Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нормално работно налягане на охладителната система на Marea

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Dido_Lyubenov написа:
    u_bo написа:
    Dido_Lyubenov написа:
    u_bo написа:
    не е прав дидо,капачката ти трябва да е на 1.0 бараако си с 0.7 - тя е за 1.8 - по-хубавия двигателза справкаhttp://www.presco-radiator-caps.com/...cat=5646402982 е номера
    Ако кара с антифриз, нама да е от значение. Той съвсем правилно се ориентира, че антифриза кипва при по-висока температура, и това решава проблема. Сигурно ще е малко по-добре, да е за 1 бар, но това е ще си окаже влиянието при критични темпратури. А за водата температура от 105* си е много.
    това е глупост. цялата система е изчислена от инженери да работи на 1 бар, а ти иди и им обясни, как може да работи на 0.7 бара
    Я си сложи един манометър на твойта, и мисли му ако не работи на 1 бар Ша ти удърпам ушите Това е предпазен, не работен клапан !
    да разбирам ли, че си съгласен да хванем бас на литър уиски?- имаш ли претенции къде да сложа манометъра - възнамерявам да го вържа на малкия маркуч на разширителния съд?

    Коментар


      #17
      u_bo, според теб каквото пише на капачката такова е и постоянното работно налягане на системата ли?По твоята логика един автомобил не може да работи без капачка, така ли?
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #18
        BO написа:
        u_bo, според теб каквото пише на капачката такова е и постоянното работно налягане на системата ли?По твоята логика един автомобил не може да работи без капачка, така ли?
        Докато е судена,и не е загряла напълно,може и да работи без капачка Но като загрее, мисля че почва да бърка накъде да хване, и търси на лесния начин да се разшири през отвора на разширителното казанче, и все пак и помпата дава някакво налягане допълнително,то вповечето нови коли работят под налягане тая система.Пък и много лесно можеш да си отговориш на въпроса, пробвай на твоята ,и ще видиш :D :D
        Fiat palio 1.7td

        Коментар


          #19
          Охладителната система може да работи и в отворено състояние, когато течноста е съобразена с работната температура. Проблем е, че отворената система не може да задържи изпаренията, които няма да ги има само ако течноста не е течност а е преминала в твърдо агрегатно състояние (замръзнала). Клапана на капачката изпълнява ролята на предпазен клапан в тази затворена система. Работи двупосочно. При превишаване на налягането в системата над максимално зададеното, клапана отваря и освобождава изпарения до падане на налягането в системата под това на предпазния клапан. Това се получава при загряване на течноста, което води до увеличаване на обема и. Съответно "празния" обем в разширителния съд намалява и се повишава наляганео в него. При охлаждане, течноста се свива, и е възможно да се получи вакуум в системата. За целта клапана в капачката действа и в обратна посока, за да изравни пониженото налягане с атмосферното. По време на работа на ДВГ, температурата на течноста постоянно варира, което е причина налягането в системата да се променя с промяна на температурата на ДВГ. В случая замяната на капачка на 1.6 с такава от 1.8 мотор, не представлява абсолютно никакъв проблем, като се вземе разликата в работните температури на термостата от само 1* С в повече при мотор 1.6 . Колега betuk, помпата не повишава налягането в системата спрямо атмосферното, нито го понижава. Нейната задача е да осигури циркулация в системата и налягането което създава е между входа и изхода на помпата. То няма отношениe към клапана на капачката на разширителния съд.Колега u_bo, уиски можем да пием и без да се обзалагаме. :D Имам достатъчно да те почерпя и да изясним работата на тоя клапан и след това да се донапием
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            #20
            betuk написа:
            BO написа:
            u_bo, според теб каквото пише на капачката такова е и постоянното работно налягане на системата ли?По твоята логика един автомобил не може да работи без капачка, така ли?
            Докато е судена,и не е загряла напълно,може и да работи без капачка Но като загрее, мисля че почва да бърка накъде да хване, и търси на лесния начин да се разшири през отвора на разширителното казанче, и все пак и помпата дава някакво налягане допълнително,то вповечето нови коли работят под налягане тая система.Пък и много лесно можеш да си отговориш на въпроса, пробвай на твоята ,и ще видиш :D :D
            Това не е машина за пуканки, за да се разширява в стотици пъти съдържанието и да търси от къде да излезе Прочети още малко и се пробвай пак
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #21
              Dido_Lyubenov написа:
              Охладителната система може да работи и в отворено състояние, когато течноста е съобразена с работната температура. Проблем е, че отворената система не може да задържи изпаренията, които няма да ги има само ако течноста не е течност а е преминала в твърдо агрегатно състояние (замръзнала). Клапана на капачката изпълнява ролята на предпазен клапан в тази затворена система. Работи двупосочно. При превишаване на налягането в системата над максимално зададеното, клапана отваря и освобождава изпарения до падане на налягането в системата под това на предпазния клапан. Това се получава при загряване на течноста, което води до увеличаване на обема и. Съответно "празния" обем в разширителния съд намалява и се повишава наляганео в него. При охлаждане, течноста се свива, и е възможно да се получи вакуум в системата. За целта клапана в капачката действа и в обратна посока, за да изравни пониженото налягане с атмосферното. По време на работа на ДВГ, температурата на течноста постоянно варира, което е причина налягането в системата да се променя с промяна на температурата на ДВГ. В случая замяната на капачка на 1.6 с такава от 1.8 мотор, не представлява абсолютно никакъв проблем, като се вземе разликата в работните температури на термостата от само 1* С в повече при мотор 1.6 . Колега betuk, помпата не повишава налягането в системата спрямо атмосферното, нито го понижава. Нейната задача е да осигури циркулация в системата и налягането което създава е между входа и изхода на помпата. То няма отношениe към клапана на капачката на разширителния съд.Колега u_bo, уиски можем да пием и без да се обзалагаме. :D Имам достатъчно да те почерпя и да изясним работата на тоя клапан и след това да се донапием
              Дидо, предлагам да напишеш писмо на глупавите инжинери от ФИАТ. - Защо ФИАТ продават капачки с различни налягания на сработване на клапана? Всички потребители следва да си купуват еднакви капачки от великия еноишес .това , разни различни номера от ФИАТ и различни налягания са дребни подробности, не влияещи в летните жеги
              BO написа:
              u_bo, според теб каквото пише на капачката такова е и постоянното работно налягане на системата ли?По твоята логика един автомобил не може да работи без капачка, така ли?
              1. не постоянното, а МАКСИМАЛНОТО2. може, ама за известно време , докато изплюе достатъчно антифриз, глътне въздух и спука глава

