявам нещо...
                              Stop giving directions, just say "Follow me."
                              Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                              Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                              Коментар


                                #45
                                Нищо от възраста е , свали датчика и го огледай за пробив.
                                Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                                (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                                Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                                Коментар

                                Working...
                                X