Здравейте,Колата при нормално движение си загрява в нормите- стрелката стои по средата , но в горещините при пуснат климатик и когато колата не се движи, а е на място, ми направи впечетление, че загрява почти до червения сектор. Това загряване го забелязах само когато колата е на място и с пуснат климатик или при шофиране с ниска скорост в града с пуснат климатик. Термостата е сменян , на 2 години е някъде. Като видях че отива стрелката толкова нагоре угасих колата, това се случи няколко пъти 3-4. Вентилатора си върти, но не знам как да разбера дали се включват всичките му степени. Моля дайте съвет дали това е нормално или има някакъв проблем и ако има какво да правя, къде да търся решение на проблема.Благодаря !
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Brava 1,6 загрява повече от нормалното
Collapse
X
-
nedialk00
не е нормално да се качва толкова, по-точно на теб ти тръгва направо 2ра степен, най-вероятно реостата е прецакан, намира се в долния десен ъгъл на радиатора, възможно е буксата му да е нагоряла и заради това да не работи все пак е добре да се провери и дали термостата отваря докрай, ти сигурен ли си, че само когато си на климатик се случва това
-
Мисля че не е необичайно. Като си на място двигателят е на 850 оборота и антифризът се върти бавно. Освен това отпред е радиатора на климатика и загрява въздуха към водния радиатор. Пробвай както си на място да вдигнеш на 2000 оборота, трябва температурата да падне защото се увеличава циркулацията на антифриза.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Благодаря за отговорите, ще се заема с проверката на реостата и после с проверка на охладителната система. Тъй като трябва да направя диагностика на компютъра, понеже има натрупани грешки искам да попитам дали не трябва първо да си оправя охлаждането и тогава да ходя да ми чистят грешки ? Има ли значение това, според мен има, но нека кажат тези , които знаят.Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
-
Подобен проблем имах и аз.Първо си виж капачката на разширителния съд, дали е здрава и дали от някъде не изпуска (дърпа) въздух.После провери реостата на перката, може да е нагорял, клеясал, да е изгоряло 30 омовото съпротивление и др.След това ако имаш време може да смениш антифриза, да измиеш водния радиатор от вън и от вътре (можеш да измиеш и радиатора на климатика)Това може би е най-евтиното и най-безболезненото :DНе разбрах за какъв мотор става въпрос, но при моя на мареа 1.6, разширителния съд е извън радиатора, и в него влиза 1 малък маркуч, идващ от термостата, през който циркулира охладителната течност. Изходът на термостата, даващ началото на въпросният малък маркуч се беше запушил (в последствие разбрах, че не е единичен случай) и течността не циркулираше - въобще не ми беше направило впечатление, че водата в разширителния съд е постоянно студена - това може да се провери най-лесно. НО и термостатът не отваряше напълно и не когато трябва, и идилията беше пълна... Постоянна работна температура от над 105-110 и нагоре градуса, твърди маркучи, липса на първа степен на перката за охлаждане ... слава на Бога на фятовете, че не ми издуха гарнитурата (пу-пу) за толкова дълго време (проблема с термостата от 3 години, запушването на системата от 1)Измих радиатора отвън и от вътре - от него изкарах всякакви мръсотии, някакви налепи като жабурняк, чернилка, пясък...Позачистих клемите на реостата и релето, стоящо над него. Смених капачката с оригинална (че моята беше от рено и клапана отваряше май след 1.2 бара) И разбира се - нов термостат...Резултатите са повече от перфектни (засега) - нормално обезвъздушаване на системата - нормална работна температура (в жегата миналата седмица, ходих до летището да прибирам едни познати - 4 човека с пуснат климатик, при хилавия 1.6 мотор на газ и градски условия стрелката не мръдна над средата в 90% от времето. Мръднеше ли малко, над средата, когато климатикът не работеше, се пускаше първата степен, охлаждаше до 87-90 градуса и спираше пак стрелката се връщаше по средата ) - наличие на първа и втора степенВодната помпа я смених преди 2 зими, че съвсем беше издухала, но при наличието на неправилно работещ термостат, дори когато я смених с нова, ефект почти нямаше. Според мен е по-лесно да провериш дали термостатът ти е читав, отколкото водната помпа. Ако е изряден, остава помпата...