              Коментар


                #22
                u_bo написа:
                Dido_Lyubenov написа:
                Охладителната система може да работи и в отворено състояние, когато течноста е съобразена с работната температура. Проблем е, че отворената система не може да задържи изпаренията, които няма да ги има само ако течноста не е течност а е преминала в твърдо агрегатно състояние (замръзнала). Клапана на капачката изпълнява ролята на предпазен клапан в тази затворена система. Работи двупосочно. При превишаване на налягането в системата над максимално зададеното, клапана отваря и освобождава изпарения до падане на налягането в системата под това на предпазния клапан. Това се получава при загряване на течноста, което води до увеличаване на обема и. Съответно "празния" обем в разширителния съд намалява и се повишава наляганео в него. При охлаждане, течноста се свива, и е възможно да се получи вакуум в системата. За целта клапана в капачката действа и в обратна посока, за да изравни пониженото налягане с атмосферното. По време на работа на ДВГ, температурата на течноста постоянно варира, което е причина налягането в системата да се променя с промяна на температурата на ДВГ. В случая замяната на капачка на 1.6 с такава от 1.8 мотор, не представлява абсолютно никакъв проблем, като се вземе разликата в работните температури на термостата от само 1* С в повече при мотор 1.6 . Колега betuk, помпата не повишава налягането в системата спрямо атмосферното, нито го понижава. Нейната задача е да осигури циркулация в системата и налягането което създава е между входа и изхода на помпата. То няма отношениe към клапана на капачката на разширителния съд.Колега u_bo, уиски можем да пием и без да се обзалагаме. :D Имам достатъчно да те почерпя и да изясним работата на тоя клапан и след това да се донапием
                Дидо, предлагам да напишеш писмо на глупавите инжинери от ФИАТ. - Защо ФИАТ продават капачки с различни налягания на сработване на клапана? Всички потребители следва да си купуват еднакви капачки от великия еноишес .това , разни различни номера от ФИАТ и различни налягания са дребни подробности, не влияещи в летните жеги
                BO написа:
                u_bo, според теб каквото пише на капачката такова е и постоянното работно налягане на системата ли?По твоята логика един автомобил не може да работи без капачка, така ли?
                1. не постоянното, а МАКСИМАЛНОТО2. може, ама за известно време , докато изплюе достатъчно антифриз, глътне въздух и спука глава
                Опитах се да ти обясня нещо, ама ти не искаш да разбереш . С две думи : карал съм коли и камиони с в ода, с антифриз, със, без капачка на радаитора/разширителния съд, както и със скапана капачка . Знам какво говоря, знам кога как и защо може да изкипи или се изпари антифриза/водата . На всичко отгоре и разни даскали са ми го набивали в главата ...
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #23
                  Не знам пичове!- , но предната ми кола (vw jetta 1990г) не беше така, незатворя ли капачката, почваше да блика от казанчето,но това го правеше като стигне 60-70 гр нагоре.Дори и по предната :D Москвич Алеко с двигател на москвич , пак правеше тоя номер, иначе карах един форд транзит бензинов при него нямаше това нещо, можех да си карам без капачка, но на москвето и джетата беше абсурд.Знам само че бая зор се обезвъздушаваше москвича,така преебах гарнитура, слагахме газова, уж обезвъздушихме, но вятър!!- на 5-тия км изхвърли водата. На тази не съм я пробвал, но може и да работи както бе при форда, не смятам да пробвам за сега...... Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
                  Fiat palio 1.7td

                  Коментар


                    #24
                    betuk написа:
                    Не знам пичове!- , но предната ми кола (vw jetta 1990г) не беше така, незатворя ли капачката, почваше да блика от казанчето,но това го правеше като стигне 60-70 гр нагоре.Дори и по предната :D Москвич Алеко с двигател на москвич , пак правеше тоя номер, иначе карах един форд транзит бензинов при него нямаше това нещо, можех да си карам без капачка, но на москвето и джетата беше абсурд.Знам само че бая зор се обезвъздушаваше москвича,така преебах гарнитура, слагахме газова, уж обезвъздушихме, но вятър!!- на 5-тия км изхвърли водата. На тази не съм я пробвал, но може и да работи както бе при форда, не смятам да пробвам за сега...... Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
                    Това е от марката . Москвича без капачка, бързо изпаряваше, но да ми блика, при нормални температури ... не го е правил. За камионите няма да говоря, те се караха с вода :D Едно Деу ми врътна номер без капачка, но и то беше с вода, че нещо губеше течност от теч. На Мареа -та ми загубха капачката на разширителния съд, сложили ноа, ама тя едва се държеше за резбата, за около 2 месеца ми дръпна 1 литър антифриз, докато се тя да си купя нова капачка. Все едно без капачка карах с оная - проблеми нямах, освен бавното ипаряване на антифриза. Идеята на клапана е да здържи налягане, при превишаване на температуата на ДВГ, за да не заври течноста лесно. А ако си непокист и продължиш да караш ... бълва пара изпод капака :D При изправна охладителна система, течноста не трябва да завира при работна температура, дори и без капачка.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #25
                      някой да се сеща, че термостата освен от температура се отваря и от налягане?

                      Коментар


                        #26
                        u_bo написа:
                        някой да се сеща, че термостата освен от температура се отваря и от налягане?
                        Това пък как ти хрумна ? Знаеш ли, как се тества термостат, преди да се постави В ДВГ ? Правил ли си го някога ?p. s. И от кое налягане се отваря термостата, като то от двете му страни е еднакво ?
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #27
                          u_bo написа:
                          някой да се сеща, че термостата освен от температура се отваря и от налягане?
                          Да и от лунно затъмнение и от количеството гориво в резервоара и в зависимост на коя предавка се кара и от доста други причини.....
                          ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
                          ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

