Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нормално работно налягане на охладителната система на Marea

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Dido_Lyubenov написа:
    betuk написа:
    u_bo написа:
    някой да се сеща, че термостата освен от температура се отваря и от налягане?
    В това може да има логига, джетата и си правих експеримент, като бе загряла, при махната капачка,като вземе да се надига течноста,слагах ръка,и моментално нивото падаше докъдето си е било(при работещ мотор).Щом махна ръката, започваше пак да се дига , незнам да ли щото термостата при тях беше долу ниско и беше към двигателя закрепен термо елемента(термостата).Докато при палиото е горе и там като че ли е малко под руг начин стоят нещата с циркулацията(кръгове).При москвича(алекото) там пак наблюдавах тоя феномент, интересното че там елемента е един същ като на лада 07 , и там правеше така като при джетата.Разликата бе че мнооого зор се обезвъздушава, например като източа система и налея нова, винаги се пълне наполовина, и трябваше да запаля колцата, да по-работи докат дигне градус , и като се отвори термото, чак тогава доливах още докат се напълни.Който е карал такава кола той знае, при джетата си беше нормално, много малко доливах, там въздух имаше само в парното, но като по карам , и там се обезвъдушаваше, но доливането е в порядъка на 300-400гр, което точо толкова колкото е радиаторчето на парното.Все си мисля, че немските коли , без капачка няма да работят нормално охладителната система,ако някой кара такава от рода Ауди и фолксфаген, нека да пробват, изключвам дизелите, нямам преки наблюдения.....
    Това се получава когато има зона с висока температура, където течноста започва да кипи при атмосферно налягане, или много въздух разтворен течноста. Когато има въздух в течноста, подобно на газирана напитка, при загряване въздушните мехурчета се разширяват и започват да образуват въздушна възглавница, също така имитират завиране на течноста. Като запушиш отвора, налягането се повишава и въздуха се свива отново. Но ако загрееш течноста постепенно, този процес на деаериране на течноста протича бавно и незабележимо. Просто в един момент се налага да долееш малко течност до номиналното ниво.
    Незнам, все съм си мислел че , ако отворена системата (няма капачка на разширителен съд), няма да работи добре.Смятам скоро време да направя тоя експеримент на едно АУДИ 1,8 карбуратор, и ако и там прави тоя номер, ще го запиша и кача. :D
    Fiat palio 1.7td

    Коментар


      #32
      Според мен ще кипне, тъй като охладителната течност ще заври след пълно отваряне на термостата, поради липсата на налягане. Поради тази причина при загрял автомобил, ако отворите капачката ще прелее веднага охладителната течност.Лични съждения са това.

      Коментар


        #33
        А според мен 1.Ако загрее без капачка ще работи но ще изпарява и ще се разлива при остри завои. 2.Ако отвиеш капачката при загрял мотор ще кипне заради рязкото спадане на налягането и от там понижаването на точката на кипване на флуида (физика 7-8 клас) 3.Имаме още една безмислена тема която по добре въобще да я няма.....
        ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
        ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

        Коментар


          #34
          Airfan написа:
          Според мен ще кипне, тъй като охладителната течност ще заври след пълно отваряне на термостата, поради липсата на налягане. Поради тази причина при загрял автомобил, ако отворите капачката ще прелее веднага охладителната течност.Лични съждения са това.
          Ще кипне ако не се е деаерирала - тоест да е загрявана бавно за да изкара въздуха. Точно тези мехурчета въздух, които се виждат и в обикновена тенджера пълна с вода и поставена на горещия котлон, започват да се появяват много преди да е достигната температурата на кипене на течноста и имитират кипене. Ония кули в ТЕЦ-овете дето бълват пара, правят точно това - деаерират водата, като от долу нагоре се пуска пара, а студената вода огоре надолу се пуска под форматана дъжд, за да се загреят рязко капките и въздуха да се отдели. Само че никой не си деаерира водата или антифриза за колата, и като не го загрее постепенно без капачка на радиатора, после като я отвори, въздуха изведнъж се разширява и течноста "кипва" и му умива очите :D А на термостата, от двете страни му е еднакво налягането, не се заблуждавйте че задържа някакво налягане някъде си ! Ако не е правена измишльотината с двата термостата :D между двата кръга на охладителната система има постоянно отворена връзка и налягането в двата кръга и разширителния съд е абсолютно едно и също !
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            #35
            BO написа:
            u_bo написа:
            BO написа:
            u_bo, според теб каквото пише на капачката такова е и постоянното работно налягане на системата ли?По твоята логика един автомобил не може да работи без капачка, така ли?
            1. не постоянното, а МАКСИМАЛНОТО2. може, ама за известно време , докато изплюе достатъчно антифриз, глътне въздух и спука глава
            1. Точно си противоречиш. При налягането обозначено на капачката, това показва на колко ще отвори защитно. При нормална експлоатация налягането е приблизително атмосферното с малко отгоре. Аз залагам 1л уиски, ако важи предложението ти, че никога при нормална експлоатация няма да достигнеш заветните 0,7 бара, без значение на кой двигател, изброен в тази тема. При около 0.3-0.4 бара става много трудно да може да свиеш един маркуч с пръсти и да си "долепиш" пръстите, демек да може да докоснеш двете му противоположни страни. Хайде утре на загряла кола стисни водния маркуч и си направи експеримента, за да определиш супер косвено дали имаш 0.4 бара поне в системата. Щом ти предлагаш баса за уискито, аз приемам "предизвикателството", надявам се да не се извъртиш 2. Може да си караш колкото искаш. Лично съм карал над 1 година Типото без клапан в капачката. Капачката директно отворена към атмосферата, колкото да не влизат боклуци в системата. Антифриз никога няма да изплюе. Единствено губиш от изпарението на антифриза, което изпарение не е толкова голямо реално.
            нормална експлоатация, според теб включва ли изкачване на Шипка, или хижа Здравец, в 14:30 часа при температура 38 градуса на сянка, с включен климатик ???и мислиш, че няма да достигне 0.7 , ако капачката му е по спецификазия за 1.0 бара? Това ли си мислиш?

            Коментар


              #36
              Със същия успех ще стигне и 1.0 бара, и по същия начин ще изпусне малко налягане и т’ва е. Ако продължава да мачка педала на газта, и за 10 бара да му сложиш капачка, пак ще опече гарнитурите
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар


                #37
                Airfan написа:
                Според мен ще кипне, тъй като охладителната течност ще заври след пълно отваряне на термостата, поради липсата на налягане. Поради тази причина при загрял автомобил, ако отворите капачката ще прелее веднага охладителната течност.Лични съждения са това.
                Утре като ти загрее автомобила, отвори си капачката и сподели дали ще ти прелее системата.При нормално отношение 50:50 вода:антифриз, при атмосферно налягане антифриза ще започне да завира на 108 градуса.Нали се сещаш, че колата ти работи на около 90-95 градуса. Сам може да си отговориш дали ще заври или не.
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар


                  #38
                  BO написа:
                  Airfan написа:
                  Според мен ще кипне, тъй като охладителната течност ще заври след пълно отваряне на термостата, поради липсата на налягане. Поради тази причина при загрял автомобил, ако отворите капачката ще прелее веднага охладителната течност.Лични съждения са това.
                  Утре като ти загрее автомобила, отвори си капачката и сподели дали ще ти прелее системата.При нормално отношение 50:50 вода:антифриз, при атмосферно налягане антифриза ще започне да завира на 108 градуса.Нали се сещаш, че колата ти работи на около 90-95 градуса. Сам може да си отговориш дали ще заври или не.
                  При работа на празен ход и достатъчно дълго чакане се включват степените на вентилатора, което говори за температури над 95 градуса.

                  Коментар


                    #39
                    Dido_Lyubenov написа:
                    Със същия успех ще стигне и 1.0 бара, и по същия начин ще изпусне малко налягане и т’ва е. Ако продължава да мачка педала на газта, и за 10 бара да му сложиш капачка, пак ще опече гарнитурите
                    , НО преди да стигне 1.0 бара, ако си му сложил грешна капачка за 0.7 бара - да ти го нарисувам ли?
                    BO написа:
                    Airfan написа:
                    Според мен ще кипне, тъй като охладителната течност ще заври след пълно отваряне на термостата, поради липсата на налягане. Поради тази причина при загрял автомобил, ако отворите капачката ще прелее веднага охладителната течност.Лични съждения са това.
                    Утре като ти загрее автомобила, отвори си капачката и сподели дали ще ти прелее системата.При нормално отношение 50:50 вода:антифриз, при атмосферно налягане антифриза ще започне да завира на 108 градуса.Нали се сещаш, че колата ти работи на около 90-95 градуса. Сам може да си отговориш дали ще заври или не.
                    той, дали се сеща, не знам,но съм сигурен, че ти забравяш да температурното разширение на 5-те или повече литра охладителна течност.при палене ще е на 20 градуса целзий, а при 95 градуса, колко ли ще се увеличи обема?Смешно е че се пишете за по-умни от конструкторските отдели на сериозни компании. Според вас , АУДИ, което е с капачка за 1.5 бара, ще може да го карате с капачка за 0.7 бара ?!?!?

                    Коментар


                      #40
                      BO написа:
                      Airfan написа:
                      Според мен ще кипне, тъй като охладителната течност ще заври след пълно отваряне на термостата, поради липсата на налягане. Поради тази причина при загрял автомобил, ако отворите капачката ще прелее веднага охладителната течност.Лични съждения са това.
                      Утре като ти загрее автомобила, отвори си капачката и сподели дали ще ти прелее системата.При нормално отношение 50:50 вода:антифриз, при атмосферно налягане антифриза ще започне да завира на 108 градуса.Нали се сещаш, че колата ти работи на около 90-95 градуса. Сам може да си отговориш дали ще заври или не.
                      Не, не ! Първо да отвори капачката и така да запали, защото иначе ефекта от въздуха в течноста наистина ще му умие очите. Трябва да има възможност да се деаерира антифриза. Дори тогава охлаждата течност става по-плътна и по-ефективна - за това не се бях замислял Като се деаерира, няма вероятност да се образува въздушна възглавница в ситемата при критична температура и течноста ще има по-голяма контактна площ с метала А казват, че великите идеи идвали само в кенефа
                      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                      Коментар


                        #41
                        u_bo написа:
                        Dido_Lyubenov написа:
                        Със същия успех ще стигне и 1.0 бара, и по същия начин ще изпусне малко налягане и т’ва е. Ако продължава да мачка педала на газта, и за 10 бара да му сложиш капачка, пак ще опече гарнитурите
                        , НО преди да стигне 1.0 бара, ако си му сложил грешна капачка за 0.7 бара - да ти го нарисувам ли?
                        BO написа:
                        Airfan написа:
                        Според мен ще кипне, тъй като охладителната течност ще заври след пълно отваряне на термостата, поради липсата на налягане. Поради тази причина при загрял автомобил, ако отворите капачката ще прелее веднага охладителната течност.Лични съждения са това.
                        Утре като ти загрее автомобила, отвори си капачката и сподели дали ще ти прелее системата.При нормално отношение 50:50 вода:антифриз, при атмосферно налягане антифриза ще започне да завира на 108 градуса.Нали се сещаш, че колата ти работи на около 90-95 градуса. Сам може да си отговориш дали ще заври или не.
                        той, дали се сеща, не знам,но съм сигурен, че ти забравяш да температурното разширение на 5-те или повече литра охладителна течност.при палене ще е на 20 градуса целзий, а при 95 градуса, колко ли ще се увеличи обема?Смешно е че се пишете за по-умни от конструкторските отдели на сериозни компании. Според вас , АУДИ, което е с капачка за 1.5 бара, ще може да го карате с капачка за 0.7 бара ?!?!?
                        оня въпрос нещо не го схванах И ще обясниш ли малко за температурното рзширение, щото аз точно инженерното решение уважавам - да се пълни разширителния съд до маркировката, което гарантира оставането на достатъчно място за топлинното разширение на течноста ? И каво общо има сега и темпертурното разширение на течноста, с налягането при което отваря клапана на капачката ? Ей, по-упорит си от мен :D признавам (мир да има) голяма грешка е направил колегаа с тая капачка за 0.7 бара :D
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #42
                          Airfan написа:
                          BO написа:
                          Airfan написа:
                          Според мен ще кипне, тъй като охладителната течност ще заври след пълно отваряне на термостата, поради липсата на налягане. Поради тази причина при загрял автомобил, ако отворите капачката ще прелее веднага охладителната течност.Лични съждения са това.
                          Утре като ти загрее автомобила, отвори си капачката и сподели дали ще ти прелее системата.При нормално отношение 50:50 вода:антифриз, при атмосферно налягане антифриза ще започне да завира на 108 градуса.Нали се сещаш, че колата ти работи на около 90-95 градуса. Сам може да си отговориш дали ще заври или не.
                          При работа на празен ход и достатъчно дълго чакане се включват степените на вентилатора, което говори за температури над 95 градуса.
                          Перката говори точно за 97 градуса и като се включи вентилатор автоматично пада надолу.На 97 градуса ще се изпусне малко въздух, антифриза в казанчето ще се разбушува съвсем малко, ще се качи съвсем малко като ниво в казанчето и това ще е всичко, което ще се случи.Направи експеримента, пък после ми давай размишленията си.U_bo, важи ли още облога за уискито?
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #43
                            Така и не смених капачката на 0.7 с такава, отваряща на 1 бар. Откакто замених водата с охладителна течност от 50% антифриз и 50% дестилирана вода, не съм имал проблеми. Дори и с 4 човека в колата, в жегата при пуснат климатик, с пълна газова (около 36 литра) и 70литра вода в багажника, единственият ми проблем беше в малолитражния двигател :D

                            Коментар


                              #44
                              Ma®tin написа:
                              Така и не смених капачката на 0.7 с такава, отваряща на 1 бар. Откакто замених водата с охладителна течност от 50% антифриз и 50% дестилирана вода, не съм имал проблеми. Дори и с 4 човека в колата, в жегата при пуснат климатик, с пълна газова (около 36 литра) и 70литра вода в багажника, единственият ми проблем беше в малолитражния двигател :D
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар


                                #45
                                Dido_Lyubenov написа:
                                Ma®tin написа:
                                Така и не смених капачката на 0.7 с такава, отваряща на 1 бар. Откакто замених водата с охладителна течност от 50% антифриз и 50% дестилирана вода, не съм имал проблеми. Дори и с 4 човека в колата, в жегата при пуснат климатик, с пълна газова (около 36 литра) и 70литра вода в багажника, единственият ми проблем беше в малолитражния двигател :D
                                ako e купена от ##ро 07 може и на 1.7 бара да отваря

                                Коментар

                                Working...
                                X