Колата е Мареа Уикенд 1,6 99г. Когато колата е понатъпкана с багаж, с 4 пътника и включен климатроник, външна температура около 35+ градуса, на по-стръмен баир (примерно преди да се кача на магистралата на Ябланица в посока София или преди последния тунел в същата посока) колата вдига температура до включване на 2-рата степен на вентилатора и задържа малко преди последната бяла черта на показателя за температура. Ако изключа кимата, температрурата започва да пада и се връща в нормалните градуси. При по-нормална външна температура до 25 градуса загряването го няма.Нормално ли е това, имайки предвид слабия двигател за това купе, натовареността на колата откъм килограми и горещото време?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Загрява на баир.
Collapse
X
-
Нормално ми се вижда. Карам Опел Астра - служебен, 1.4 i без климатик загрява на баир до окло 95 *, а на равно си държи около 80*. Мареата ми е ТД100, също повишава температурата в жегите на баир и с включен климаик, a принципно си държи ниска температура - около 75*.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
-
Re: Загрява на баир.
sok1 написа:Колата е Мареа Уикенд 1,6 99г. Когато колата е понатъпкана с багаж, с 4 пътника и включен климатроник, външна температура около 35+ градуса, на по-стръмен баир (примерно преди да се кача на магистралата на Ябланица в посока София или преди последния тунел в същата посока) колата вдига температура до включване на 2-рата степен на вентилатора и задържа малко преди последната бяла черта на показателя за температура. Ако изключа кимата, температрурата започва да пада и се връща в нормалните градуси. При по-нормална външна температура до 25 градуса загряването го няма.Нормално ли е това, имайки предвид слабия двигател за това купе, натовареността на колата откъм килограми и горещото време?
Коментар
-
За тези баирчета ,при пълна кола и предполагам поддържаш и прилична скорост мисля че е нормално при 35+. Проблем е ако продължи да загрява. Но една профилактика с пароструйка на радиатора би била добра. Ако не помогне поне няма да навреди. ПС: И по-отдалече с парата че иначе може да намачкаш ламелите.Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS
Коментар
-
u_bo
Re: Загрява на баир.
sok1 написа:Колата е Мареа Уикенд 1,6 99г. Когато колата е понатъпкана с багаж, с 4 пътника и включен климатроник, външна температура около 35+ градуса, на по-стръмен баир (примерно преди да се кача на магистралата на Ябланица в посока София или преди последния тунел в същата посока) колата вдига температура до включване на 2-рата степен на вентилатора и задържа малко преди последната бяла черта на показателя за температура. Ако изключа кимата, температрурата започва да пада и се връща в нормалните градуси. При по-нормална външна температура до 25 градуса загряването го няма.Нормално ли е това, имайки предвид слабия двигател за това купе, натовареността на колата откъм килограми и горещото време?
Коментар
-
Re: Загрява на баир.
Tihomir78 написа:... предполагам поддържаш и прилична скорост ...u_bo написа:...на климатик трябва да ти работи на 2-ра степен - още от самото включване на климатикаStop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
u_bo
Re: Загрява на баир.
sok1 написа:Tihomir78 написа:... предполагам поддържаш и прилична скорост ...u_bo написа:...на климатик трябва да ти работи на 2-ра степен - още от самото включване на климатика
Коментар
-
Твърдиш, че с натискането на копчето за включване на компресора се задейства веднага бързата степен на вентилатора на водния радиатор и работи така постоянно? Ако да, тогава защо изобщо е въведена бавната степен в охладителната система? Моделите без климатик нямат бавна степен.Моят съвет към автора е да свали внимателно водния радиатор, ако не е свалян в последните 3-4 години, да изчисти внимателно всички боклуци между двата радиатора, да ги изплакне хубаво, да ги напръска с препарат Мелио обилно, после обилно изплакване, така поне 2 пъти, може и повече. Да се провери концентрацията на антифриза и ако е нужно да се разреди. Ефектът е значителен, както за климатика, така и за охлаждането на двигателя.