                          Коментар


                            #28
                            u_bo написа:
                            BO написа:
                            u_bo, според теб каквото пише на капачката такова е и постоянното работно налягане на системата ли?По твоята логика един автомобил не може да работи без капачка, така ли?
                            1. не постоянното, а МАКСИМАЛНОТО2. може, ама за известно време , докато изплюе достатъчно антифриз, глътне въздух и спука глава
                            1. Точно си противоречиш. При налягането обозначено на капачката, това показва на колко ще отвори защитно. При нормална експлоатация налягането е приблизително атмосферното с малко отгоре. Аз залагам 1л уиски, ако важи предложението ти, че никога при нормална експлоатация няма да достигнеш заветните 0,7 бара, без значение на кой двигател, изброен в тази тема. При около 0.3-0.4 бара става много трудно да може да свиеш един маркуч с пръсти и да си "долепиш" пръстите, демек да може да докоснеш двете му противоположни страни. Хайде утре на загряла кола стисни водния маркуч и си направи експеримента, за да определиш супер косвено дали имаш 0.4 бара поне в системата. Щом ти предлагаш баса за уискито, аз приемам "предизвикателството", надявам се да не се извъртиш 2. Може да си караш колкото искаш. Лично съм карал над 1 година Типото без клапан в капачката. Капачката директно отворена към атмосферата, колкото да не влизат боклуци в системата. Антифриз никога няма да изплюе. Единствено губиш от изпарението на антифриза, което изпарение не е толкова голямо реално.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #29
                              u_bo написа:
                              някой да се сеща, че термостата освен от температура се отваря и от налягане?
                              В това може да има логига, джетата и си правих експеримент, като бе загряла, при махната капачка,като вземе да се надига течноста,слагах ръка,и моментално нивото падаше докъдето си е било(при работещ мотор).Щом махна ръката, започваше пак да се дига , незнам да ли щото термостата при тях беше долу ниско и беше към двигателя закрепен термо елемента(термостата).Докато при палиото е горе и там като че ли е малко под руг начин стоят нещата с циркулацията(кръгове).При москвича(алекото) там пак наблюдавах тоя феномент, интересното че там елемента е един същ като на лада 07 , и там правеше така като при джетата.Разликата бе че мнооого зор се обезвъздушава, например като източа система и налея нова, винаги се пълне наполовина, и трябваше да запаля колцата, да по-работи докат дигне градус , и като се отвори термото, чак тогава доливах още докат се напълни.Който е карал такава кола той знае, при джетата си беше нормално, много малко доливах, там въздух имаше само в парното, но като по карам , и там се обезвъдушаваше, но доливането е в порядъка на 300-400гр, което точо толкова колкото е радиаторчето на парното.Все си мисля, че немските коли , без капачка няма да работят нормално охладителната система,ако някой кара такава от рода Ауди и фолксфаген, нека да пробват, изключвам дизелите, нямам преки наблюдения.....
                              Fiat palio 1.7td

                              Коментар


                                #30
                                betuk написа:
                                u_bo написа:
                                някой да се сеща, че термостата освен от температура се отваря и от налягане?
                                В това може да има логига, джетата и си правих експеримент, като бе загряла, при махната капачка,като вземе да се надига течноста,слагах ръка,и моментално нивото падаше докъдето си е било(при работещ мотор).Щом махна ръката, започваше пак да се дига , незнам да ли щото термостата при тях беше долу ниско и беше към двигателя закрепен термо елемента(термостата).Докато при палиото е горе и там като че ли е малко под руг начин стоят нещата с циркулацията(кръгове).При москвича(алекото) там пак наблюдавах тоя феномент, интересното че там елемента е един същ като на лада 07 , и там правеше така като при джетата.Разликата бе че мнооого зор се обезвъздушава, например като източа система и налея нова, винаги се пълне наполовина, и трябваше да запаля колцата, да по-работи докат дигне градус , и като се отвори термото, чак тогава доливах още докат се напълни.Който е карал такава кола той знае, при джетата си беше нормално, много малко доливах, там въздух имаше само в парното, но като по карам , и там се обезвъдушаваше, но доливането е в порядъка на 300-400гр, което точо толкова колкото е радиаторчето на парното.Все си мисля, че немските коли , без капачка няма да работят нормално охладителната система,ако някой кара такава от рода Ауди и фолксфаген, нека да пробват, изключвам дизелите, нямам преки наблюдения.....
                                Това се получава когато има зона с висока температура, където течноста започва да кипи при атмосферно налягане, или много въздух разтворен течноста. Когато има въздух в течноста, подобно на газирана напитка, при загряване въздушните мехурчета се разширяват и започват да образуват въздушна възглавница, също така имитират завиране на течноста. Като запушиш отвора, налягането се повишава и въздуха се свива отново. Но ако загрееш течноста постепенно, този процес на деаериране на течноста протича бавно и незабележимо. Просто в един момент се налага да долееш малко течност до номиналното ниво.
                                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                                Коментар

                                Working...
                                X