Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с климатроник Фиат Мареа HLX 1.8

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с климатроник Фиат Мареа HLX 1.8

    Здравейте, колеги от скоро имам Фиат Мареа HLX 1.8. Забелязах странен проблем в климатичната система. При пускане на климатика компресора тръгва след това и перката и вътре в купето изтудява както би трябвало да бъде. Но при всяко леко подаване на газ компресора изключва за около 5 сек. и пак включва. Това се получава всеки път. В градски условия при често натискане на газта компресора се изключва много често и започва да вкарва и топъл въздух. Нормално ли е изключването на компресора при всяко подаване на газ. Благодаря Ви!

    #2
    Доколкото разбирам си с двигател 182А2.000 (с HITACHI електроника). Аз съм със същия мотор и поне при мен го има същия ефект - мисля че се дължи на ECU-то, което изключва компресора за около 5 секунди, всеки път когато потегляш (и подадеш газ). Мисля че няма решение на този проблем.При мен имаше и друг - много по-неприятен ефект: в неподвижно състояние при включен климатроник компресора се включва, работи 2-3 секунди, изключва се са 2-3 секунди и така до безкрайност. Обяснението (което приемам, не твърдя че е 100% истина) е че при включване на компресора, той натоварва двигателя, моторчето за празен ход не успява да компенсира оборотите, те падат под 900, ECU-то изключва компресора поради ниските обороти, след което цикъла се повтаря и т.н.. След 3 години каране по този начин (жива мъка в града, на дълъг път е пей сърце) се намери решение - (един колега от LANCIA форума държи know-how -то, ако се интересуваш пиши на лични - ще ти дам координати) и в момента се радвам на климатик и при спряла кола. Но при потегляна си се изключва - просто така е реализирано управлението му.
    ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
    ::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::
    ::::: (ex) Lancia Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 :::::

    Коментар


      #3
      И при мене ситуацията е същата. Когато колата е загряла, при ниски обороти на двигателя климатика включва и изключва през 10-15 секунди. При профилактиката му човека, който го тества и дозареди ми обясни, че това е нормално за това поколение климатици - такъв им бил алгоритъма на работа. Имало датчик, който следял да не се повишава прекомерно налягането в системата. Напрактика в градски условия не е особено ефективен.Интересно ми е дали това е някакъв проблем или е нормално поведени на климатичната система.
      Fiat Marea 1.8 16V

      Коментар


        #4
        Много, много неприятно, мислех че има някакво решение но уви явно така е направена системата. Моят компресор не се изключва когато колата е на празен ход. Изключва се само при леко подаване на газта след това при пълно натискане на педала и задържането във високи обороти не се изключва. Както писа колегата sclera_bg двигателят е 182А2.000 с HITACHI електроника. Значи просто се примиряваме с този проблем, няма решение?

        Коментар


          #5
          Ами що не намериш кабелите на електромагнитния механизъм който включва компресора ? И да сложиш един це-ка ключ и готово.
          FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
          FIAT Punto sx 75 '94

          Коментар


            #6
            Да ще направим едно ц - ка ключе. Колегата sclera_bg ме свърза един негов познат който е наясно и ще го направи.

            Коментар


              #7
              Само не знам дали има някаква ситуация при която се налага аварийно да се изключва. При това положение няма да може да спре. Затова поразпитай насам натам, ако има защити то и те могат да се направят да го изключват, но ще е малко по-сложно. При мен на 1.6 1997 ма година климатика ми се изключва само ако поработи доста време и ако духалката не е на 3 или на 4 явно изстива доста, и след малко пак включва, но това става за 10тина мин поне може би.
              FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
              FIAT Punto sx 75 '94

              Коментар


                #8
                здравейте имам същия неприятен проблем при всяко подаване на газ климатика изключва колата е Браво 1.8 в грацки условия е много непреятно на дълго всичко е ок някой намери ли решение на проблема или да се примиря с проблема

                Коментар


                  #9
                  slav4o_vt написа:
                  Ами що не намериш кабелите на електромагнитния механизъм който включва компресора ? И да сложиш един це-ка ключ и готово.
                  И така ще го прее-еш за винаги. На тези коли(а и на други сигурно) при подаване на газ компресора изключва за да ти осигури максимална мощност.например за изпреварване. А с ц-ка ключе заобикаляш два важни датчика -пресостат и дефрост.Първия пази климатика от нетръгване при ниско налягане на фреона(намалял фреон) също така и високо налягане ,както включва и вентилатора за охлаждане на фреона и сваляне на налягането му, високото е 25-30 бара , затова се казва 4 позиционен датчик позиция 1 налягане под 8 бара не включва компресора,2 позиция към 22-25 бара включва 1 степен на вентилатора на двг ,3 позиция към 28 бара 2 степен на вентилатора и 4 позиция над определено налягане изключва компресора,като за цифрите не съм на 100 % че са тези ,просто не ми се рови сега да ги чета,но са горе долу така. Знам ги заради проблем преди време с моя климатик., вторият датчик пази от замръзване питата вътре което също е опасно за един климатик,така че с ц-ка ключе ги заобикаляш тези два датчика и последствията може да ти излезнат доста пари. Когато колата работи на място и компресора включва и изключва сам най-често причина е намалял фреон .

                  Коментар

                  Working...
                  X