Коментар
-
Здравейте, колегиПиша в темата на колегата, за да не пускам нова, а и питането ми е за реостат. Понеже не знам къде точно се намира, ще ви помоля да ме светнете по въпроса. Снимах всички части, от които излизат кабели, кой от тях е реостата? Също така видях, че има два вида реостати - от 30 ома и от 50 ома. Ще помоля ако някой е сменял на Браво/а 1,6 ’96г да сподели от кой вид трябва да купя?Благодаря предварителноВойната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!
FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO
Коментар
-
nedialk00 написа:не е нормално да се качва толкова, по-точно на теб ти тръгва направо 2ра степен, най-вероятно реостата е прецакан, намира се в долния десен ъгъл на радиатора, възможно е буксата му да е нагоряла и заради това да не работи все пак е добре да се провери и дали термостата отваря докрай, ти сигурен ли си, че само когато си на климатик се случва товаФиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)
Коментар
-
Здравейте, проблема за сега остава нерешен, свалих реостата, нямаше нагорели клеми, всичко си беше наред, въпреки това почистих всичко и сложих реостата. След това запалих колата и пуснах климатика, тръгна да върти вентилатора, но промяна в скоростта не забелязах. Откачих едната клема на реостата и вентиалтора спря, после я закачих той заработи. След това угасих колата и реших да видя как точно се управляват тези 2 степени. При мен се оказа че няма три кабела както бях чел в итал форума, кабелите за вентилатора са само два, от вентилатора откачих куплунга и там има само два кабела. Кабелите за реостата които също са само два на брой вървят в отделен сноп. В момента колата работи, но се включва много късно охлаждането, вентилатора се включва на последното бяло деление преди червената зона и изключва след средата едно деление (при спрян климатик). Ако включа климатика, вентилатора тръгва да работи, колата е 99 година , 1,6, моля някой да даде съвет какво да правя.Имам и други проблеми с колата като това че гасне като се пали без газ и прекъсва и гърми понякога докато не е загряла, това го казвам в случай че има връзка между двата проблема. Моля за помощ!Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
-
Alex_RT написа:Здравейте, проблема за сега остава нерешен, свалих реостата, нямаше нагорели клеми, всичко си беше наред, въпреки това почистих всичко и сложих реостата. След това запалих колата и пуснах климатика, тръгна да върти вентилатора, но промяна в скоростта не забелязах. Откачих едната клема на реостата и вентиалтора спря, после я закачих той заработи. След това угасих колата и реших да видя как точно се управляват тези 2 степени. При мен се оказа че няма три кабела както бях чел в итал форума, кабелите за вентилатора са само два, от вентилатора откачих куплунга и там има само два кабела. Кабелите за реостата които също са само два на брой вървят в отделен сноп. В момента колата работи, но се включва много късно охлаждането, вентилатора се включва на последното бяло деление преди червената зона и изключва след средата едно деление (при спрян климатик). Ако включа климатика, вентилатора тръгва да работи, колата е 99 година , 1,6, моля някой да даде съвет какво да правя.Имам и други проблеми с колата като това че гасне като се пали без газ и прекъсва и гърми понякога докато не е загряла, това го казвам в случай че има връзка между двата проблема. Моля за помощ!Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!
FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO
Коментар
-
Проверих бушони, наред са, релетата също, реостата и той,накрая откачих кабела от датчика на термостата и тръгна да върти перката съвсем слабо, вероятно това е първата степен, НО МОСТ НЕ БЯХ ПРАВИЛ. След това направих мост и към двата извода и нямаше никаква разлика. Когато включих кабела към датчика, въртенето на перката което беше слабо, спря. Водната помпа е наред, стига си вода до казанчето и си е топло. Какво да правя? Колата е 99г с климатроник 1,6.Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар