Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Загрява на баир.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Колега, прочети внимателно какво съм му написал да направи и какво е правил той. След това пробвай да се изкъпеш с дрехите на течаща вода и също - без дрехи с душ-гел и гъба за търкане. Кажи дали е имало разлика. Кажи ни също кое в миенето на радиатор може да е нож с 2 остриета? Накрая - съветите ми са от опит, откакто съм мил радиатора по споменатия начин, минаха >3 години. Нямам каквито и да е проблеми с охладителната или климатичната система. С Мелио съм мил кондензатора на климатика, интеркуулера, водния радиатор ... всичко е здраво.
    Tihomir78 написа:
    А иначе ако ти е чист антифриза едва ли има смисъл да сваляш радиатора за промивки и т.н.
    Говорим за външно миене, където натрупаната мръсотия има силна изолационна функция и пречи на охлаждането. Като радиатор на процесор на компютър.

    Коментар


      #17
      ogi28b написа:
      .....Говорим за външно миене, където натрупаната мръсотия има силна изолационна функция и пречи на охлаждането. Като радиатор на процесор на компютър.
      тук съм съгласен - ако някой от вас има приятел камионджия - може да го пита какви профилактики се правят там.

      Коментар


        #18
        Утре свалям радиатора и го слагам в пералнята.
        Stop giving directions, just say "Follow me."
        Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
        Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

        Коментар


          #19
          До колегата Ogi28b: Не съм казал че има нещо грешно в това което си написал. Напротив всичко е правилно. Само не ми допада особено монтаж демонтаж, но ако е доста зле положението е оправдано. Иначе останах с впечатление че препоръчваш колегата да прави вътрешна промивка също с препарат и понеже колите ни не са първа младост, може да му отвори някоя дупка и да търси нов радиатор. А иначе колегата каза че го е минавал с пароструйка, но нямало особен ефект. Пък и все пак не караме колите си по толкова прашни пътища.
          Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
          ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

          Коментар


            #20
            Лесен е демонтажът и монтажът. Моя радиатор го мих и вътрешно и външно, дал съм линк към темата, в която качих снимките. Няма му нищо. Ако е здрав - смело напред с препаратите. Да знаеш - и в офиса поддържаме хигиена, но нямаш представа за 12 месеца какъв боклук се натрупва в компютрите - не се вижда дори какъв цвят е дъното. Сигурно и в други офиси е така, ама в нашия е нещо неописуемо. А чистим всеки месец

            Коментар


              #21
              Tihomir78 написа:
              ...А иначе колегата каза че го е минавал с пароструйка, но нямало особен ефект.
              Да, минах го с пароструйка, но при сглобено положение. А в такова може да се пръсне само около 1/3 от радиатора, защото пред него е радиаторът на климатика. М/у тях пък има разстояние около 10 мм. Въобще каузата може да се каже, че е предварително загубена.
              Stop giving directions, just say "Follow me."
              Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
              Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

              Коментар


                #22
                sok1 написа:
                Tihomir78 написа:
                ...А иначе колегата каза че го е минавал с пароструйка, но нямало особен ефект.
                Да, минах го с пароструйка, но при сглобено положение. А в такова може да се пръсне само около 1/3 от радиатора, защото пред него е радиаторът на климатика. М/у тях пък има разстояние около 10 мм. Въобще каузата може да се каже, че е предварително загубена.
                Проблемът е вътре в самия радиатор, а не отвън, според мен.

                Коментар


                  #23
                  Airfan написа:
                  sok1 написа:
                  Tihomir78 написа:
                  ...А иначе колегата каза че го е минавал с пароструйка, но нямало особен ефект.
                  Да, минах го с пароструйка, но при сглобено положение. А в такова може да се пръсне само около 1/3 от радиатора, защото пред него е радиаторът на климатика. М/у тях пък има разстояние около 10 мм. Въобще каузата може да се каже, че е предварително загубена.
                  Проблемът е вътре в самия радиатор, а не отвън, според мен.
                  Аз не съм убеден. Колата винаги се е карала с антифриз, от както я имам (2007) и в началото нямаше такъв проблем. Но няма никакво значение вън ли или вътре е проблемът. Ще се реши кардинално.
                  Stop giving directions, just say "Follow me."
                  Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                  Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                  Коментар


                    #24
                    sok1 написа:
                    Airfan написа:
                    sok1 написа:
                    Tihomir78 написа:
                    ...А иначе колегата каза че го е минавал с пароструйка, но нямало особен ефект.
                    Да, минах го с пароструйка, но при сглобено положение. А в такова може да се пръсне само около 1/3 от радиатора, защото пред него е радиаторът на климатика. М/у тях пък има разстояние около 10 мм. Въобще каузата може да се каже, че е предварително загубена.
                    Проблемът е вътре в самия радиатор, а не отвън, според мен.
                    Аз не съм убеден. Колата винаги се е карала с антифриз, от както я имам (2007) и в началото нямаше такъв проблем. Но няма никакво значение вън ли или вътре е проблемът. Ще се реши кардинално.
                    А с какъв антифриз караш и в какво концентрация?

                    Коментар


                      #25
                      Така..., радиатора беше свален и измит комплексно. Отвътре не излезе почти нищо, но отвън падна доста чернилка. Преди радиатора беше с черен цвят, а сега се вижда сивия цвят на алуминия. Големия тест ще бъде в други ден по пътя за Шумен. Купих си един тестер за антифриз от К***ленд за 2.99 лв и той показа около -37 градуса, което ми се видя множко за лятото. След разреждане вече показва около -13 градуса. Та така. Като се върна от "странско" ще пиша за резултата.Иначе карам с антифриз Лукойл.
                      Stop giving directions, just say "Follow me."
                      Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                      Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                      Коментар


                        #26
                        sok1 написа:
                        Tihomir78 написа:
                        ...А иначе колегата каза че го е минавал с пароструйка, но нямало особен ефект.
                        Да, минах го с пароструйка, но при сглобено положение. А в такова може да се пръсне само около 1/3 от радиатора, защото пред него е радиаторът на климатика. М/у тях пък има разстояние около 10 мм. Въобще каузата може да се каже, че е предварително загубена.
                        Е не е загубена каузата. Най много мръсотия се събира в долната част, а дори и да пръскаш през радиаторчето за климатика врялата вода прави чудеса, особено пък ако си ползвал и препарат преди това. Иначе с демонтаж е най-добре, но рискуваш да скъсаш я скоба, я маркуч, я някое кабелче. Лично избягвам демонтажа освен ако не е крайно наложително. Ще стискаме палци теста да е успешен, макар температурите навън доста да спаднаха, но при всички случаи ще има положителен ефект. Само защо доста си разредил антифриза, зимата пак концентрат ще трябва да слагаш.
                        Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
                        ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

                        Коментар


                          #27
                          Ако държиш да вярваш на разни тестери от 3 лв, по-добре да ти дам един руски? По-сигурно е да си направиш проби с различна концентрация и да ги сложиш във фризера, заедно с 2 различни термометъра и да се ръководиш от този, който ще ти отчете по-висока температура, стига разликата да не е голяма. Напиши си Кауфланд като хората, кви са тея звездички, то никой не разбра откъде е.

                          Коментар


                            #28
                            Бях обещал да пиша за резултати от следващото извънградско пътуване, но се въздържам, защото външната температура беше с около 10-12 градуса по-ниска и всякакви изводи ще са далеч от истината.Все пак колата се държи доста по-добре.
                            Stop giving directions, just say "Follow me."
                            Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                            Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                            Коментар


                              #29
                              Да си вдигна темата.Последния месец забелязвам отново появяване на проблема, казвам последния месец, защото може би напоследък ми се наложи да направя по-дълги преходи.Та. Багаж - фраш, 4 човек пътници, включен климатик, външна температура 28 градуса, скорост около 120, вентилаторът на радиатора е на втора степен. Появи ли се и леко нанагорнище (давам малко "тяга" за да компенсирам), започва да вдига температура. Качва се до последната бяла резка и не мърда от там. Изляза ли на по-равно или на надолнище (отнемам малко от газта) температурата пада до нормалната (при спускане) или милиметър над нея (на равно). В началото помислих, че термостатът може да не отваря напълно. В градски условия обаче температурата е нормална (в средата). Радиаторът е нов (на година), водната помпа е сменена с ангренажа преди 35 к км. Тези дни мисля да направя следното:1. Да промия системата със слаб разтвор на оцет.2. Да сваля термостата и да го тествам в една тенджера как отваря3. тук идват вашите съвети и предложения.
                              Stop giving directions, just say "Follow me."
                              Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                              Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                              Коментар


                                #30
                                Тествай така -напъни я на баир - но така че да качи пак температурата.Спираш веднага, може и да не гасиш, пипаш маркучите - ДАЛИ са надути?В най-добрия случай - капачка на казанче,най-лошоя - сещингс

                                Коментар

                                Working...
                                X