Коментар
-
u_bo
хубаво де, леко съм бил неточен, ето:п.с. не съм чел за 1.6 , това е за 1747 , но логиката на управление трябва да е същата, затова твърдението ми остава - при описаните условия от автора на темата - би трябвало да работи 2-ра степен.Прикачени файлове
Коментар
-
Re: Загрява на баир.
Не е същата логиката на управление. Разликата се състои в това, че колата на автора е с 4-степенен датчик за налягане (пресостат както му викат), а тази от профила ти, например, е с 3-степенен такъв. 3-степенния превключва на 2, на 17 и на 27 бара, примерно, а 4-степенния превключва на 2, на 14-15, на 19-21 и на 27 бара горе-долу. Допълнителната степен (на около 15 бара) служи за управление на допълнителната скорост на вентилатора. По този начин се запазва ефективността на системата в нормални граници, но значително намаляват натоварването на двигателя и шумът от вентилатора.Не е нормално в която и да е кола вентилаторите да заработват веднага с пускането на климатика. Преди това трябва да бъде достигнато определено налягане, по-горе вече цитирах стойности, тогава датчикът за налягане връща сигнал към компютъра на климатика, а той подава сигнал към главния компютър, който на свой ред включва съответната степен. Така работи колата-обект на темата. В тази връзка твърдениетоu_bo написа:пуснеш ли климатик - тръгва 2-ра степен веднага. Ако не е така при теб - търси проблема там.
Коментар
-
Леко се отклонихме от темата, но се почувствах длъжен да споделя, че при движение с висока скорост е напълно реална ситуация въпреки пуснатия климатик перките да не се включват, тъй като охлаждането на климатичния радиатор е достатъчно само от напора на въздуха, т.е. при включен климатик не е валидно правилото, че по презумция вентилаторът/ите работят на някаква скорост.
Коментар
-
ogi28b написа:...Моят съвет към автора е да свали внимателно водния радиатор, ако не е свалян в последните 3-4 години, да изчисти внимателно всички боклуци между двата радиатора, да ги изплакне хубаво, да ги напръска с препарат Мелио обилно, после обилно изплакване, така поне 2 пъти, може и повече. Да се провери концентрацията на антифриза и ако е нужно да се разреди. Ефектът е значителен, както за климатика, така и за охлаждането на двигателя.Airfan написа:Леко се отклонихме от темата, но се почувствах длъжен да споделя, че при движение с висока скорост е напълно реална ситуация въпреки пуснатия климатик перките да не се включват, тъй като охлаждането на климатичния радиатор е достатъчно само от напора на въздуха, т.е. при включен климатик не е валидно правилото, че по презумция вентилаторът/ите работят на някаква скорост.Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
Обърни внимание на тази тема: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...0#467240Виж какво е писал alvanovo, последния пост на първа страница в темата и първия ми на втора страница. Спомням си, че тогава и той се оплакваше от подобно загряване.
Коментар
-
sok1 написа:Airfan написа:Леко се отклонихме от темата, но се почувствах длъжен да споделя, че при движение с висока скорост е напълно реална ситуация въпреки пуснатия климатик перките да не се включват, тъй като охлаждането на климатичния радиатор е достатъчно само от напора на въздуха, т.е. при включен климатик не е валидно правилото, че по презумция вентилаторът/ите работят на някаква скорост.
Коментар
-
sok1 написа:ogi28b написа:...Моят съвет към автора е да свали внимателно водния радиатор, ако не е свалян в последните 3-4 години, да изчисти внимателно всички боклуци между двата радиатора, да ги изплакне хубаво, да ги напръска с препарат Мелио обилно, после обилно изплакване, така поне 2 пъти, може и повече. Да се провери концентрацията на антифриза и ако е нужно да се разреди. Ефектът е значителен, както за климатика, така и за охлаждането на двигателя.Airfan написа:Леко се отклонихме от темата, но се почувствах длъжен да споделя, че при движение с висока скорост е напълно реална ситуация въпреки пуснатия климатик перките да не се включват, тъй като охлаждането на климатичния радиатор е достатъчно само от напора на въздуха, т.е. при включен климатик не е валидно правилото, че по презумция вентилаторът/ите работят на някаква скорост.Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар