Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нормално работно налягане на охладителната система на Marea

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Нормално работно налягане на охладителната система на Marea

    Знае ли някой, колко бара, трябва да бъде нормалното налягане на охладителната система на мареа 1.6 (някакви таблици, схеми и др. ) На капачката ми пише че клапана отваря на 0.7 бара, но имам чувството, че голямо количество от водата (чистих радиатора и сменявах термостата и не съм сипвал антифриз все още) се изпарява през капачката. Колата вече не загрява, пуска си и двете степени (до втората даже не съм стигал откакто смених термостата) но много често от капачката свисти въздух (при положение че системата е обезвъздушена) Преди бях с капачка от рено, която мисля отваряше на 1.2 бара и може би затова не ми е правило впечатление. Вчера обаче, при 10км, екстремно шофиране (110-130) половината вода ми се изпари/изтече през капачката - (маркучите са меки, маслото е нормално, надявам се, че не е издухала гарнитурата) - дали от проблем в капачката, дали от това, че съм с вода (не антифриз, който кипи при по висока температура). След това оставих колата да изстине, обезвъздуших я и нямах проблеми. Уж капачката е нова, за този двигател, но имам някакви съмнения в нея...

    #2
    Точно от капачката ли излиза ?Щото аз като сменях термостат и след 5-6 месеца един колега вика разхлабили ми се връзките на астрата, викам добре сигурно са калпави ама я да видя и аз мойте и чудо, бутам едната голяма скоба на термостата и се оказа че се върти в ръката ми Е попритегнах ги. Но пак се позагубва малко по малко.
    FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
    FIAT Punto sx 75 '94

    Коментар


      #3
      Погледни таблицата и ми кажи как искаш да работи тази кола с вода ? Задължително наливай антифриз, че ще береш ядове с гола вода ! Не ти е виновна капачката.
      Прикачени файлове
      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

      Коментар


        #4
        А, да, Dido_Lyubenov ! Точно това ми трябваше! Много ти благодаря! Сега установих, че капачката превърта, и може би и от там малко се ебават нещата, но като цяло, хич не помислих, че антифриза ври и се изпарява при по - висока температура, от тази на водата. Предполагам, че 2 литра антифриз + 2 литра дестилирана вода (+, - 0.5л ) ще стигнат

        Коментар


          #5
          Ще свърши работа.
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            #6
            не е прав дидо,капачката ти трябва да е на 1.0 бараако си с 0.7 - тя е за 1.8 - по-хубавия двигателза справкаhttp://www.presco-radiator-caps.com/...cat=5646402982 е номера

            Коментар


              #7
              u_bo написа:
              не е прав дидо,капачката ти трябва да е на 1.0 бараако си с 0.7 - тя е за 1.8 - по-хубавия двигателза справкаhttp://www.presco-radiator-caps.com/...cat=5646402982 е номера
              Ако кара с антифриз, нама да е от значение. Той съвсем правилно се ориентира, че антифриза кипва при по-висока температура, и това решава проблема. Сигурно ще е малко по-добре, да е за 1 бар, но това е ще си окаже влиянието при критични темпратури. А за водата температура от 105* си е много.
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар


                #8
                Значи капачката за 1.8 е на 0.7 бара, а тази за 1.6 - 1 бар? Уж по номера на рамата ми търсиха части - термостат и капачка (разширителния ми съд, не е закачен за радиатора, а е отделно - квадратен от ляво) но може нещо да се е объркало. А дали 1.8 е по добрия двигател, не мога да кажа - по-добър за това купе, от страна на конски сили и въртящ момент - ДА, но от друга гледна точка ... не зная

                Коментар


                  #9
                  Dido_Lyubenov написа:
                  u_bo написа:
                  не е прав дидо,капачката ти трябва да е на 1.0 бараако си с 0.7 - тя е за 1.8 - по-хубавия двигателза справкаhttp://www.presco-radiator-caps.com/...cat=5646402982 е номера
                  Ако кара с антифриз, нама да е от значение. Той съвсем правилно се ориентира, че антифриза кипва при по-висока температура, и това решава проблема. Сигурно ще е малко по-добре, да е за 1 бар, но това е ще си окаже влиянието при критични темпратури. А за водата температура от 105* си е много.
                  това е глупост. цялата система е изчислена от инженери да работи на 1 бар, а ти иди и им обясни, как може да работи на 0.7 бара

                  Коментар


                    #10
                    при 0,7 бара водата кипи при 114 оСако колата загрява до толкова - не е добренай-вероятно капачката отваря при по-ниско налягане или изобщо не уплътнявано не си прави експерименти да караш с водарано или късно ще видиш ефекта
                    2015 Renault Megane Expression GT
                    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                    Всичко за FIAT Bravo 2007

                    Коментар


                      #11
                      u_bo написа:
                      Dido_Lyubenov написа:
                      u_bo написа:
                      не е прав дидо,капачката ти трябва да е на 1.0 бараако си с 0.7 - тя е за 1.8 - по-хубавия двигателза справкаhttp://www.presco-radiator-caps.com/...cat=5646402982 е номера
                      Ако кара с антифриз, нама да е от значение. Той съвсем правилно се ориентира, че антифриза кипва при по-висока температура, и това решава проблема. Сигурно ще е малко по-добре, да е за 1 бар, но това е ще си окаже влиянието при критични темпратури. А за водата температура от 105* си е много.
                      това е глупост. цялата система е изчислена от инженери да работи на 1 бар, а ти иди и им обясни, как може да работи на 0.7 бара
                      Я си сложи един манометър на твойта, и мисли му ако не работи на 1 бар Ша ти удърпам ушите Това е предпазен, не работен клапан !
                      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                      Коментар


                        #12
                        Въпроса е че с вода единия бар се стига при по ниска температура Yellow_Flash_Colorz_PDT_34 или ... ?
                        FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
                        FIAT Punto sx 75 '94

                        Коментар


                          #13
                          Би трябвало да е обратното - водата да кипи при по ниска температура и да генерира по голямо налягане

                          Коментар


                            #14
                            slav4o_vt написа:
                            Въпроса е че с вода единия бар се стига при по ниска температура Yellow_Flash_Colorz_PDT_34 или ... ?
                            Точно така !
                            Ma®tin написа:
                            Би трябвало да е обратното - водата да кипи при по ниска температура и да генерира по голямо налягане
                            Нали това казва и slav4o_vt :D С повишаване на налягането, се повишава и температурата на кипене. Течноста от своя страна, повишава налягането в системата, когато температурата и е по-голяма от температурата и на кипене при атмосферно налягане. Тоест, за да я караш с вода тая кола, трябва да осигуриш системата да поддържа налягане до около 2 бара, за да не кипва водата. С антифриз, това налягане се понижава значително. В крайна сметка, с 1 бар или 0.7 бара налягане на предпазния клапан, няма особена разлика за антифриза при зададените работни температури на ДВГ. Колегата u_bo е прав, че така е по каталог, но ако погледнеш разликата в работните емператури на двата ДВГ - 1.6 и 1.8 сс , ще видиш разлика от само 1 градус, разлика която е пренебрежимо малка, за да всява някакви притеснения.
                            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                            Коментар


                              #15
                              Да, да, така е, просто не разбрах правилно въпроса на славчо

                              Коментар

                              Working...
                              X