Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Brava 1,6 загрява повече от нормалното

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Оказа се че, освен тези две релета има и друго реле. Двете релета съответно са 20 и 30 ампера, проверих ги дали са работещи, оказаха се изправни, реостата също беше изправен. В същата кутия зад левия фар има и още едно реле, което е 50 ампера. При премехването изцяло на тези 2 релета от 20 и от 30 А и при включване на климатроника перката тръгна да дърти пак само на 2 степен, което ме наведе да проверя и 3пто реле, което не знаех за какво е , мислих че е за фаровете но се оказа , че греша, това реле СЪЩО УПРАВЛЯВА скоростите на вентилатора, оказа се че едната клема е нагоряла, почистих я и нея и кабелната обувка и първата степен се появи. След това може би 10 минути държах колата с климатик включен на място и загря над средата. Не знам дали това е нормално, но ако не е нещата отиват към неизправен термостат. Дано някой прочете това, тъй като виждам че няма особен интерес към темата, но за мен лично мисля е добре да споделя с колегите. КОЛАТА Е БРАВА 99 г. 1.6 С КЛИМАТРОНИК.
    Play Golf ,but not drive golf!!!
    Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
    C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

    Коментар


      #17
      Alex_RT написа:
      След това може би 10 минути държах колата с климатик включен на място и загря над средата. Не знам дали това е нормално, но ако не е нещата отиват към неизправен термостат.
      Мисля, че е нормално да загрява малко над средата, точно тогава се включва перката - при мен загрява максимум 2 чертички над средата, но аз съм със старото табло /’96г/. На това табло една чертичка над средата включва 1 степен, две чертички над средата - 2 степен.При мен когато термостатът беше прецакан /въртеше само малки кръг/, ДВГ загряваше много бързо и стигаше до червения сектор. Като се наведох под предната лява част на колата и опипах долния маркуч за радиатора, той беше студен, а горния беше горещ. По това разбрах че термостата не беше наред. Спомням си, че като купих колата и тръгнах да се прибирам, стрелката на температурата стоеше две чертички над началото - тогава явно е бил заседнал в отворено положение и са въртели и двата кръга.
      Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

      FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

      Коментар


        #18
        Виждам че и тук имаш проблеми :D 99 г са с двоен датчик на термостата едната част е за уреда на таблото другата за екуто ,на самия радиатор има само реостат ,релетата които управляват вентилатора са две(1 и 2 степен) в кутията пред акумулатора А иначе най -добре се вижда като закачиш екуто и наблюдаваш живите данни моята стига до 98-99 градуса лятно време с климатик и тогава включва бързата скорост на вентилатора(бавната -някъде към 96), иначе на таблото ми уреда седи на средата винаги .Може просто датчика на термостата да не дава коректни показания за уреда на таблото. И нещо друго - вентилатора се включва също и от пресостата на климатика затова като махнеш релетата и включиш климатика пак тръгва.

        Коментар


          #19
          Здравейте, колеги!Ползвам пак темата, за да попитам как се прави "мост" за да тръгне вентилатора? Кои изводи на буксата се свързват?
          Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

          FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

          Коментар


            #20
            Сподели първо какъв е проблема, за да знаем към какво да те насочим. Моя съвет е първо да огледаш при изключени консуматори и едва тогава да тръгнеш да правиш експерименти. Имай предвид , че при разкачен датчик за температурата светва лампата на инжекциона на таблото !Твоята схема е с 2 датчика.
            Play Golf ,but not drive golf!!!
            Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
            C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

            Коментар


              #21
              Проблема е, че пак отказа първата степен на вентилатора и сега включва директно втората. Направи ми впечатление, че винаги когато майстора направеше мост, за да провери дали работят двете степени, тогава вече сработваше и първата степен, и втората също работеше, и след този опит с моста проблемът изчезваше. След време пак се появяваше - пак "мост" и всичко беше наред за известно време. И така няколко пъти, та затова мисля да пробвам с моста.
              Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

              FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

              Коментар


                #22
                Двете степени се командват от релета, при мен тези релета седят в една кутия пред акомулатора виж там . Иначе другия вариант е на клемата на третата снимка е с три кабела единия е + другите два са - единия - минава през реостата другия директно и така се определят двете скорости Т.е. ако окъсиш реостата би трябвало да ти върти на висока скорост. Сега като гледам снимките при теб е старият вариант с датчик за температура на самият радиатор виж дали няма от другата страна (ти си снимал отляво) отдясно на радиатора дали няма едни релета,мисля че са там но не съм 100% сигурен.

                Коментар


                  #23
                  Това е в долната дясната част. Мисля, че от тук майсторът правеше моста. Единия кабел е букса с два извода, а другия не се изважда.
                  Прикачени файлове
                  Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

                  FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

                  Коментар


                    #24
                    Вадиш буксите и мостчето на тяхно място, и си смени и двете букси с обикновенни кабелни обувки и развии двете рапидки на снимката и погледни отдолу какво е полужението, провери и съпротивлението.
                    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                    Коментар


                      #25
                      Виж това дали ще ти свърши работа.
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                        #26
                        Дори да направиш мост и се завърти вентилатора това включва първата степен, но на практика работи тя работи като втора, защото няма товар. В случая реостата е шунтиран. Колегите правилно са те насочили. Първо измери дали идва напрежение до въпросния реостат когато трябва да се включи първата степен.Ако е в него проблема добре почисти клемите му, измери му съпротивлението и наистина смени кабелните обувки. Ако и след това няма резултат, търси проблема в реле.Ако не идва напрежение до реостата и тогава значи търсиш дефектирал датчик.
                        Play Golf ,but not drive golf!!!
                        Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
                        C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

                        Коментар


                          #27
                          Малко наизуст се говори, ама нищо. До резистора (реостата) винаги достига напрежение, защото е свързан директно към акумулатора през бушон и вентилатор. Първо. Ако не идва напрежение - то значи е изгорял предпазителят или вентилаторът и последният няма никога да се завърти на никоя степен. Второ - първа степен не е през реле, ами е "акумулатор -> предпазител -> вентилатор -> резистор -> датчик на радиатора -> маса".Трето - при откачен датчик - на таблото НЕ светва нищо. Охлаждането на този двигател е независимо от компютъра на колата. То може да работи и без колата да е на контакт. ================================================== =======На поставения въпрос:
                          slav4o_p написа:
                          Проблема е, че пак отказа първата степен на вентилатора и сега включва директно втората. Направи ми впечатление, че винаги когато майстора направеше мост, за да провери дали работят двете степени, тогава вече сработваше и първата степен, и втората също работеше
                          За да тръгне вентилаторът, с този мост, за който се говори в цитата, се сваля буксата от температурния датич на радиатора и ако се гледа така, че на горния ред да има две крачета, а на долния - едно, свързва се лявото горно с долното. Така трябва да тръгне едната (не знам дали първата или втората) степен. При свързване на дясното с долното - трябва да тръгне другата степен. При свързване на лявото с дясното - не трябва да се случи нищо. Е, най-много да гръмне акумулатора, ама и това е поправимо. Мостът да се прави с кабел най-малко 1.5 кв. мм и да е за много кратко време. Иначе може да се нагорещи много бързо и да изгори пръстите на пробващия, ако е по-тънък. На самата букса - на горните два кабела идват напреженията от резистора - на единия, и масата на бобината на командващото реле - на втория. Долният кабел е маса за двете напрежения в горните кабели. За да не работи първата степен, а направо втората - най-веротно проблемът е в снимания резистор. Може да е изгорял той или термобушонът му.

                          Коментар


                            #28
                            То се вижда че е нагорял
                            FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                            Коментар


                              #29
                              янко написа:
                              То се вижда че е нагорял
                              Е как пък го видя като той е под пластмасата?
                              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                              Коментар


                                #30
                                Дясната клема,моя на бравата беше същия и се разпадна при опит за разглобка
                                FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                                Коментар

                                Working...
                                X