Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Загрява на баир.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Загрява на баир.

    Колата е Мареа Уикенд 1,6 99г. Когато колата е понатъпкана с багаж, с 4 пътника и включен климатроник, външна температура около 35+ градуса, на по-стръмен баир (примерно преди да се кача на магистралата на Ябланица в посока София или преди последния тунел в същата посока) колата вдига температура до включване на 2-рата степен на вентилатора и задържа малко преди последната бяла черта на показателя за температура. Ако изключа кимата, температрурата започва да пада и се връща в нормалните градуси. При по-нормална външна температура до 25 градуса загряването го няма.Нормално ли е това, имайки предвид слабия двигател за това купе, натовареността на колата откъм килограми и горещото време?
    Stop giving directions, just say "Follow me."
    Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
    Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

    #2
    Нормално ми се вижда. Карам Опел Астра - служебен, 1.4 i без климатик загрява на баир до окло 95 *, а на равно си държи около 80*. Мареата ми е ТД100, също повишава температурата в жегите на баир и с включен климаик, a принципно си държи ниска температура - около 75*.
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #3
      Re: Загрява на баир.

      sok1 написа:
      Колата е Мареа Уикенд 1,6 99г. Когато колата е понатъпкана с багаж, с 4 пътника и включен климатроник, външна температура около 35+ градуса, на по-стръмен баир (примерно преди да се кача на магистралата на Ябланица в посока София или преди последния тунел в същата посока) колата вдига температура до включване на 2-рата степен на вентилатора и задържа малко преди последната бяла черта на показателя за температура. Ако изключа кимата, температрурата започва да пада и се връща в нормалните градуси. При по-нормална външна температура до 25 градуса загряването го няма.Нормално ли е това, имайки предвид слабия двигател за това купе, натовареността на колата откъм килограми и горещото време?
      Колега и моята марея е същата като твоята 99 година е ... като скоро я гледах на климатик на равно с скорост 100-120 я карах една черта над средата седеше като спра климатика забива в средата смятам че неее нормално да е така имах ланча делта 1.6 16в стрелката си беше в средата постояно ...

      Коментар


        #4
        За тези баирчета ,при пълна кола и предполагам поддържаш и прилична скорост мисля че е нормално при 35+. Проблем е ако продължи да загрява. Но една профилактика с пароструйка на радиатора би била добра. Ако не помогне поне няма да навреди. ПС: И по-отдалече с парата че иначе може да намачкаш ламелите.
        Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
        ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

        Коментар


          #5
          Re: Загрява на баир.

          sok1 написа:
          Колата е Мареа Уикенд 1,6 99г. Когато колата е понатъпкана с багаж, с 4 пътника и включен климатроник, външна температура около 35+ градуса, на по-стръмен баир (примерно преди да се кача на магистралата на Ябланица в посока София или преди последния тунел в същата посока) колата вдига температура до включване на 2-рата степен на вентилатора и задържа малко преди последната бяла черта на показателя за температура. Ако изключа кимата, температрурата започва да пада и се връща в нормалните градуси. При по-нормална външна температура до 25 градуса загряването го няма.Нормално ли е това, имайки предвид слабия двигател за това купе, натовареността на колата откъм килограми и горещото време?
          на климатик трябва да ти работи на 2-ра степен - още от самото включване на климатика

          Коментар


            #6
            Re: Загрява на баир.

            Tihomir78 написа:
            ... предполагам поддържаш и прилична скорост ...
            Абсолютно!
            u_bo написа:
            ...на климатик трябва да ти работи на 2-ра степен - още от самото включване на климатика
            Така е, при тази жега се включва 2-ра степен с пускането на климатика (при по хладно се пуска само 1-ва степен). Имал съм предвид, че стрелката на температурата стига до положение, в което БИ ТРЯБВАЛО да се включва 2-ра степен.
            Stop giving directions, just say "Follow me."
            Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
            Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

            Коментар


              #7
              Re: Загрява на баир.

              sok1 написа:
              Tihomir78 написа:
              ... предполагам поддържаш и прилична скорост ...
              Абсолютно!
              u_bo написа:
              ...на климатик трябва да ти работи на 2-ра степен - още от самото включване на климатика
              Така е, при тази жега се включва 2-ра степен с пускането на климатика (при по хладно се пуска само 1-ва степен). ...
              ГРЕШКАпуснеш ли климатик - тръгва 2-ра степен веднага. Ако не е така при теб - търси проблема там.добре е да провериш дали нямаш ’кече’ между 2-та радиатора -> на клима и на ДВГ-то

              Коментар


                #8
                Твърдиш, че с натискането на копчето за включване на компресора се задейства веднага бързата степен на вентилатора на водния радиатор и работи така постоянно? Ако да, тогава защо изобщо е въведена бавната степен в охладителната система? Моделите без климатик нямат бавна степен.Моят съвет към автора е да свали внимателно водния радиатор, ако не е свалян в последните 3-4 години, да изчисти внимателно всички боклуци между двата радиатора, да ги изплакне хубаво, да ги напръска с препарат Мелио обилно, после обилно изплакване, така поне 2 пъти, може и повече. Да се провери концентрацията на антифриза и ако е нужно да се разреди. Ефектът е значителен, както за климатика, така и за охлаждането на двигателя.

                Коментар


                  #9
                  хубаво де, леко съм бил неточен, ето:п.с. не съм чел за 1.6 , това е за 1747 , но логиката на управление трябва да е същата, затова твърдението ми остава - при описаните условия от автора на темата - би трябвало да работи 2-ра степен.
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                    #10
                    Re: Загрява на баир.

                    Не е същата логиката на управление. Разликата се състои в това, че колата на автора е с 4-степенен датчик за налягане (пресостат както му викат), а тази от профила ти, например, е с 3-степенен такъв. 3-степенния превключва на 2, на 17 и на 27 бара, примерно, а 4-степенния превключва на 2, на 14-15, на 19-21 и на 27 бара горе-долу. Допълнителната степен (на около 15 бара) служи за управление на допълнителната скорост на вентилатора. По този начин се запазва ефективността на системата в нормални граници, но значително намаляват натоварването на двигателя и шумът от вентилатора.Не е нормално в която и да е кола вентилаторите да заработват веднага с пускането на климатика. Преди това трябва да бъде достигнато определено налягане, по-горе вече цитирах стойности, тогава датчикът за налягане връща сигнал към компютъра на климатика, а той подава сигнал към главния компютър, който на свой ред включва съответната степен. Така работи колата-обект на темата. В тази връзка твърдението
                    u_bo написа:
                    пуснеш ли климатик - тръгва 2-ра степен веднага. Ако не е така при теб - търси проблема там.
                    следва да се счита за грешно за тази кола и няма причина да се търси проблем "там".

                    Коментар


                      #11
                      Леко се отклонихме от темата, но се почувствах длъжен да споделя, че при движение с висока скорост е напълно реална ситуация въпреки пуснатия климатик перките да не се включват, тъй като охлаждането на климатичния радиатор е достатъчно само от напора на въздуха, т.е. при включен климатик не е валидно правилото, че по презумция вентилаторът/ите работят на някаква скорост.

                      Коментар


                        #12
                        ogi28b написа:
                        ...Моят съвет към автора е да свали внимателно водния радиатор, ако не е свалян в последните 3-4 години, да изчисти внимателно всички боклуци между двата радиатора, да ги изплакне хубаво, да ги напръска с препарат Мелио обилно, после обилно изплакване, така поне 2 пъти, може и повече. Да се провери концентрацията на антифриза и ако е нужно да се разреди. Ефектът е значителен, както за климатика, така и за охлаждането на двигателя.
                        Не ми остава време да сваля радиатора, но явно ще трябва да се търси такова. Иначе миналата година направих един блед опит да промия на място с паро струйка, като пръсках и м/у двата радиатора ("водния" и на климатика). Но ефекта, както се очакваше беше по-малък от минимален. За антифриза не бях се сетил. Ще го проверя.
                        Airfan написа:
                        Леко се отклонихме от темата, но се почувствах длъжен да споделя, че при движение с висока скорост е напълно реална ситуация въпреки пуснатия климатик перките да не се включват, тъй като охлаждането на климатичния радиатор е достатъчно само от напора на въздуха, т.е. при включен климатик не е валидно правилото, че по презумция вентилаторът/ите работят на някаква скорост.
                        В тези жеги няма такава ситуация. Може би при 10-15 градуса ще е така, но тогава се обезсмисля ползването на климатик.
                        Stop giving directions, just say "Follow me."
                        Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                        Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                        Коментар


                          #13
                          Обърни внимание на тази тема: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...0#467240Виж какво е писал alvanovo, последния пост на първа страница в темата и първия ми на втора страница. Спомням си, че тогава и той се оплакваше от подобно загряване.

                          Коментар


                            #14
                            sok1 написа:
                            Airfan написа:
                            Леко се отклонихме от темата, но се почувствах длъжен да споделя, че при движение с висока скорост е напълно реална ситуация въпреки пуснатия климатик перките да не се включват, тъй като охлаждането на климатичния радиатор е достатъчно само от напора на въздуха, т.е. при включен климатик не е валидно правилото, че по презумция вентилаторът/ите работят на някаква скорост.
                            В тези жеги няма такава ситуация. Може би при 10-15 градуса ще е така, но тогава се обезсмисля ползването на климатик.
                            Не е така. Вероятно при теб има запушване в радиатора и за това ти загрява. При мен и двата автомобила, които имам, с климатик и пълни с багаж, на автомагистрала Тракия от Пловдив към София преди тунела на баира не загряват над средата, където си седи нормално, а така също не работят и вентилаторите. Като спра на отбивка след 10-20 сек тръгват. Многократно съм го забелязвал.

                            Коментар


                              #15
                              sok1 написа:
                              ogi28b написа:
                              ...Моят съвет към автора е да свали внимателно водния радиатор, ако не е свалян в последните 3-4 години, да изчисти внимателно всички боклуци между двата радиатора, да ги изплакне хубаво, да ги напръска с препарат Мелио обилно, после обилно изплакване, така поне 2 пъти, може и повече. Да се провери концентрацията на антифриза и ако е нужно да се разреди. Ефектът е значителен, както за климатика, така и за охлаждането на двигателя.
                              Не ми остава време да сваля радиатора, но явно ще трябва да се търси такова. Иначе миналата година направих един блед опит да промия на място с паро струйка, като пръсках и м/у двата радиатора ("водния" и на климатика). Но ефекта, както се очакваше беше по-малък от минимален. За антифриза не бях се сетил. Ще го проверя.
                              Airfan написа:
                              Леко се отклонихме от темата, но се почувствах длъжен да споделя, че при движение с висока скорост е напълно реална ситуация въпреки пуснатия климатик перките да не се включват, тъй като охлаждането на климатичния радиатор е достатъчно само от напора на въздуха, т.е. при включен климатик не е валидно правилото, че по презумция вентилаторът/ите работят на някаква скорост.
                              В тези жеги няма такава ситуация. Може би при 10-15 градуса ще е така, но тогава се обезсмисля ползването на климатик.
                              Е щом ефекта е бил минимален значи ти е чист радиатора. А иначе ако ти е чист антифриза едва ли има смисъл да сваляш радиатора за промивки и т.н. А използването на разни препарати е малко нож с 2 остриета. Така че не се замисляй толкова щом вдига малко и заковава там температурата карай си и да не ти пука. При другия колега може термостата да му отваря малко по-рано и затова да го няма този ефект. Важното че не се налага да спираш и да чакаш да истива.
                              Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
                              ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

                              Коментар

                              Working...
                              X